2003-09-10, 23:33
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schaffer
Jag var seriös i mitt inlägg.

Uppenbarligen en tolkningsfråga.

Citat:
Ursprungligen postat av Schaffer
Jag ska aldrig mer tala om mina åsikter om admin eller ens debattera med, eftersom jag effektivt blivit tystad.

/Schaffer

Bra!

Då har vi löst problemet.

admin
2003-09-10, 23:38
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quektima
Jag håller med att det är bra att vi får ut tramspellarna härifrån!

OT: Nu när vi ändå har admin på tråden så tycker jag att du skall försöka bekräfta att du ser de trådar som handlar om tekniska problem/förslag på förbättringar. Som det är nu så kommer det upp en fråga som diskuteras utan admins kommentar. Dessa trådar försvinner sedan ner och glöms bort varpå de senare tas upp igen av någon annan.
Låt oss veta vad ni jobbar på, vad ni tänker genomföra och vad ni tycker är bra som det är (dvs skiter i ).

Mvh Q

Storleken på texten (vid citat osv) är en bugg i vBulletin, och där måste vi dessvärre vänta till nästa uppgradering. Sorry!

Att de som kör IE5 får svart text i rubrikerna (vilket är aningen svårläst, dock fortfarande möjligt att läsa) skulle du nog uttrycka att "vi skiter i". Vi har tittat på det, men efter att upptäckt att det ändå funkar kanon i Mozilla och senare versioner av Micro$oft Exploder, så har vi inte lagt någon prioritet på detta.

Det senaste vi fixade var att man kan se senaste inlägg m.m. högst upp på sidan. Det fixade vi igår.

Vad mer är dåligt på forumet?

Är det något annat du vill förbättra?

admin
2003-09-10, 23:42
Medlem
De Larges avatar
Jag tycker att man bör kunna se vilka användare som är inne på vilka forum. Man ser inte vem som är moderator på forumet om man inte går in i det och scrollar längst ner. Och sen det viktigaste, rätt antal visningar.
2003-09-10, 23:48
Medlem
Gerras avatar
Admin, sätt på färgerna för bövelen. Om vi nu måste lida av pygmétext så vill jag i alla fall att den ska kunna vara blå!

Testa själva att skriva något med 7.5 punkters Verdana i klarblått. Det lugnar jäklarimig nerverna kan jag tala om!
2003-09-10, 23:56
Medlem
Quektimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin

Vad mer är dåligt på forumet?

Är det något annat du vill förbättra?

admin
Sökfunktionen är konstig. Den tar inte med alla inlägg som man söker på och de sorteras inte i den ordning man har valt.
Se tråd (som har hamnat på sidan 3 i forumet):
http://www2.flashback.info/scandinavia/showthread.php?t=82102

Tack för visat intresse

Mvh Q
2003-09-11, 00:36
Medlem
Zosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dietyman
Relevansen här är? Du citerade Aron när du skrev det, vilket får mig att undra varifrån du får att Aron är en fd användare som blivit avstängd? När blev Aron avstängd? Om du även försöker innefatta mig i gruppen "gråtorskor som blivit avstängda" så skulle det vara intressant att höra dina argument för detta påstående.
tim_hedlund har aldrig några argument för det han säger. DET är en röd tråd.
2003-09-11, 09:23
Medlem
Ghandis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Du behöver inte vara orolig för att komma med kritik.

Jag ser inte dig som någon av tramsnissarna.

Och kritik är alltid OK, så länge den är konstruktiv.

Peace!

admin

thanx, peace out !
2003-09-11, 10:17
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoso
tim_hedlund har aldrig några argument för det han säger. DET är en röd tråd.

Och jag ger dig en varning nu.
Orsak: detta är det andra trams-inlägget jag kommenterar från dig idag.

Nästa trams-inlägg blir ditt sista.
Ett till, och du åker ut.

Har jag varit tillräckligt tydlig?

admin
2003-09-11, 10:58
Medlem
unix_cores avatar
Admin, personligen tycker jag att din våldsamma massiva banning/varninsutfärdandde över, i många fall, skitsaker bara leder till mer rädsla för att bli bannlyst när man försöker säga vad man tycker, än att förbättra diskussionsnivån.

Är man en mindre skicklig debattör kanske man inte tänker på att förklara/vidareutveckla sin kritik, dessa verkar sällan ges någon andra chans att göra det.

Sen tycker jag att du har all rätt att kasta ut folk som upprepade gånger avsiktligt bara jävlas.

Det har ju gått för längt när man är rädd för att framföra vad man tycker. Och jag tycker att vi är nära den gränsen(iaf på flashback forumet), tyvär.
2003-09-11, 11:23
Bannlyst
Och sätt för böfvelen in den där knappen för att visa svar på MINA INLÄGG igen. Borde väl inte vara så sfvårt va?
2003-09-11, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thompa
Och sätt för böfvelen in den där knappen för att visa svar på MINA INLÄGG igen. Borde väl inte vara så sfvårt va?

jag ville oxå ha den knappen men om du ser längst upp under flashback loggan finns: minprofil/visa nya inlägg/markeraforum som lästa/.../.../.../..

klicka på min profil o där dyker inläggen du har skrivit upp när dom besvaras. troligen kommer nog ingen sån knapp som i phpbb så vi får nöjas oss med min profil
2003-09-11, 11:31
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unix_core
Admin, personligen tycker jag att din våldsamma massiva banning/varninsutfärdandde över, i många fall, skitsaker bara leder till mer rädsla för att bli bannlyst när man försöker säga vad man tycker, än att förbättra diskussionsnivån.

Är man en mindre skicklig debattör kanske man inte tänker på att förklara/vidareutveckla sin kritik, dessa verkar sällan ges någon andra chans att göra det.

Sen tycker jag att du har all rätt att kasta ut folk som upprepade gånger avsiktligt bara jävlas.

Det har ju gått för längt när man är rädd för att framföra vad man tycker. Och jag tycker att vi är nära den gränsen(iaf på flashback forumet), tyvär.

Det beror på att jag bara är halvvägs i min utrensning.
Jag har förklarat att vi inte vill ha varken personer som tramsar eller personer som gnäller om allt och inget här.
Vårt syfte är inte att vara en ungdomsgård eller något klotterplank där man bara postar trams.
Många tror det, och därför gör jag just nu en upprensning.
Några klagar, men förhållandevis få med tanke på hur många som besöker forumet varje dag.

Jag kan inte ha dessa glin här, som bara vill förstöra. De förstör för alla, och de struntar helt i reglerna.

Varför ska jag låta några fåtal personer förstöra detta forumet, då majoriteten vill ha något helt annat.

Man ska posta inlägg när man:
A) har något intressant att tillföra (och det innefattar att det även ska vara intressant för andra)
B) är kritisk till det som skrivs i ett inlägg, och då ska man argumentera på ett konstruktivt sett. Man ska inte skriva bara för sig själv, utan även tillföra debatten något.

Detta klarar majoriteten i forumet alldeles utmärkt.
De som inte gör det bör vara försiktiga med inlägg, och har all anledning att vara rädda. Jag kommer nämligen inte att tillåta övertramp.

Jag har genom att kasta åt dårarna (Billy Jet, Sture, Nazistjägaren osv) höjt kvalitén på inläggen i forumet. Jag upplever att de blir bättre och bättre.
Det finns dock fortfarande knäppskallar som ibland hamnar fel, och då måste man hjälpa dem härifrån.

Det handlar inte om att skrämma användare, utan att lära alla att regler ska följas. De som kastas ut är de som inte vill följa gällande regler. Och när jag frågar dem ifall de (konstruktivt) kan förklara vilka regler som ska bort, så får jag sällan några svar.

Det är ingen rättighet att få posta inlägg här. Det är en möjlighet.
Detta forum blir bäst ifall alla hjälper till, och en bra början är att inte kalla andra användare för nedsättande ord, posta personangrepp, och så vidare.

Tänk först på vad du vill berätta. Skriv sedan.
Inte tvärtom.

admin

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in