Är svårt att svara entydligt varför man ska köra mac istället för PC egentligen. Även om det nu finns tusentals argument
Det jag tänker på främst, är att när jag bytte så tog det mig två dagar, sedan hade jag bestämt mig för att aldrig köra PC igen. itunes (Som är så jävla mycket bättre på Mac än PC) mailklienten som äger (Inget superargument, men galet smidig) QuickSilver som är det bästa program någon skapat ever, snacka om att kunna turbojobba i Operativsystemet.
Egentligen är det en helhetsupplevelse som är så skön att det är svårt beskriva, allting flyter på så snabbt och smidigt att man får lite semistånd varje gång man sätter sig vid den. Att de är sjukt snygga är ju inte heller helt fel, ingenting man vill gömma undan med kabelhärvor som en PC
Enda argumentet mot är egentligen att det inte finns lika många spel, och att releaserna som kommer (Om man inte köper) kan vara lite smådryga att hålla på med. Inom en relativt kort framtid tror jag dock att alla spel kommer komma till båda plattformarna