2014-08-06, 02:52
Medlem
c0nfuseds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSebastior
Finns en tråd med bilder på Drugs-Forum, sök där

Antar att detta är tråden du syftar på

Vilken jävl process.. Jag som är lat vill att det ska vara enkelt.

Planen blir att mala mina rötter så fint det går och sedan låta pulvret dra i vodka i ett par veckor, sedan kommer jag låta alkoholen dunsta ett par dagar. Jag återkommer med resultat.

Tillägg: Kapslarna som var anslutna till mina rötter är inte mjölkade, så de bör ha ett rikligt innehåll av diverse alkaloider.

Efter närmre eftersökning har jag kunnat konstatera att alkaloidinnehållet i rötterna är mycket lågt. Jag kommer dock ändå att genomföra detta fast med både stammar kapslar och rötter.
Senast redigerad av c0nfused 2014-08-06 kl. 03:14.
Citera
2014-08-06, 02:58
Medlem
c0nfuseds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bakaxel
Var ute och plockade kamomill ikväll, växte i kopiösa mängder på gammal torr, solig ruderatmark. Stötte även på ett par bekanta knoppar, är dock osäker på botaniken kring Papaver spp.. Jag är alltså osäker på vilken underart det är frågan om, men kronbladen på de exemplar som blommade nu var helröda, mer än så kan jag inte säga då det var mörkt.

Bild
På bilden kan man ana två olika arter, känns det som då "hatten" på de översta kapslarna (de större) har färre "streck" och är mer distinkta än de mindre kapslarna nederst på bilden, vars hattar har fler streck. Vilka arter tror ni det handlar om? Som ni ser på bilden verkar vissa också vara ett mellanting som liknar den översta arten men är mycket mindre, förmodligen omogna.

Och nu till den essentiella frågan: är kapslarna många nog för ett rusgivande te, eller är de små kapslarna kornvallmo och i stort sett värdelösa? Ska jag smälla i mig allesammans?

Tack!

Även om alla kapslarna inte är somniferum så kommer du bli angenämt avslappnad Även kornvallmo har viss effekt, om än väldigt svag.
Citera
2014-08-07, 18:45
Medlem
Går det att plantera en ny omgång nu också? antar att det inte går, men någon som prövat och hur blev resultatet? har väldigt mycket frön å lite jord kvar...

ska ja ska i att göra det eller vänta?
Citera
2014-08-08, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonte9
Går det att plantera en ny omgång nu också? antar att det inte går, men någon som prövat och hur blev resultatet? har väldigt mycket frön å lite jord kvar...

ska ja ska i att göra det eller vänta?

Enligt www.impecta.se så är såtid på papaver somniferum 'apr-maj/sep-okt'
När tror ni dom blommar om man planterar i september eller oktober? Våren?
Citera
2014-08-10, 15:41
Medlem
c0nfuseds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSebastior
Enligt www.impecta.se så är såtid på papaver somniferum 'apr-maj/sep-okt'
När tror ni dom blommar om man planterar i september eller oktober? Våren?

Våren.
Citera
2014-08-15, 16:15
Medlem
Hessians avatar
Om man gör en batch "Starkt Laudanum" på torkade plantor och 60%ig sprit, hur fan dosera man det bäst?
Jag är helt medveten om att styrkan beror helt på mängden opiater, men snackar vi droppar eller tesked?
Kapslarna var i storlek större oliver, och jag hade även i en näve rötter, så det är inga brutala grejer vi snackar om.
Citera
2014-08-16, 12:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av c0nfused
Våren.
Är du helt säker på detta? Jag har ofta dragit ut frön i oktober, men de har inte haft tidigare blomning för det. Ska testa i höst igen bara för att, men än så länge är jag tveksam.
Citera
2014-08-23, 09:22
Medlem
Hade man kan kunnat odla nu till September och ta in dom när det börjar bli frostrisk, för en tidigare blomning då?
-----
Är det olagligt att beställa kapslar från eBay?
Senast redigerad av MrSebastior 2014-08-23 kl. 09:53.
Citera
2014-08-23, 20:50
Medlem
fredus avatar
Lönar det sig att plantera på våren eller på hösten före snön kommer? Har det någon större betydelse?
Citera
2014-08-23, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredu
Lönar det sig att plantera på våren eller på hösten före snön kommer? Har det någon större betydelse?

Undrar samma sak, med hösten.
Citera
2014-09-07, 19:38
Medlem
Hade det gått att plantera nu (på balkongen) och sen ta in dom för tidigare blomning?
Om ja, när bör man ta in dom då om man bor i söder?
Citera
2014-09-07, 20:04
Medlem
Dadads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredu
Det "är bättre" att plantera på hösten då man gynnar den evolutionära biten som finns i fröet, som gör den mer livskraftig nästa år, men det sorterar också ut en del av alla frön man sätter. Fast det spelar ingen roll, såvida man inte är en girig och stressad tjomme, fast då borde man inte odla saker...

Citat:
Ursprungligen postat av c0nfused
Antar att detta är tråden du syftar på

Efter närmre eftersökning har jag kunnat konstatera att alkaloidinnehållet i rötterna är mycket lågt. Jag kommer dock ändå att genomföra detta fast med både stammar kapslar och rötter.
Var resultatet angenämt?
Senast redigerad av Dadad 2014-09-07 kl. 20:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in