Jag har lång erfarenhet av vallmo och opium och kan direkt säga att ni som handlar frön från impecta inte ska räkna med någon större effekt, man behöver minst 20 hen and chicks huvuden för att få någon effekt - det smakar inte ens som riktigt te ska smaka! Det är så små mängder opiater i deras sortiment så det är bara slöseri med tid och pengar. Den äkta "hen and chick" går mer i vitt, den som förekommer i Sverige är mer rosa eller åt det röda hållet.
Vill ni ha tag på riktiga frön så kan jag berätta vart ni kan vända er, om ni PM'ar mig. Då talar jag inte om china white eller ens tasmanian, det finns en ny sort som säljs i USA och går under namnet x247a . Man kan läsa mera på följande sida:
www.strain-x247.com - det är världens starkaste vallmo och ska man ändå odla så kan man lika bra satsa på något som faktiskt fungerar!
Frön är inte olagligt så jag tar för givet att man får diskutera det i denna tråd (som faktiskt handlar om just odling).
Problemet är att frakt och tullavgifter blir ganska dyrt om man handlar från USA, kan tänka mig att ett gram frön går till minst 450:- från USA. Jag vet en återförsäljare inom Eu som är billigare, men vill inte hänga ut adressen här offentligt.
Ha det bra gott folk!
Vänligen,