2009-01-31, 13:26
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allt_är_taget
De fick information från MI5 tror jag samt Tyska säkerhetspolisen om hot från just Al-qaida flera dagar innan. Informationen sade också att målet skulle vara en hög byggnad. Jag är osäker på om det nämnde plan eller ej men jag tror det. 90% säker. Var ett tag sen jag var insatt i detta.

Om du menar att påstå att det ej finns onda amrikaner så är det du som borde ta på dig foliehatten och inte jag. Att du likställer möjligheten till existens av en eller flera onda individer med makt med existensen av rymdödlor får mig att skratta högt.

Att du sedan inte är alls påläst vad gäller fallet Pear Harbour där flera allierade nationer varnat USA om att en hel Japansk flotta var på väg mot dem och de vägrade att skicka ut "scouts" är en till sak.
USA ville in i kriget, det enda sättet var att få Japan att attackera först. Hade man hittat fiendens flotta och jagat den så hade inget hänt.
Det var ju bra att USA kom, annars skulle vi ju förmodligen varit ett nazistland idag. Men allt pekar på att det är resultatet av en konspiration.

_____

Pad, angående USA's regering, ondska och tidigare planer så kan nämnas det faktum att de planerat att just flyga ett flygplan in i The Empire State building för att måla det som ett kommunistiskt terroristantetat och ha skäl nog att invadera Kuba. Hade dessa dokument aldrig hade förlorat sin hemligastämpel så skulle du förmodligen, trots de starka indikationerna angående Pearl Harbour, aldrig ha vetat eller trott att de snälla männen i Vita Huset någonsin kunde planera något som direkt skulle spränga eller skada sina egna för att nå ett högre mål.

Men nu vet du ju i alla fall att det är sant.
Sen kan du skita i att analysera historia och aggeranden av folk med makt och istället leva i en bubbla för 60 eller fler år tills dokumenten för även detta blir "declassified".

Du är duktig på att säga att "så är det", men jag har aldrig sett några bevis för dina påståenden. Du skulle kanske kunna använda åtminstone NÅGON källhänvisning? Vidare behöver du lärs dig svenska bättre, vissa meningar förstår jag faktiskt inte.

Sedan har jag inte likställt något. Till och med jag kan se skillnaden i sannolikhet mellan olika typer av konspirationer. Vad jag däremot gjorde var att beskriva vilka typer av konspirationer som florerar under den av mig i onyktert tillstånd påhittade Foliehattshelgen på FB. Men läsförståelse är väl inte din starka sida.

Din källa om indicier säger emot dig då man måste resonera sig fram till att någon är skyldig enligt den. Du gör motsatsen, antar detta fram tills att någon lyckas överbevisa dig.
Vad det gäller Pearl tar jag inte i det med tång innan du lagt fram seriösa bevis. Samma gäller 9/11 och kommunistattacken mot ESB.
Senast redigerad av bernad_law 2009-01-31 kl. 13:28.
Citera
2009-01-31, 13:42
Medlem
Allt_är_tagets avatar
Vilka meningar är det du ej förstår? Sitter och städer huset samt svarar på inlägg så det blir lite slappt.

Angående mina påståenden. Jag tänkte hålla en diskussion för folk som är insatta i detta. Känner du till exempel inte till att USA's luftförsvar var beordrat att stanna på marken trots att det gick emot reglementet eller om du inte känner till de tills nyligen hemligstämplade dokumenten om USA's planer på att icensätta terroristattacker på egen mark så får du väll googal dig till det.
Citera
2009-01-31, 13:56
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Angående mina påståenden. Jag tänkte hålla en diskussion för folk som är insatta i detta. Känner du till exempel inte till att USA's luftförsvar var beordrat att stanna på marken trots att det gick emot reglementet
Det är inte sant. Det fanns inget sådant reglemente. Vill du föra en diskussion så tycker jag du pekar exakt på vad du avser. T ex vilket reglemente du menar skulle åsidosatts. Jag tror att du som alla andra foliehattar menar de regler som trädde ikraft efter 9/11. Men vosa gärna att jag har fel.
Citat:
eller om du inte känner till de tills nyligen hemligstämplade dokumenten om USA's planer på att icensätta terroristattacker på egen mark så får du väll googal dig till det.
Nej för varför skulle du bevisa något. Det är så mycket enklare att bara hitta på och ljuga.
Senast redigerad av KimNeilJung 2009-01-31 kl. 13:58.
Citera
2009-01-31, 14:01
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:

Angående mina påståenden. Jag tänkte hålla en diskussion för folk som är insatta i detta.

Stay out of it then. USAs jaktförsvar fungerade precis som alla andra dagar före 9/11. Vill du till äventyrs påstå något annat borde du kunna backa upp det. Och det är DU som ska backa upp det; om du inte kan det är dina ord ingenting värt.
Citera
2009-01-31, 14:12
Medlem
Allt_är_tagets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Det är inte sant. Det fanns inget sådant reglemente. Vill du föra en diskussion så tycker jag du pekar exakt på vad du avser. T ex vilket reglemente du menar skulle åsidosatts. Jag tror att du som alla andra foliehattar menar de regler som trädde ikraft efter 9/11. Men vosa gärna att jag har fel.
Nej för varför skulle du bevisa något. Det är så mycket enklare att bara hitta på och ljuga.

Att du efter typ... 3 år av spammande på denna board läst mindre än vad jag har får mig att undra om det är värt att hålla diskussionen med dig.

Men visst:
http://www.jonesreport.com/articles/260607_mineta.html
http://www.youtube.com/watch?v=Iw_XDxnciGs

Planer på att göra terrorist attacker på egen mark.
http://www.rationalrevolution.net/war/us_military_drafted_plans_for_do.htm

Jag ogillar dock källkrig som uppkommer av detta. Tycker att man ska kunna lita på folk. Dessutom har jag märkt mer och mer att känsliga artiklar (helt orelaterat till dessa konspirationer) försvinner från både FoxNews och Washington Posts hemsida till exempel men även andra.

Trodde först att jag var totalt glömsk när jag en gång ville diskutera Dennis Kucinich (Stavning? hah) och skulle då hitta en artikel i Washington Post som hette "The voting record every democrat wished they had" eller något liknande. Poof...den fanns inte. Trodde att jag klantat mig eller något.

Sedan så märkte jag igår att en ganska stor hemsida hade länkat till samma artikel innan och nu funkade inte deras heller. Nåväl.
Citera
2009-01-31, 14:34
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Att du efter typ... 3 år av spammande på denna board läst mindre än vad jag har får mig att undra om det är värt att hålla diskussionen med dig.
Att du efter tre år fortfarande inte lärt dig något fascinerar mig också. Samma lögner som ni använt de senaste sju åren är allt du lyckas dra fram.

Citat:
http://www.jonesreport.com/articles/260607_mineta.html
http://www.youtube.com/watch?v=Iw_XDxnciGs
Nej det officiella reglementet menade jag. Ingen jävla youtubevideo där någon bara påstår en massa saker. Visa oss vilket reglemente man bröt emot.

Citat:
OMG Du menade Northwood som planerades på 60-talet. Ja, det bevisar ju verkligen att USA låg bakom 9/11. Särskilt som man gjorde de hemliga planerna officiella 1997. För då kan ju ingen annan läsa dem och inse att det där var användbart.

Citat:
Jag ogillar dock källkrig som uppkommer av detta. Tycker att man ska kunna lita på folk.
Jag förstår det. Eftersom källkritik alltid visat att ni har fel. Då är det ju mycket enklare att bara lita på de som säger det man vill höra.

Citat:
Dessutom har jag märkt mer och mer att känsliga artiklar (helt orelaterat till dessa konspirationer) försvinner från både FoxNews och Washington Posts hemsida till exempel men även andra.

Trodde först att jag var totalt glömsk när jag en gång ville diskutera Dennis Kucinich (Stavning? hah) och skulle då hitta en artikel i Washington Post som hette "The voting record every democrat wished they had" eller något liknande. Poof...den fanns inte. Trodde att jag klantat mig eller något.
Så att en artikel du inte riktigt vet namnet på författad av någon du vars namn du inte riktigt vet stavningen på är borta är mystiskt?
Senast redigerad av KimNeilJung 2009-01-31 kl. 14:43.
Citera
2009-01-31, 14:37
Medlem
Allt_är_tagets avatar
Det faktum att du förvrider mina ord för att passa dig och din agenda visar på att du inte vill föra en diskussion utan bevisa det du vill ha bevisat.

Jag erkänner mig härmed slagen av dig (eller egentligen din dumhet) och väljer att inte kommentera på dina inläggen längre.

Resten är välkomna att svara.

edit: Om du i nästa inlägg ber om ett svar så får du det över PM. Vill inte förpesta min tråd mer, förstår du?
Senast redigerad av Allt_är_taget 2009-01-31 kl. 14:45.
Citera
2009-01-31, 14:47
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Det faktum att du förvrider mina ord för att passa dig och din agenda visar på att du inte vill föra en diskussion utan bevisa det du vill ha bevisat.

Jag erkänner mig härmed slagen av dig (eller egentligen din dumhet) och väljer att inte kommentera på dina inläggen längre.

Resten är välkomna att svara.

edit: Om du i nästa inlägg ber om ett svar så får du det över PM. Vill inte förpesta min tråd mer, förstår du.
Tänk. Hade jag varit du hade jag slängt fram det där påstådda reglementet och på så sätt satt mig på plats.

Citat:
edit: Om du i nästa inlägg ber om ett svar så får du det över PM. Vill inte förpesta min tråd mer, förstår du?
Jag ber aldrig om svar. Vill du svara så får du väl vara beredd att backa upp dina påståenden. Vill du inte svara så gör inte det. Men du vet lika väl som jag hur dumt det ser ut när man undviker frågor. Det ger liksom skenet av att man inte riktigt har de där fakta man skulle behöva. Så valet är ditt.

Edit: jo jag ber nog om svar ibland. Fel av mig. Men läs mina eventuella kommande inlägg som något du kan besvara eller bara strunta i om det känns lite obekvämt.
Senast redigerad av KimNeilJung 2009-01-31 kl. 14:53.
Citera
2009-01-31, 15:40
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Trodde först att jag var totalt glömsk när jag en gång ville diskutera Dennis Kucinich (Stavning? hah) och skulle då hitta en artikel i Washington Post som hette "The voting record every democrat wished they had" eller något liknande. Poof...den fanns inte. Trodde att jag klantat mig eller något.Sedan så märkte jag igår att en ganska stor hemsida hade länkat till samma artikel innan och nu funkade inte deras heller. Nåväl.

Dennis Kucinich är en mycket intressant person i detta sammanhang, hans vittnesmål i kongressen om hur Dick Cheney gav order om att inte ingripa mot de framrusande planen är ju helt otroligt uppseendeväckande. Fanns gott om klipp på detta tidigare men har ännu inte lyckats lokalisera något sådant.

Sedan har vi ju historien om "doomsdayplanen" också, som konstigt nog CNN var först med. De lyckades faktiskt filma ett över vita huset samtidigt som Pentagon attackerades, ett annat filmades över WTC samtidigt som den andra attacken skedde. CNN har givetvis tagit bort inslaget från sitt arkiv.
http://search.cnn.com/search.jsp?query=doomsdayplane%209/11&type=web&sortBy=date&intl=false

Så här ser det ut.

http://rawstory.com/news/2007/CNN_investigates_secret_911_doomsday_plane_0913.ht ml

Titta på inslaget via YouTube.

http://se.youtube.com/watch?v=UgF9Fd4UyMY

I denna post tar jag upp en väldigt intressant film, som skiljer sig från övriga 9/11-filmer, mycket sevärd.

https://www.flashback.org/showpost.php?p=14630078&postcount=39
Senast redigerad av Arthur Dent 2009-01-31 kl. 15:58.
Citera
2009-01-31, 15:53
Medlem
Allt_är_tagets avatar
Jag tackar och bockar. Återkommer.
Citera
2009-01-31, 16:09
Medlem
Targenors avatar
Citat:

Planer på att göra terrorist attacker på egen mark.

Vad vill du ha sagt med Operation Northwoods ?
Citera
2009-01-31, 16:17
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Dennis Kucinich är en mycket intressant person i detta sammanhang, hans vittnesmål i kongressen om hur Dick Cheney gav order om att inte ingripa mot de framrusande planen är ju helt otrolig uppseendeväckande. Fanns gott om klipp på detta tidigare men har ännu inte lyckats lokalisera något sådant.

Sedan har vi ju historien om "doomsdayplanen" också, som konstigt nog CNN var först med. De lyckades faktiskt filma ett över vita huset samtidigt som Pentagon attackerades, ett annat filmades över WTC samtidigt som den andra attacken skedde. CNN har givetvis tagit bort inslaget från sitt arkiv.
Frågan är då. En EB4 är inte ett plan USAAF avslöjar särsklit mycket detaljer om.
http://www.af.mil/factsheets/factsheet.asp?fsID=99.
Eftersom planet, det finns totalt fyra st, om jag inte missminner mig är en viktig del i försvarsmaktens kommunikationslogistik uttalar man sig inte särskilt mycket om det överhuvudtaget. Det gör man sällan, om aldrig, om topphemlig utrustning. Att en EB4 befinner sig i luftrummet över Washington DC samma dag som operation Global guardian pågick, en övning där bl a NORAD, var inblandande är alltså inte särskilt mystiskt.
http://en.wikipedia.org/wiki/Global_Guardian

Naturligtvis skulle man tjänat på att erkänna att "jajamensan, vi hade en EB4 i luften under 9/11 för denochden anledningen". Fast jag är rädd för att truthersrörelsen inte skulle köpt den orsaken heller. Men att det är en form av bevis för ett inside job? Jag är - inte särskilt överraskande - tveksam.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in