Nu är jag riktigt förbannad! Dagen innan nyårsafton köpte jag en Acer Aspire One A110 (
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=327067) från Dustin Home.
Datorn fungerade problemfritt och allt var frid och fröjd. En dag, drygt en vecka senare, upptäcker jag att skärmen på datorn är sprucken. Skadad hade uppstått någonstans på vägen mellan universitet och mitt hem. Då jag inte har tappat datorn i marken eller gjort något annat våldsamt med den misstänker jag att skärmen inte klarade av kylan utomhus när jag gick hem. Det kan på sin höjd varit 2 minusgrader när jag gick hem.
När jag ringer Acer för att be om en ny på garantin så säger de att det måste ha varit självförvållat men då jag bestrider detta säger de att ska vänta på sina teknikers utlåtande. Idag fick jag brev från deras reparationsavdelning som säger att felet är självförvållat! Om jag vill ha tillbaks datorn lagad kostar det 2400kr, dvs 400 kr mer än om jag köper en ny!!!
Efter att ha tittat runt på lite forum så har sett att fler har råkat ut för exakt samma sak som mig men ändå vägrar Acer erkänna att det kan vara fel på deras produkt.
Så vad tycker ni jag ska göra? En sak är säker, jag kommer ADRIG köpa något mer från Acer igen!