Citat:
Ursprungligen postat av chris69
Du verkar ha svårt att förstå att det är människor som behandlar hot och analyserar hotbilder.
Mr. X som mottog ett hot om 911 kanske hade 3 minuter kvar på sitt 12 timmars pass i någon bunker i maryland. Han kanske bara sket i det för att ville hem och sätta på frugan och sova...du vet ingenting, det gör inte jag heller.
De fick information från MI5 tror jag samt Tyska säkerhetspolisen om hot från just Al-qaida flera dagar innan. Informationen sade också att målet skulle vara en hög byggnad. Jag är osäker på om det nämnde plan eller ej men jag tror det. 90% säker. Var ett tag sen jag var insatt i detta.
Citat:
Rymdödlor och lucifer = Onda amerikaner
Om du menar att påstå att det ej finns onda amrikaner så är det du som borde ta på dig foliehatten och inte jag. Att du likställer möjligheten till existens av en eller flera onda individer med makt med existensen av rymdödlor får mig att skratta högt.
Att du sedan inte är alls påläst vad gäller fallet Pear Harbour där flera allierade nationer varnat USA om att en hel Japansk flotta var på väg mot dem och de vägrade att skicka ut "scouts" är en till sak.
USA ville in i kriget, det enda sättet var att få Japan att attackera först. Hade man hittat fiendens flotta och jagat den så hade inget hänt.
Det var ju bra att USA kom, annars skulle vi ju förmodligen varit ett nazistland idag. Men allt pekar på att det är resultatet av en konspiration.
_____
Pad, angående USA's regering, ondska och tidigare planer så kan nämnas det faktum att de planerat att just flyga ett flygplan in i The Empire State building för att måla det som ett kommunistiskt terroristantetat och ha skäl nog att invadera Kuba. Hade dessa dokument aldrig hade förlorat sin hemlighetsstämpel så skulle du förmodligen, trots de starka indikationerna angående Pearl Harbour, aldrig ha vetat eller trott att de snälla männen i Vita Huset någonsin kunde planera något som direkt skulle spränga eller skada sina egna för att nå ett
högre mål.
Men nu vet du ju i alla fall att det är sant.
Sen kan du skita i att analysera historia och aggeranden av folk med makt och istället leva i en bubbla för 60 eller fler år tills dokumenten för även detta blir "declassified".
"Problemet" är också att du kan bli fäld i USA endast efter indicier.
Citerar Wikipedia:
Citat:
Circumstantial evidence is used in criminal courts to establish guilt or innocence through reasoning.
Det må vara fel, men det är därför jag heller inte kan säga att de ska ställas inför rätta i en domstol utan endast i allmänhetens ögon.
Dock är det skrattretande att du påstår att vi inte kan fälla någon i våra ögon efter att ha utvärderat historien och dessa mäns aggerande när en faktisk domstol i samma land kan göra det för mord.
Jag tror att man till och med i ditt fall måste kunna se att det är "rimligt att anta att ovan nämnda scenario kan ha utspelat sig".
Kan du inte det är du fan en idiot, ett troll (djävulens advokat) eller *tar på sig hatten* en agent för NWO.