• 2
  • 3
2009-02-03, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Ja har han haft den i en väska som är avsedd för den och den inte legat tillsammans med böcker och annat som kunnat trycka sönder den kan man tycka att den skall hålla... Sedan kan man ju inte jämföra en mininote för några tusenlappar med en laptop som är avsedd att bäras runt...
Annars kan man ju se det som att en minilaptop är ultraportabel = Skall kunnas bäras runt överallt, och tas up på exempelvis bussen utan problem.

Inte köper man en ultraliten dator för att ha den skrivbordet?
Citera
2009-02-04, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Ja har han haft den i en väska som är avsedd för den och den inte legat tillsammans med böcker och annat som kunnat trycka sönder den kan man tycka att den skall hålla... Sedan kan man ju inte jämföra en mininote för några tusenlappar med en laptop som är avsedd att bäras runt...

Vitsen med en station är att den ska vara stationär.

Vitsen med en ultraportabel är att den skall vara just ultraportabdel.

Oavsett prislapp.
Citera
2009-02-04, 02:45
Medlem
Megadeths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tokyo-Montana

Kan meddela att jag först kontaktade Dustin men de var minst lika motvilliga som Acer.

då lär du inte vara den första som har problem med dustin. det är som att ta sats och springa in med huvudet före in i en vägg när man har kontakt med dem. helt klart det sämsta företag jag någonsin haft att göra med. och det är inte lite att jämföra med. trots allt jag varit med om (lång historia, orkar inte ta den här.) så ser jag stollar som fortfarande handlar där.

så om någon frågar mig. så är dustin iaf. sveriges största skojar företag. alla kategorier.
Citera
2009-02-04, 02:51
Medlem
Kolagubbens avatar
Detta har varit uppe i Plus i höst eller vinter har ja för mig, en kille som hade samma problem som dig, vet dock ej om det var en Acer
Citera
2009-02-04, 07:20
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrilloo
Annars kan man ju se det som att en minilaptop är ultraportabel = Skall kunnas bäras runt överallt, och tas up på exempelvis bussen utan problem.

Inte köper man en ultraliten dator för att ha den skrivbordet?
Man betalar för den kvalitet man vill ha. Man kan inte kräva av en billig plastdator att den skall hålla lika bra som en normal ultraportabel, det finns nog en orsak till varför t.ex. en Thinkpad kostar 20000 och en AOne 3000 men visst skall båda hålla dock måste man hantera dom därefter. GIVETVIS lägger man inte ner en AOne i samma väska som man har böcker och annar hårt man har en separat datorväska, är så fallet vilket vi inte vet så tycker jag han skall stå på sig och reklamera den. Det är dock väldigt lätt att se om skärmen tryckts ut bakifrån mot tangentbordet och spräckts eller om den spruckit spontant...
Citera
2009-02-04, 08:03
Medlem
Sista_Bossens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cannaBe
Kan du inte skriva till Plus Vore bra att fler folk fick upp ögonen för Acer, då deras produkter rent sagt är skit.

Varför ska folk alltid hänvisa till plus? Världens mest idiotiska tv-program uppbyggt för de gnälliga svenssons som skriver insändare i metro varje dag. Sverker olofsson suger kuk.

OnT: kolla med Dustin vad de har för garantier. Men jag tvivlar på att skärmen spricker av 2 minusgrader.
Citera
2009-02-04, 10:03
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WonderLand_Gang
Vitsen med en station är att den ska vara stationär.

Vitsen med en ultraportabel är att den skall vara just ultraportabdel.

Oavsett prislapp.

Visst är vikten lätt men man som konsument måste också veta att köper man något skitbilligt av tunn plast så ska man nog hantera den väldigt väldigt varsamt.

Vill man ha en lätt bärbar dator man kan ta med sig och behandla lite hur som helst så köper man en lite dyrare med magnesium i chassit.
Citera
2009-02-04, 10:19
Medlem
tomten_på_loftes avatar
Ne köp inte Acer, vet att även deras lite dyrare bärbara datorer är skit..
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in