2017-02-09, 23:56
Medlem
-Zex-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av As-33-15-4-p
Sitter och taggar inför den kommande säsongen! Det var dock ett par (två eller tre) år sedan jag odlade senast. Kan jag använda mig av samma frön eller måste jag köpa nya?
Jag har kört med äldre frön än så, märkte ingen skillnad på slutprodukten så att säga.
Men köp en påse nya också så slipper du slösa hela säsongen, om dina gamla frön skiter sig.
Citera
2017-02-22, 16:19
Medlem
argusdemons avatar
Hej! Hur framställer jag Opium som är hårt,torrt och rökbart?

Har turkisk jättevallmo och undrar hur man får extraktet/råopiumet till att bli rökbart Opium?

Har googlat mycket men inte hittat något. Bara hur man gör tinktur.

Så vet någon hur man framställer RÖKBART Opium från jättevallmon?

Alla svar och tips uppskattas. Tack alla FBare!
Citera
2017-03-02, 16:26
Medlem
slitenslavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argusdemon
Hej! Hur framställer jag Opium som är hårt,torrt och rökbart?

Har turkisk jättevallmo och undrar hur man får extraktet/råopiumet till att bli rökbart Opium?

Har googlat mycket men inte hittat något. Bara hur man gör tinktur.

Så vet någon hur man framställer RÖKBART Opium från jättevallmon?

Alla svar och tips uppskattas. Tack alla FBare!
Man torkar det tydligen i omgångar, finns utförliga beskrivninga om du orkar söka. har precos beställt 5 gram white och fem gram purple frön från nån bohem affär i holland, passade även på att beställa nåra auto fem, japp har kollat nu, det skall bara torka från 30 till tio procents fuktighet, så är det rökbart opium.
Senast redigerad av slitenslav 2017-03-02 kl. 16:37.
Citera
2017-03-11, 19:30
Medlem
AlltidPåverkads avatar
Hej tråden och dess "invånare"! I år är det dags igen, var ett tag sen sist nu jag odlade lite till sommaren men fixade i trädgården innan idag med min sambo och längs en mur (söderläge) som skiljer en höjdskillnad åt fick jag tillstånd att ha lite vallmo där i sommar..

Vilka köper ni nuförtiden och vart handlar ni dem?
Citera
2017-03-24, 22:34
Medlem
-Zex-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlltidPåverkad
Hej tråden och dess "invånare"! I år är det dags igen, var ett tag sen sist nu jag odlade lite till sommaren men fixade i trädgården innan idag med min sambo och längs en mur (söderläge) som skiljer en höjdskillnad åt fick jag tillstånd att ha lite vallmo där i sommar..

Vilka köper ni nuförtiden och vart handlar ni dem?
Hade kvar från förra året, men beställde även lite nya ifrån Impecta.se! Finns även i varenda blomsterbutik, det står t.om. klart och tydligt "opiumvallmo"..
Citera
2017-03-25, 16:25
Medlem
slitenslavs avatar
köpte tio gram med frön hos azarius, white och purple.
Citera
2017-03-25, 17:12
Medlem
-Zex-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slitenslav
köpte tio gram med frön hos azarius, white och purple.
Varför gick du inte in på närmaste blomsterbutik och köpte samma mängd för en bråkdel av priset? Det är inte bättre för att det kommer från Amsterdam..
Citera
2017-03-25, 18:47
Medlem
Hur är ruset av att röka opium kontra att administrera heroin?
Citera
2017-03-25, 19:10
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Zex-
Varför gick du inte in på närmaste blomsterbutik och köpte samma mängd för en bråkdel av priset? Det är inte bättre för att det kommer från Amsterdam..
Kan inget om detta, men är det alltså bara att knalla in och köpa frön till opiumvallmo på vilken blomsterhandel som helst? Jag trodde opiumvallmo är en förbjuden sort som man måste beställa från utlandet?
Citera
2017-03-25, 19:49
Medlem
-Zex-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex
Kan inget om detta, men är det alltså bara att knalla in och köpa frön till opiumvallmo på vilken blomsterhandel som helst? Jag trodde opiumvallmo är en förbjuden sort som man måste beställa från utlandet?
Ha ha! Varenda svensk kärring över 75 älskar vallmo. Det är fullt lagligt att odla vallmo, du kan odla flera hektar med vallmo utan att begå ett brott. Det är först när du på något vis tillverkar opium av vallmon som du begår ett brott.
Så "fröbiten", alltså att köpa frön är inga problem. Har nog handlat opiumvallmofrön för 3000 på några år bara
Citera
2017-03-25, 21:10
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Zex-
Ha ha! Varenda svensk kärring över 75 älskar vallmo. Det är fullt lagligt att odla vallmo, du kan odla flera hektar med vallmo utan att begå ett brott. Det är först när du på något vis tillverkar opium av vallmon som du begår ett brott.
Så "fröbiten", alltså att köpa frön är inga problem. Har nog handlat opiumvallmofrön för 3000 på några år bara
Ja du ser, jag som trodde att det bara är vissa sorter som producerar råopium. Man lär sig alltid något nytt.
Citera
2017-03-25, 21:14
Medlem
-Zex-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex
Ja du ser, jag som trodde att det bara är vissa sorter som producerar råopium. Man lär sig alltid något nytt.
Det är bara vissa sorter av vallmon som producerar opiumlatex.. Läste du inte ens första sidan?
Men jag menar att du får odla alla sorters vllmo (även de som producerar opiumlatex). Men när du sätter kniven i kapseln och mjölkar den på opium så begår du ett brott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in