Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-02-02, 15:55
  #1
Medlem
Tjena jag är en kille på 20 år som är sugen på att dra ner till amsterdam och bosätta mig där så länge som jag trivs har ni några tips på boende och om det är lätt att få jobb där nere kan göra nästan vad som hellst förutom telefon försäljare

Kanske någon annan är sugen på att lämna sverige och dela lgh? hör gärna av er kan tänka mig att bo ihop med någon/några
Citera
2009-02-02, 16:00
  #2
Medlem
adampoos avatar
Du kan tänka dig allt utom teleförsäljare? Kan säga att du knappast kommer få nått annat jobb än på ett callcenter tyvärr

Om du mot all förmodan skulle tala holländska så kanske du kan lyckas få nått annat kneg..
Citera
2009-02-02, 16:39
  #3
Medlem
jumpcuts avatar
Alla jag kanner som bott i Amsterdam har jobbat i coffee shops... Det kanske sager mer om mina vanner an om arbetsmarknaden dar iofs.
Citera
2009-02-02, 16:42
  #4
Medlem
Aquabots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut
Alla jag kanner som bott i Amsterdam har jobbat i coffee shops... Det kanske sager mer om mina vanner an om arbetsmarknaden dar iofs.
Är dessa vänner svenskar som åkt ner och jobbat eller är det mest belgare? Att jobba på en coffee shop i sommar låter ju som en dröm...
Citera
2009-02-02, 20:10
  #5
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aquabot
Är dessa vänner svenskar som åkt ner och jobbat eller är det mest belgare? Att jobba på en coffee shop i sommar låter ju som en dröm...

Kanner faktiskt bara svenskar som bott i Amsterdam Inte sarskilt manga iofs, knappt en handfull, men samtliga har jobbat pa coffee shops
Citera
2009-02-07, 16:16
  #6
Medlem
Börjar bli trött på sverige så jag är inne i samma tankebanor. Tänker dock vänta 1 år tills jag är 18. Men jag undrar om det är lätt med jobb och boende? Är inte kräsen av mig:P
Citera
2009-02-07, 18:41
  #7
Medlem
dalianxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberphreak
Börjar bli trött på sverige så jag är inne i samma tankebanor. Tänker dock vänta 1 år tills jag är 18. Men jag undrar om det är lätt med jobb och boende? Är inte kräsen av mig:P
Citera
2009-02-07, 19:55
  #8
Medlem
Per asperas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberphreak
Börjar bli trött på sverige så jag är inne i samma tankebanor. Tänker dock vänta 1 år tills jag är 18. Men jag undrar om det är lätt med jobb och boende? Är inte kräsen av mig:P

Du vet att det är typ liksom fett 18 årsgräns här va öhhh
Citera
2009-02-07, 20:38
  #9
Medlem
prmanentwacks avatar
Är det lätt att få jobb som telefonförsäljare asså?
Tänkte med flytta ner till holland senare i år..(Fast det blir nog inte till amsterdam utan till utrecht isf) Något ts är sugen på?
Citera
2009-02-07, 23:03
  #10
Medlem
sakolines avatar
Känner bara en som jobbat där, och hon jobbade på äldreboende
Fast hon lärde sig kanske språket.
Citera
2009-02-10, 14:21
  #11
Medlem
BernieMacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut
Kanner faktiskt bara svenskar som bott i Amsterdam Inte sarskilt manga iofs, knappt en handfull, men samtliga har jobbat pa coffee shops

Hur fick dom de jobben? genom kontakter eller åkte dom bara ner och frågade på olika ställen? Jobbade alla på samma coffee shop?
Citera
2009-02-10, 16:19
  #12
Medlem
Itmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberphreak
Börjar bli trött på sverige så jag är inne i samma tankebanor. Tänker dock vänta 1 år tills jag är 18. Men jag undrar om det är lätt med jobb och boende? Är inte kräsen av mig:P
Nice första inlägg.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback