2006-08-13, 13:38
Medlem
smärtpatients avatar
Är du säker på att det är rätt?

Du maler det så fint du kan och gör te på det. Kolla första sidan i tråden så har StorMamma skrivigt en bra beskrivning på hur man tillreder.
Citera
2006-08-13, 13:39
Medlem
smärtpatients avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartkrut
vilken sort innehåller mest morfin?

Beror på växtförhållanden, enskild genetisk kod osv. Men H&C och danska flaggan tycker jag var bra i år.
Citera
2006-08-13, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smärtpatient
Är du säker på att det är rätt?

Du maler det så fint du kan och gör te på det. Kolla första sidan i tråden så har StorMamma skrivigt en bra beskrivning på hur man tillreder.
Helt säker kan jag inte vara men dom stämmer in på bilderna jag fick fram på google
Citera
2006-08-13, 16:37
Medlem
smärtpatients avatar
sök på papaver orientale också om jämför om det inte är dom du hittat. Vad jag vet så kan man inte göra nåt kul med dom.
Citera
2006-08-14, 12:16
Medlem
Botanikerns avatar
Det är fullt möjligt att koka sitt the i micron väl? det händer inget magiskt mumbojumbo som sabbar potensen?
Citera
2006-08-17, 09:31
Medlem
Botanikerns avatar
The i micron funkade jävligt bra, har kört ett race några dar nu.
Men om jag förstått rätt så inehåller kapslarna mer morfin än kodein, och det är dessutom mofinet man vill åt när man röker. Så finns det nån metod att utvinna morfinet? Som är möjlig hemma.
Citera
2006-08-17, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Botanikern
Men om jag förstått rätt så inehåller kapslarna mer morfin än kodein, och det är dessutom mofinet man vill åt när man röker. Så finns det nån metod att utvinna morfinet? Som är möjlig hemma.
http://www.erowid.org/archive/rhodium/chemistry/heroinmfg.html

i mitten av sidan.
Citera
2006-08-20, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Botanikern

http://www.flashback.org/showpost.php?p=4820898&postcount=7

Det borde fungera eftersom både morfin och kodein är alkaloider.
Citera
2006-08-20, 18:40
Medlem
FoXxs avatar
Fan det var nån j*vla h*runge som tog min planta
Två dog och en klarade sig men nån baxade den.. Hade väl vart en fin kväll på den antar jag då jag inte brukar behöva så mycket opiater för att må bra..
Citera
2006-08-24, 17:38
Medlem
rik skörd

fick en fin skörd i år ,har sått lite varstans ute men även några enastående exemplar precis på ängen utanför.

Här hemma har jag fått upp kanske 40 plantor men på ängen var där 15-30 st plus en del halv vissna.

Det jag undrar är ska jag plocka dem vissna med o göra te på dem ?
Citera
2006-08-26, 14:23
Medlem
StorMammas avatar
Du kan ta me de vissna också.
Citera
2006-09-18, 23:43
Medlem
WLXs avatar
Extraktion

Jag hade tänkt extrahera ur hela plantan. Vilket lösningsmedel är bäst?
Jag vet att aminer är lösliga i opolära lösningsmedel vid basiskt pH men morfin har ju 2 OH-grupper.
Kan jag göra en 2-fasseparation med vatten/petroleumeter och få alla de goa alkaloiderna i eterfasen eller kommer en stor del hamna i vattnet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in