2003-09-11, 11:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av .:RzA:.
jag ville oxå ha den knappen men om du ser längst upp under flashback loggan finns: minprofil/visa nya inlägg/markeraforum som lästa/.../.../.../..

klicka på min profil o där dyker inläggen du har skrivit upp när dom besvaras. troligen kommer nog ingen sån knapp som i phpbb så vi får nöjas oss med min profil

Jo jag har sett det, och vet att man kan dessutom prenumerera på allt man skriver i osv. Men jag vill bara ha en liten obetydlig knapp där. En såndär pytteliten snuttipluttig knapp som man kan trycka på och DIREKT komma dit jag vill. Som förut liksom.
Borde välan telefunken att stoppa dit? Är ju inte bara jag som vill ha det från vad jag sett här.

Snipp snapp snorum, hepp hepp kakalorum.
2003-09-11, 11:40
Medlem
själv vill ja oxå ha det men komme den så kommer dne annars börja vänj dig vid min profil.
2003-09-11, 11:40
Medlem
hellshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Det beror på att jag bara är halvvägs i min utrensning.
Jag har förklarat att vi inte vill ha varken personer som tramsar eller personer som gnäller om allt och inget här.
Vårt syfte är inte att vara en ungdomsgård eller något klotterplank där man bara postar trams.
Många tror det, och därför gör jag just nu en upprensning.
Några klagar, men förhållandevis få med tanke på hur många som besöker forumet varje dag.

Jag kan inte ha dessa glin här, som bara vill förstöra. De förstör för alla, och de struntar helt i reglerna.

Varför ska jag låta några fåtal personer förstöra detta forumet, då majoriteten vill ha något helt annat.

Man ska posta inlägg när man:
A) har något intressant att tillföra (och det innefattar att det även ska vara intressant för andra)
B) är kritisk till det som skrivs i ett inlägg, och då ska man argumentera på ett konstruktivt sett. Man ska inte skriva bara för sig själv, utan även tillföra debatten något.

Detta klarar majoriteten i forumet alldeles utmärkt.
De som inte gör det bör vara försiktiga med inlägg, och har all anledning att vara rädda. Jag kommer nämligen inte att tillåta övertramp.

Jag har genom att kasta åt dårarna (Billy Jet, Sture, Nazistjägaren osv) höjt kvalitén på inläggen i forumet. Jag upplever att de blir bättre och bättre.
Det finns dock fortfarande knäppskallar som ibland hamnar fel, och då måste man hjälpa dem härifrån.

Det handlar inte om att skrämma användare, utan att lära alla att regler ska följas. De som kastas ut är de som inte vill följa gällande regler. Och när jag frågar dem ifall de (konstruktivt) kan förklara vilka regler som ska bort, så får jag sällan några svar.

Det är ingen rättighet att få posta inlägg här. Det är en möjlighet.
Detta forum blir bäst ifall alla hjälper till, och en bra början är att inte kalla andra användare för nedsättande ord, posta personangrepp, och så vidare.

Tänk först på vad du vill berätta. Skriv sedan.
Inte tvärtom.

admin

Nu tycker jag att det börjar att spåra ut! Du har framfört vad som gäller men ändå fortsätter folk att förstöra och tramsa. Då finns det bara en utväg, radera och banna användaren punkt slut. Dessa förklaringar har nog ingen på FB undgått, eftersom det finns inlägg från Admin vad som gäller i så gott som alla forum!
Så admin, kasta ut alla lunarstormare, sylvester och nightlife anhängare som beter sig illa på en gång. 1 gång är en gång för mycket! Då får vi som vill seriöst debattera en gynsammare miljö utan trams från svin som är här för att förstöra! Som jag oxå förstår har du mer att göra än att hänga på forumet och agera polis och skriva förklaring efter förklaring utan att någon fattar, eller så kommer dumma motlägg till ingen nytta.
2003-09-11, 11:48
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hellshit
Nu tycker jag att det börjar att spåra ut! Du har framfört vad som gäller men ändå fortsätter folk att förstöra och tramsa. Då finns det bara en utväg, radera och banna användaren punkt slut. Dessa förklaringar har nog ingen på FB undgått, eftersom det finns inlägg från Admin vad som gäller i så gott som alla forum!
Så admin, kasta ut alla lunarstormare, sylvester och nightlife anhängare som beter sig illa på en gång. 1 gång är en gång för mycket! Då får vi som vill seriöst debattera en gynsammare miljö utan trams från svin som är här för att förstöra! Som jag oxå förstår har du mer att göra än att hänga på forumet och agera polis och skriva förklaring efter förklaring utan att någon fattar, eller så kommer dumma motlägg till ingen nytta.

Vi jobbar på så gott det går. Vi kastar ut folk på löpande band.
De blir dock allt färre och färre.
Folk börjar följa reglerna bättre nu, och de mest förvirrade har sökt sig till andra forum. Bra!
Men utrensningen fortsätter till alla tramsnissar och gnällspikar är borta.

Rock on!

admin
2003-09-11, 12:53
Medlem
Citat:

Ok nu tänker jag komma med kritik ang. detta inlägg.
Med andra ord menar du hellshit att ska man finnas på detta forum ska man INTE finnas på nått annat forum/comunities?? Hmm ok då lär nog majoriteten av dessa användare här försvinna seriösa och oseriösa.
Även dig kan jag tänka mig.
Jag kan bara tala för mig själv men bara för att man finns på andra ställen ska väl de för helvete inte betyda att jag ska kastas ut??
JA de finns jävligt många idioter här de har jag märkt men.. så e de överallt tyvärr... de e jätte bra att admin kastar ut dessa men.....
Tex.
Jag finns även på Nightlife (inget forumställe direkt)
Forumhuset, Alltomtv m.m men inte fan ska jag kastas ut för de eller hur??
jaja jag kanske överreagerar på ditt inlägg men du verkar döma lite snabbt ..
lång historia kort
Man behöver inte vara 14 bara för att man finns på div. andra comunities.
2003-09-11, 13:23
Medlem
hellshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjejen
Med andra ord menar du hellshit att ska man finnas på detta forum ska man INTE finnas på nått annat forum/comunities?? Hmm ok då lär nog majoriteten av dessa användare här försvinna seriösa och oseriösa.
Jag kan bara tala för mig själv men bara för att man finns på andra ställen ska väl de för helvete inte betyda att jag ska kastas ut??
JA de finns jävligt många idioter här de har jag märkt men.. så e de överallt tyvärr... de e jätte bra att admin kastar ut dessa men.....
Tex.
lång historia kort

Du överreagerade ganska så kraftigt där, de nämnda är inga forum, utan tex lunarstom är ett tillhåll för fjortisar där diskutionsnivån är lika med noll och språket oerhört barnsligt. Det är inget vi vill ha hit till FB, här försöker vi hålla debatter, många seriösa, men oxå väldigt många oseriösa men det är det som är lite roligt, i många fall kan man skratta så man får tårar. Det är kul!
Därav inte sagt att en nightlifare inte kan hänga här, det är ett community för de lite äldre (var väl dumt att ja tog med det i exemplet) och mer förståndiga personer, men visst finns det rötägg även där, trots att åldersgränsen är avsevärt mycket högre än lunarstorm! Det jag vill säga med detta är att alla är välkomna här, om man kan hålla det på en någolunda seriös nivå, och det var rötäggen jag syftade på, INTE några andra!
2003-09-11, 13:31
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjejen
Tex.
lång historia kort

Även fast inlägget inte var riktat mot mig, så vill jag ändå svara och klargöra en sak.

Det är fullständigt självklart att man får vara på andra forum, paralellt med Flashback. Absolut!

Man får hålla till på hur många forum som helst, och hur man sköter sig där är inte heller något jag bryr mig om.

Det enda jag kräver är att när man är här, så gäller detta forums regler.

Självfallet får man hålla till på andra forum också paralellt.
Vore bara att kräva något annat.
absolut!!!!

admin
2003-09-11, 13:43
Medlem
De Larges avatar
Gillar inte riktigt admins sätt att uttrycka sig angående att spammare/idioter ska bort, "utrensning", "upprensning", "5% av användarna kommer dö", "5% ska bort". Låter alldeles för likt Stalin.

Är du samma admin som tidigare eller har ni bytt?
2003-09-11, 13:48
Medlem
Jag tycker faktiskt inte att forumet har förändrats så mycket, inte för min del i alla fall. Jag har aldrig känt någon "rädsla" för att säga det jag tycker. Precis om admin skriver så har vi ingen användning för folk som tramsar runt på forumet och sänker nivån. Bara för att detta ska vara "underground" så behöver inte nivån ligga på fjortisnivå, tvärtom, nivån ska ligga högre. Här ska vi samlas för att diskutera sådant som vi, tyvärr, inte får möjlighet till på andra forum eller communitys.

Keep up the good work admin!
2003-09-11, 13:52
Medlem
Citat:
Du överreagerade ganska så kraftigt där, de nämnda är inga forum, utan tex lunarstom är ett tillhåll för fjortisar där diskutionsnivån är lika med noll och språket oerhört barnsligt. Det är inget vi vill ha hit till FB, här försöker vi hålla debatter, många seriösa, men oxå väldigt många oseriösa men det är det som är lite roligt, i många fall kan man skratta så man får tårar. Det är kul!
Därav inte sagt att en nightlifare inte kan hänga här, det är ett community för de lite äldre (var väl dumt att ja tog med det i exemplet) och mer förståndiga personer, men visst finns det rötägg även där, trots att åldersgränsen är avsevärt mycket högre än lunarstorm! Det jag vill säga med detta är att alla är välkomna här, om man kan hålla det på en någolunda seriös nivå, och det var rötäggen jag syftade på, INTE några andra!

Ja jo jag överreagerade lite men har läst ganska mycket på detta forum innan jag blev medl. och sista tiden så verkar de bara gnällas på "lunare" å andra "barnungar" jag VET att majoriteten av medl. på lunar e under 15
och många kommer hit å tjafsar å ställer till det. De jag menade va att Alla är inte såna även om många är det (oj va de där lät knäppt nu)
Jag retade mest upp mig på att du nämnde comunities där de faktiskt hålls en rätt mogen nivå !
Men inget ont om dig jag fattar vad du menar och håller faktisk med

Citat:
Ursprungligen postat av admin
Även fast inlägget inte var riktat mot mig, så vill jag ändå svara och klargöra en sak.

Det är fullständigt självklart att man får vara på andra forum, paralellt med Flashback. Absolut!

Man får hålla till på hur många forum som helst, och hur man sköter sig där är inte heller något jag bryr mig om.

Det enda jag kräver är att när man är här, så gäller detta forums regler.

Självfallet får man hålla till på andra forum också paralellt.
Vore bara att kräva något annat.
absolut!!!!
admin

Nej självklart va de INTE riktat mot dig. Jag förstår vad du menar valet e ju fritt.

Självklart e de jävligt synd att idioter ska komma och förstöra ett forum som praktiskt taget lever på nåder....
Så fortsätt med de bra jobb som du/ni gör

EDIT: stavfel, tillägg
2003-09-11, 15:32
Medlem
Tjejen, är det du som är Frickis?

-Laura
2003-09-11, 15:38
Bannlyst
Tycker även det vore kul om Admin även uttalade sig om arbetet med att vidarutveckla forumet och/eller nya funktioner, än att bara koncentrera sig på att kasta ut folk.

Blir det något med den där "mina inlägg"-knappen? Eller arbetas det med det, eller blir det inget alls? Och vilka lagar gäller för forumet? Bara brittiska, eller även svenska?
Osv.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in