Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-01-30, 00:57
  #1
Avstängd
Hej!!

Har ni några förslag på jobb som inte kräver någon direkt utbildning där man i princip kan jobba ihjäl sig?
Jag är inne i en tid nu i livet där jag inte har så mycket annat att göra och har därför allt tid för jobb.

Så, tips på jobb där man kan jobba sjukt mycket och därmer tjäna endel pengar? gärna runt 400h/månad.

Jobbar som timvikarie nu inom vården och jobbar i snitt 200-250 timmar per månad men känner att det inte riktigt räcker.

MVH
Citera
2009-01-30, 01:06
  #2
Medlem
Bob Luntas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_utan_K
Hej!!

Har ni några förslag på jobb som inte kräver någon direkt utbildning där man i princip kan jobba ihjäl sig?
Jag är inne i en tid nu i livet där jag inte har så mycket annat att göra och har därför allt tid för jobb.

Så, tips på jobb där man kan jobba sjukt mycket och därmer tjäna endel pengar? gärna runt 400h/månad.

Jobbar som timvikarie nu inom vården och jobbar i snitt 200-250 timmar per månad men känner att det inte riktigt räcker.

MVH

Har du funderat på att börja sälja stjärt? Sjukt roligt yrke, du är din egen arbetsgivare och bestämmer själv dina arbetstider...

Nej, men är det nån som vet nåt så vill jag också veta...
Citera
2009-01-30, 01:12
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bob Lunta
Har du funderat på att börja sälja stjärt? Sjukt roligt yrke, du är din egen arbetsgivare och bestämmer själv dina arbetstider...

Nej, men är det nån som vet nåt så vill jag också veta...

eller tvärtom, så lite som möjligt, det låter mer intressant.
Seriöst, vill du bränna ut dig, så få ett jobb som hotellreceptionist.
__________________
Senast redigerad av Phantomchaser 2009-01-30 kl. 01:15.
Citera
2009-01-30, 01:24
  #4
Medlem
pretorians1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_utan_K
Hej!!

Har ni några förslag på jobb som inte kräver någon direkt utbildning där man i princip kan jobba ihjäl sig?
Jag är inne i en tid nu i livet där jag inte har så mycket annat att göra och har därför allt tid för jobb.

Så, tips på jobb där man kan jobba sjukt mycket och därmer tjäna endel pengar? gärna runt 400h/månad.

Jobbar som timvikarie nu inom vården och jobbar i snitt 200-250 timmar per månad men känner att det inte riktigt räcker.

MVH
Då ska du satsa på ubilda dig till elektriker,installatör,med specialkompetens,finns skitmycket jobb och bra offert spec.om man får expressinstallationer på stora företag.men du vill inte utbilda dig.Så manlig prostitution får du grymma pengar på..fast ont i röven
Citera
2009-01-30, 06:36
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phantomchaser
eller tvärtom, så lite som möjligt, det låter mer intressant.
Seriöst, vill du bränna ut dig, så få ett jobb som hotellreceptionist.

Bränna ut sig som hotellreceptionist? Jag sitter på arslet 80% av tiden, tjänar skitdåligt och det finns i princip inga möjligheter till övertid.
Citera
2009-01-30, 09:00
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_utan_K
Hej!!

Har ni några förslag på jobb som inte kräver någon direkt utbildning där man i princip kan jobba ihjäl sig?
Jag är inne i en tid nu i livet där jag inte har så mycket annat att göra och har därför allt tid för jobb.

Så, tips på jobb där man kan jobba sjukt mycket och därmer tjäna endel pengar? gärna runt 400h/månad.

Jobbar som timvikarie nu inom vården och jobbar i snitt 200-250 timmar per månad men känner att det inte riktigt räcker.

MVH
Stick till Norge och rensa fisk. Bra betalt och du får säkert jobba 20h / dygn om du så vill
Citera
2009-01-30, 10:01
  #7
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av attack.
Stick till Norge och rensa fisk. Bra betalt och du får säkert jobba 20h / dygn om du så vill

varför rensa fisk? finns nog bättre jobb i norge.. eller det finns bättre där du får jobba hur mycket du vill. givetvis har du 2 kontrakt då, ett där det står 37.5 h och sen ett muntligt vid sidan av..Ingen fara att de inte håller avtalet, då byter man bara arbetsgivare, arbetstagaren har makten här och inte som i sverige.. Jag försöker köra som dig, jobba allt som går, men jag duger inte till att jobba mer än 260-280 timmar i månaden, ska försöka nu sista månaden att komma över 300 timmar, men månaden e ju bara 28 dagar
Citera
2009-01-30, 11:17
  #8
Medlem
fredrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurka111
Bränna ut sig som hotellreceptionist? Jag sitter på arslet 80% av tiden, tjänar skitdåligt och det finns i princip inga möjligheter till övertid.
haha exakt. det är ju i princip ett fönster på två timmar per pass då man har nåt att göra. är man timanställd så kan man dock få ut ganska mycket timmar, kommer upp i 20 timmar per vecka vilket är bra när man pluggar. men inte fan är det ett jobb där man jobba hur mycket man vill.

taxichaffis? beroende på var du bor kan du ju jobba oändligt med timmar i sträck
Citera
2009-01-30, 18:46
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredrock
taxichaffis? beroende på var du bor kan du ju jobba oändligt med timmar i sträck

Finns det inte något som heter kör- och vilotider?
Citera
2009-01-30, 19:13
  #10
Medlem
Bob Luntas avatar
Jag tänkte på en grej... Människosmuggling eller nåt sånt borde kunna ge fett med cash ju...
Citera
2009-01-31, 11:13
  #11
Medlem
weiskorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av turkeltoon
Finns det inte något som heter kör- och vilotider?
Finns nått som heter fusk...
Citera
2009-01-31, 13:02
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weiskorv
Finns nått som heter fusk...

Nähä?

Finns ingen seriös arbetsgivare som låter sina förare jobba "hur mycket dom vill" speciellt som det faktiskt finns en ANLEDNING till att kör- och vilotiderna finns, nämligen säkerhet.

Skulle arbetsgivaren göra det, eller att man kör för två bolag så är det heller inte speciellt ovanligt, i alla fall där jag bor, att polisen gör "razzior" mot taxichaufförer där dom kollar färdskrivaren.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback