2006-07-14, 16:22
  #1045
Medlem
GaiNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smärtpatient
Kan. Jag har både rödvita och persiska rosa/lila och vita i odlingen i år.

Stämmer bra Har mest vita ser jag, dock var jag sen med att plantera så det är intet så många som kommit upp ännu, och mängden är så pass liten att det bara blir som dekoration, de torkade kapslarna. Kanske rispar också litet iofs, någon kompis vill säkert slicka litet
Citera
2006-07-14, 18:00
  #1046
Medlem
SinCitys avatar
Hur lång tid tar det innan man kan urskilja ifall det blivit några blommor? Om det inte tar sig i år, kan det vara så att det tar sig till nästa år?

Strödde ut säkert 1,5 dl frön på lite olika ställen. Vissa luckrade jag upp jorden och täckte över med lite jord samt vattnade åt. Andra strödde jag bara ut i lite olika rabbater och på åkrar.

Inte en enda verkar ha tagit sig....Det var ändå 1-1,5 månader sen jag var ute och lekte bonde. Måste leta lite bilder efter hur bladen ser ut i tidigt stadium, blommorna känner man ju igen.
Citera
2006-07-15, 13:57
  #1047
Medlem
smärtpatients avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SinCity
Hur lång tid tar det innan man kan urskilja ifall det blivit några blommor? Om det inte tar sig i år, kan det vara så att det tar sig till nästa år?

Strödde ut säkert 1,5 dl frön på lite olika ställen. Vissa luckrade jag upp jorden och täckte över med lite jord samt vattnade åt. Andra strödde jag bara ut i lite olika rabbater och på åkrar.

Inte en enda verkar ha tagit sig....Det var ändå 1-1,5 månader sen jag var ute och lekte bonde. Måste leta lite bilder efter hur bladen ser ut i tidigt stadium, blommorna känner man ju igen.

Det ser ut ungefär som sallat, om det är somniferum i alla fall. De kan ta ca 10 dagar att gro inomhus, utomhus vet jag inte. Men själv fick jag en massa småplantor som jag tydligen sått. Det hade jag glömt bort så det var nog ett tag sen, så de kan nog fortfarande överasska. Vill du ha en tidig vårsådd ska du så på friland till hösten. Man kan iof så 1 gång i månaden om man har mkt frön (som jag) så får man många överasskningar per år, detta i kombination med inomhusdrivning på våren ger ett härligt resultat på minst 1 gram opium och en jävla massa koppar te. Haha, det här är opiatpundarnas tid på året
Citera
2006-07-15, 18:48
  #1048
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av smärtpatient
Det ser ut ungefär som sallat, om det är somniferum i alla fall. De kan ta ca 10 dagar att gro inomhus, utomhus vet jag inte. Men själv fick jag en massa småplantor som jag tydligen sått. Det hade jag glömt bort så det var nog ett tag sen, så de kan nog fortfarande överasska. Vill du ha en tidig vårsådd ska du så på friland till hösten. Man kan iof så 1 gång i månaden om man har mkt frön (som jag) så får man många överasskningar per år, detta i kombination med inomhusdrivning på våren ger ett härligt resultat på minst 1 gram opium och en jävla massa koppar te. Haha, det här är opiatpundarnas tid på året

Det har du rätt i!!

Läste någonstans på nätet och har sett bilder på kapslar med rosa aktigt latex, så det är inget konstigt,, vet inte varför det blir så, kanske e extra mycket godsaker!!

Skulle ha sått mer vallmo egentligen, men e sent att ångra sig nu, får bli mer nästa vår!!

MVH Johan Hemoglobin
Citera
2006-07-15, 18:55
  #1049
Medlem
smärtpatients avatar
Okej. Jag tycker mig se en trend i det rosa latexet. Det kommer bara rosa från mina Danish Flag, inte från mina persiska vita. Men bra krut i det, det är det.

Svåraste är att spara undan det bara, har ju lovat tjejen och en polare att de ska få smaka, men man har ju god lust att röka upp allting, typ nu!
Citera
2006-07-17, 02:32
  #1050
Medlem
Hur många av era kapslar inmundigar ni för att få effekt?
Citera
2006-07-17, 11:10
  #1051
Medlem
smärtpatients avatar
~20 st ganska stora färska med 10 cm av stammen / kopp. och ett par koppar om dan. Då har jag en del tolerans också, men inte så stor. Men skulle gärna druckigt mer.
Citera
2006-07-17, 16:28
  #1052
Medlem
Fortsätter kapslarna att växa efter kronbladens fall, samt blir mer opiumberikade?
Citera
2006-07-17, 16:42
  #1053
Medlem
StorMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chemicalien
Fortsätter kapslarna att växa efter kronbladens fall, samt blir mer opiumberikade?

Ja!
Vänta ungefär 10 dagar efter att bladen fallit.
Citera
2006-07-18, 04:11
  #1054
Medlem
Nu har jag hittat ett ställe där det finns massor med kapslar. Men jag vet inte av vilken sort. Finns det någon som liknar vallmo och man stendör på om man gör te eller är det bara att tuta och köra?
Citera
2006-08-03, 01:32
  #1055
Medlem
vilken sort innehåller mest morfin?
Citera
2006-08-13, 13:26
  #1056
Medlem
*bump* Har gett mig ut i naturen och hittat X - antal kapslar, dom är kruttorra så att "mjölka" dom är uteslutet, dom är vita till färgen med ett visst inslag av gult. Hur tillreder jag dessa? eller rättare sagt hur blir jag stenad på dom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in