2005-07-26, 18:50
Bannlyst
James Ellroy - "Killer on the road" (finns ej på svenska vad jag vet)
Citera
2005-07-26, 19:00
Medlem
J.Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exerd
Okey tack för tipsen! Har du någon aning om vart jag kan hitta dessa böcker?

Äldreomsorgen... kan du köpa av mig som nyss läst ut den och hatat den. Pocketutgåvan. PM:a om du är intresserad.

Edit: Oj då, såg inte hur gammal orginalinlägget var... du har säkert redan köpt den och kan glömma mitt inlägg. Sorry
Citera
2005-08-30, 13:12
Medlem
nachos avatar
Claes Holmström. Hans debut "Tredje stenen från solen" (1994) och i ännu högre grad uppföljaren "Startpistolen" (1996) är mycket influerade av "American Psycho". Holmströms tredje roman, "Grand Slam" (2001), har jag inte läst.
Citera
2007-01-30, 18:12
Medlem
böcker som liknar när änglar dör och goda omen.

Jag älskar böcker som driver, okej kanske inte driver, men gör om bibeln. Som t.ex. "När änglar dör" eller "Goda Omen". Jag skulle vilja ha några tips om liknande böcker om ni vet några. Och för dom som inte läst "när änglar dör" och "goda omen" så tycker jag att det är ett måste, "goda omen" är en otroligt rolig bok, vilket är självklart när Terry Pratchett och Neil Gaiman har skrivet en bok tillsammans. "när änglar dör" är en väldigt intressant ganska annorlunda bok...

Tack
//H
Citera
2007-09-02, 19:06
Medlem
Indianpundares avatar
Böcker i stil med "Snabba Cash"

Jag söker böcker som liknar boken "Snabba Cash" ,

har ni några bra att rekommendera?
Citera
2007-09-12, 14:59
Medlem
Razzies avatar
Mr Nice av Howard Marks.. Grym bok, finns dock bara på engelska..
Citera
2007-09-12, 17:42
Medlem
DAIDs avatar
Vet inte om Mr Nice alls går att jämföra med Lapidius bok. Howards Marks bok är helt självbiografisk. Lapidius, å andra sidan, har baserat sin bok på diverse slitna clichéer som han kommit i kontakt med.

Marks vet vad han talar om, Lapidius låter som att han har sett för många avsnitt av Hammarkullen.

Marks skriver bra.

Lapidius skriver. Korta. Ytterst irriterande. Meningar. Som inte är det minsta. Nyskapande. Eller underhållande. De är. Förvirrande....

Det borde vara tämligen uppenbart vid det här laget att jag tycker att Snabba Cash är skit
Citera
2007-09-13, 09:57
Medlem
Tja, Lapidius är ju inspirerad av James Ellroy men denne är förstås mycket bättre än honom. Likheten kanske består i att de flesta karaktärer framställs i dålig dager i inte allt för upplyftande miljöer.
Citera
2007-09-13, 18:17
Medlem
NoTruces avatar
Elva miljarder köpare kan inte ha fel - Lapidus är kung. Hans nästa bok kommer att förhandsbokas i tjugo miljarder exemplar och jag kommer få bära minst hälften av dem från lagret ut i butiken.
Citera
2007-09-15, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Elva miljarder köpare kan inte ha fel - Lapidus är kung. Hans nästa bok kommer att förhandsbokas i tjugo miljarder exemplar och jag kommer få bära minst hälften av dem från lagret ut i butiken.

Helt rätt krappen, 48 miljarder flugor kan inte ha fel, ÄT SKIT!
Citera
2007-09-15, 19:59
Medlem
Jopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce

What have you been smoking my friend?
Citera
2007-09-16, 16:07
Medlem
DAIDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jope
What have you been smoking my friend?

antingen så försökte han vara ironisk (förhoppningsvis) eller så är han en av de här kravlösa, hjärndöda losersen som tycker Snabba Cash är en bra bok

Jag läste typ 10 sidor och sen gav jag upp. Författaren är utvecklingsstörd.

Det var. Olidligt. Gick inte. Att läsa. Fungerar kanske. Som toalitteratur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in