Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Men för tusan! Vem vill ha en tjej utan mörka hemligheter och sprickor i fasaden?
Jag vill det? Jag har fått nog av hemlighetsfulla människor som tar en för en idiot och vägrar ge en insyn i saker som faktiskt berör en. Då ska man inte ha en relation tycker jag.
Sen att alla har brister köper jag inte, det som en upplever som en brist är en fördel hos en annan. Så det finns inga brister egentligen om man bortser från att uppföra sig normalt. Sen är det mer en smakfråga och är det så att man upplever sin partner har många brister bör man nog fråga sig om man är med rätt person och kanske inte hellre skulle hitta nån som har dom "brister" som man själv hade uppfattat som bra sidor istället.
Jag kan ju ta några exempel på det jag tycker är brister men som egentligen inte är det.
Mitt ena ex var städnarkoman typ, allt skulle vara äckligt pedantiskt rent och man kunde aldrig sitta ner och bara äta, ta det lugnt för det skulle dammsugas smulor innan dom landat på golvet. Det är för mig en brist, men för en annan pedantisk människa är detta helt underbart då kan dom suga ikapp om kvällarna.
Ett annat exempel, en tjej som inte tränar och äter massa onyttigt alltid för hon älskar det. För mig hade det varit en brist i längden, men jag vet att det inte är en brist, för nånstans därute finns en chipsätande antiträningsmänniska just för henne.
Sen ett sista exempel, den "mesiga" tjejen som aldrig vill göra något, bara sitter hemma och ritar kanske, denna person har en jämlike nånstans som älskar att sitta hemma och rita. Men för den som älskar att supa till det och festa kommer ju tycka hon är rena döden och uppfatta detta som en brist.
Såhär kan vi fortsätta hela kvällen och rabbla upp saker som vissa anser som brister men som egentligen bara är en krock med den man själv är. Det gäller bara att hitta sin halva så försvinner uppfattningen att den andra har brister.