Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-02-02, 18:24
  #1
Medlem
Var på en intervju tisdag förra veckan på ett bemmanings företag som verkade vara intresserade av mig.
Intervjun varade över en timma och allt såg mycket bra ut dock hade jag angett ett för högre ingångs lön men de nämnde bara att det ar alldeles för högt och om jag gick på med att gå ner på lönen självklart sa jag JA men det gav mig inget bud.
Efter intervjun mailade jag mina över mina referenser personer som jag är 100 % att de talar väl om mig.

Det har nu gått 1 vecka utan att företaget har fört av sig trots att frågade om det är någonting mera som jag ska skicka över.

Betyer detta att e INTE VILL HA MIG?
Citera
2009-02-02, 19:55
  #2
Medlem
Kalasjnikovs avatar
Standardfrågan: Har du ringt och kollat?
Citera
2009-02-02, 20:18
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalasjnikov
Standardfrågan: Har du ringt och kollat?

Har mailat till personen i fråga 2 ggr och frågat om de vill ha några andra referenser...
Citera
2009-02-02, 20:18
  #4
Medlem
Var det en intervju för ett specat jobb eller enbart för att de ska kunna lägga in dig i deras register?
Citera
2009-02-02, 20:26
  #5
Medlem
Kalasjnikovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sydneystockholm
Har mailat till personen i fråga 2 ggr och frågat om de vill ha några andra referenser...
Jaha... Kul för dig...

Ring och fråga så får du ett rakt svar. Arbetsgivaren orkar inte hålla på och gagga med en av hundra ansökningar i sin redan överfulla mailbox.
Citera
2009-02-02, 20:35
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wabbit
Var det en intervju för ett specat jobb eller enbart för att de ska kunna lägga in dig i deras register?

De talade om en anställning som konsult med garanti lön.
Citera
2009-02-02, 20:47
  #7
Medlem
Har också varit med om det där några gånger. Många bemanningsföretag verkar bara vilja få ihop ett stort register...
Citera
2009-02-02, 21:03
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halla Ruokka
Har också varit med om det där några gånger. Många bemanningsföretag verkar bara vilja få ihop ett stort register...
?

Fick du något svar från dessa bemmanings företag?
Citera
2009-02-02, 21:08
  #9
Medlem
Chrille89s avatar
Vet inte hur det fungerar men kan tänka mig att bemanningsföretag har många sökande att beta igenom och enligt min egen erfarenhet är en vecka är ingen tid i dessa sammanhang. Men som någon sa, enklast är nog att du ringer till dem.
Citera
2009-02-03, 15:02
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chrille89
Vet inte hur det fungerar men kan tänka mig att bemanningsföretag har många sökande att beta igenom och enligt min egen erfarenhet är en vecka är ingen tid i dessa sammanhang. Men som någon sa, enklast är nog att du ringer till dem.


Ringde upp företaget och de påstår att de fortvarande kollar upp mina referenser.
De nämnde att de är fortvarande intresserade av mig som "kontakt person"
I mina öron låter "kontakt person" som en av 1000 pers i databasen och det låter inte som jag skulle få något jobb inom de närmaste veckorna.
Citera
2009-02-03, 18:16
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sydneystockholm
?

Fick du något svar från dessa bemmanings företag?

Ett företag hörde av sig efter någon månad. Tre företag hörde jag inget mer ifrån, trots att de bad mig maila referenser och verkade intresserade.
Citera
2009-02-03, 19:55
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sydneystockholm
Ringde upp företaget och de påstår att de fortvarande kollar upp mina referenser.
De nämnde att de är fortvarande intresserade av mig som "kontakt person"
I mina öron låter "kontakt person" som en av 1000 pers i databasen och det låter inte som jag skulle få något jobb inom de närmaste veckorna.
Ja det ä ren trolig gissning eftersom att det inte verkar som att du blev intervjuad för ett specifikt jobb. När du väl är kontaktperson så kan du få jobberbjudanden med kortvarsel då de redan vet vem du är osv.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback