Såg ett program för ett tag sedan om Steven Hawkins och hans bing bang teori. Kort fattat så menade han att universum bara var en liten "prick" innan big bang utvigdade det, men fattade aldrig vart den här pricken befann sig? Det jag kommer fram till är att "rum" måste funnits innan big bang och den svarta materian endast fyller ut rymmet , för denna prick måste ju ha befunnits sig i någonting, eller menade han att tid och rum uppstod med big bang eller hur menar han? Isånafall vart befann sig pricken?
Jag skulle tro att vårt universum befinner sig i ett större universum som i sin tur befinner sig i ett ännu större osv. Vi människor tolkar universum som "alltet" med den bild av verkligheten vi har. Hade en kvark varit en intelligent livsform hade den tolkat atomen som sitt universum och allt. Det här kanske är ett flummigt resonemang, men varför skulle det inte kunna finnas något som är större än vårt universum som vi inte kan förstå precis på samma vis som i kvarkens fall, om den nu hade varit en levande organism?
Det är något som människan inte kan ta reda på, helt omöjligt.
precis! När man läser FBs kommentarer på frågor som denna låter det som att de är övertygande om hur det har sett ut. Det nästan löjligt att ens ta upp denna fråga eftersom mänskligheten aldrig någonsin kommer lösa gåtan under deras livstid (tror jag!).