2009-01-30, 19:33
Medlem
Gummibollehs avatar
Postade här eftersom det känns som att detta har mer med psykologi och tänkande att göra, än med sexualitet.

Och innan någon ifrågasätter:
Jag tycker inte det finns någon situation som ursäktar våldtäkt eller liknande handlingar.

När jag talat med tjejer som klagat över drägg som klämt dom på brösten eller smekt deras lår (på typ krogen), så blir jag alltid lika förundrad. De som klagat på sådant är tjejer som haft vanan att klä sig väldigt utmanande, och även haft en väldigt flörtig attityd gentemot majoriteten av killar.

När jag sagt saker som "om du inte vill att killarna ska kladda, klä dig mindre utmanande och flörta inte så mycket då?" har de reagerat med ilska och en tjej försökte faktiskt hoppa på mig.

Det går ju faktiskt att klä upp sig utan att sätta stämpeln "Jag är villig" i pannan?

En dag under min gymnasietid när jag hade på mig en ovanligt urringad topp så kom en klasskamrat av det manliga könet och stack helt plötsligt ner handen i urringningen på mig. Den här killen hade aldrig tidigare flörtat med mig, eller ens tittat åt mig. Så jag förstod att om jag inte hade haft toppen på mig, då hade han inte kladdat. Och eftersom jag ogillar tafsande killar så slutade jag helt enkelt att använda den toppen.

HUR kan tjejer tro att något kommer ändras bara för att de 'kämpar' för rätten att få klä sig hur de vill utan att råka locka till sig en våldtäktsman? VARFÖR gör det inte bara det enkla och klär sig mindre utmanande helt enkelt?

Nu tror jag iof att inte alla våldtäktsmän väljer ut tjejer i utmanande kläder just, men om man nu är rädd för att bli antastad eller våldtagen, varför då klä sig på ett sätt som garanterat lockar till sig sådana killar?

Jag är så urless på alla tjejer som ska vara offer. För samtidigt som de ska vara offer så ska de krossa det manliga könet i kampen för sina rättigheter? Kom igen! Är det bara jag som ledsnat på detta?

Jag har jag hört 4 olika tjejer berätta om hur de blivit 'våldtagna'. Och jag slutade tro på det efter den 3:e. Speciellt när historierna inte ens låter som våldtäkter. Och det är himla synd, för den dagen någon som VERKLIGEN blivit våldtagen försöker lätta sitt hjärta har så många andra redan ropat "varg" att jag inte lär lyssna ett skit.

Så:
Spy galla på mig
Håll med mig
Diskutera
Citera
2009-01-30, 19:37
Medlem
Katarsiss avatar
Överför gärna ditt resonemang till andra våldtäktsoffer. 98-åriga damer, femåriga barn, män och vi kan ta med djur också.

Om nu våld mot en person provoceras fram av klädsel, så kan det knappast gälla enbart en del av våldtäktsoffren, eller?
Senast redigerad av Katarsis 2009-01-30 kl. 19:58.
Citera
2009-01-30, 19:49
Medlem
Man behöver inte klä sig utmanande för att bli kladdad på, på krogen. Jag har varit med om en hel del.. Alltifrån att någon kommer fram och tar en på brösten till att någon bokstavligt försöker bära ut en från ett uteställe. Det har inte varit någon korrelation mellan kläder och mäns agerande dessa gånger.

Man ska kunna klä sig precis hur man vill och även kunna flirta hur mycket man vill - men man ska kunna få vara fysiskt ifred för den sakens skull.
Citera
2009-01-30, 19:55
Medlem
Vad säger det psykologiskt om en person som inte kan hålla fingrarna i styr pga klädsel ?
Citera
2009-01-30, 19:59
Medlem
grissvanss avatar
Om alla åker omkring i bepansrade bilar när de lämnar sina hem så kan man ju slippa att bli mördad/misshandlad på gatan....
Tänker man efter din logik så måste det vara ens eget fel att man mördad/misshandlad om man ger sig ut utan pansarbil isf....

"Majbritt 57 brutlalt mördad på gatan"

-Äsch hon kunde ju köpt en pansarbil och det hade inte hänt, hennes fel!!
Senast redigerad av grissvans 2009-01-30 kl. 20:03.
Citera
2009-01-30, 20:14
Medlem
BaalZeBubs avatar
Det här med att utmanande klädsel skulle vara något speciellt är främmande för mig som är lite äldre. Dessa nya idéer är någon slags kombination av puritanism och kvinnosyn från mellanöstern. För oss som växte upp på 60-80-tal är det en självklarhet att kvinnor tycker om att klä upp sig. Ibland har det också varit standard för tjejer att vara topless vid svenska badstränder, utan att någon gjort något väsen av det. Sedan har vi haft en rad olika klädmoden för fest o.s.v.
Själva tanken att en kvinna 'utmanar' finner jag vara en främmande fågel för vår kultur, och jag hoppas att vi kan mota bort denna nya trend.
Citera
2009-01-30, 20:24
Medlem
Nomis2000s avatar
Du har nog kommit på nått här.....om alla kvinnor klär sig i heltäckande kläder så slipper vi män bli attraherade av er och allt tafsande och alla våldtäkter upphör!

En tjej ska kunna ligga naken och avsvimmad med särade ben på vilket jävla torg som helst i världen utan att nån ska få för sig att det är ok att vara där och pilla.
Citera
2009-01-30, 20:40
Medlem
Harpys avatar
Vill helst inte ge mig in i någon djupare modediskussion, men hur hade du tänkt dig att flickorna skulle klä sig då?
Klart dom ska kunna ha en djup urringning, knullrufsat hår & vara sminkad som någon porrstjärna utan att behöva oroa sig för att bli antastad?

Vi lever inte i Iran, här ska man få gå klädd exakt som man behagar.
Vilket har vart en självklarhet ända fram tills någon pellejöns kommit fram till att kvinnan då kan provocera mannen att antasta henne.
Kan man inte tygla sina impulser så har man inget i sociala sammanhang att göra.
Sådana som påstår att kvinnor kan provocera fram våldtäkter etc genom sin klädsel förstör bara för 'normala' gossar som mig.
Får dom att tänka till, kanske klä sig mindre sexigt.
Fyfan, låt vårat ögongodis vara ifred.
Se men inte röra förens man har henne i hamn
Citera
2009-01-30, 21:39
Medlem
kiss-mannens avatar
Till Ts.
Du kanske ska fundera på att konvertera till Islam. Muslimska kvinnor ska för deras frid på allmänna platser bära slöja så det slipper att bli antastade eller få blickar från män. Scysst va?
Citera
2009-01-30, 21:49
Medlem
Gummibollehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katarsis
Överför gärna ditt resonemang till andra våldtäktsoffer. 98-åriga damen, femåriga barn, män och vi kan ta med djur också.

Om nu våld mot en person provoceras fram av klädsel, så kan det knappast gälla enbart en del av våldtäktsoffren, eller?

Nu åsyftade ju jag inte alla våldtäksoffer, utan de som blivit våldtagna av sin krogdejt och liknande. Sedan åsyftade jag inte bara våldtäkter, utan även situationer där tjejer känner sig som utsatta sexobjekt.

Ursäkta om jag var otydlig.

De riktigt hemska våldtäkterna utförs ju oftast av män med kontrollbehov, maktbegär och som dessutom ofta slår sina offer fördärvade. Och man kan nog inte undvika en sådan situation eftersom dom våldtäktsmännen är så oberäkenliga.

Citat:
Ursprungligen postat av Gummibolleh
Nu tror jag iof att inte alla våldtäktsmän väljer ut tjejer i utmanande kläder just, men om man nu är rädd för att bli antastad eller våldtagen, varför då klä sig på ett sätt som garanterat lockar till sig sådana killar?
Citera
2009-01-30, 21:59
Medlem
Katarsiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gummibolleh
Nu åsyftade ju jag inte alla våldtäksoffer, utan de som blivit våldtagna av sin krogdejt och liknande. Sedan åsyftade jag inte bara våldtäkter, utan även situationer där tjejer känner sig som utsatta sexobjekt.

Ursäkta om jag var otydlig.

De riktigt hemska våldtäkterna utförs ju oftast av män med kontrollbehov, maktbegär och som dessutom ofta slår sina offer fördärvade. Och man kan nog inte undvika en sådan situation eftersom dom våldtäktsmännen är så oberäkenliga.

Nej, de riktigt hemska våldtäkterna begås av sadister som torterar och mördar.
Dom "vanliga" våldtäkterna begås pga maktbegär eller vrede.

Inga våldtäkter begås på grund av kåthet.
En normal man, oavsett hur kåt han är, använder sig av hot eller våld för att tvinga sig till sex. Han låter bli eller så går han in på toaletten och runkar.
Om så kvinnan ligger i bara trosor och har hånglat upp honom i trettio minuter så kuken står som ett spett och savar vilt.

Vad gäller tafsande så är det samma sak där. Så fort mannen i fråga blivit upplyst om att tafsande inte är välkommet så ska han ge fan i det - och normala män ger också fan i det.

Att en del tjejer känner sig som utsatta sexobjekt har knappast med deras klädsel att göra, utan med vilken respekt de för med sig.

Ingen kör ner näven i tröjan på en kvinna man har respekt för - oavsett hennes klädsel.
Citera
2009-01-30, 22:19
Medlem
Harpys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katarsis

Inga våldtäkter begås på grund av kåthet.
En normal man, oavsett hur kåt han är, använder sig av hot eller våld för att tvinga sig till sex. Han låter bli eller så går han in på toaletten och runkar.
Om så kvinnan ligger i bara trosor och har hånglat upp honom i trettio minuter så kuken står som ett spett och savar vilt.

Du kan ju inte säga att inga våldtäkter begås p.ga kåthet, och sedan använda 'En normal man'.
Du utelämnar en grupp, de onormala männen.
Det finns folk för allt brukar det sägas, och det finns garanterat folk som blir kåt, tänder på att ha sex våldsamt.
Inom porr-scenen finns det våldtäktsporr, visst - det mesta är förmodligen fake, men det visar att det finns en marknad.
Det finns alltså folk som tycker om det, som blir kåt utav det

Varför skulle inte någon rubbad individ ur den skaran kunna tvinga sig till sex?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in