2012-04-09, 23:17
  #3865
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
Kanske dum fråga, men orkar inte läsa genom hela tråden.. går det odla opium inomhus? alltså i fönstret typ?

jag har balkong i söderläge med sol i stort sett hela dagen där bör det gå bra i krukor nu va? såg att april/maj var bra då man skulle odla utomhus.
det är nog möjligt, fast du kommer nog inte få så stor skörd, om ens ngn
Citera
2012-04-10, 09:21
  #3866
Medlem
En annan fråga ... Ska man förså plantorna i kruka innan man planterar ut dom ?
Eller direkt ute ?

Och hur tar man vara på de potenta rötterna ?
Citera
2012-04-10, 09:37
  #3867
Medlem
Tag_Mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.FancyPants
En annan fråga ... Ska man förså plantorna i kruka innan man planterar ut dom ?
Eller direkt ute ?

Och hur tar man vara på de potenta rötterna ?

Släng ut dom direkt, kan vara kinkiga att plantera om, men klart att det går om man är försiktig.

Rötterna kokar och dricker du till exempel!
Citera
2012-04-10, 10:04
  #3868
Medlem
Tuvtramps avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.FancyPants
En annan fråga ... Ska man förså plantorna i kruka innan man planterar ut dom ?
Eller direkt ute ?

Och hur tar man vara på de potenta rötterna ?
Citat:
Ursprungligen postat av Tag_Man
Släng ut dom direkt, kan vara kinkiga att plantera om, men klart att det går om man är försiktig.

Rötterna kokar och dricker du till exempel!
Vadå tex? har du provat eller läst fantasiguiden på förstasidan?

-Koncentrera er på kapslarna för det är det enda på plantan som är lönt att grejsa med.
Citera
2012-04-10, 10:30
  #3869
Medlem
Till er som vill odla hemma i kruka! Det går bra på balkong i söder och väst-läge eller om du har en stark hps lampa!

Jag har lärt mig vad man ska ha för jord för att få upp dom småliven!

Fixa till en grym jord med bra avrinning på toppen av den jorden ska du lägga "så o kaktusjord" och där på fröna! Dom har jätte lätt att gro i så o kaktusjorden, men tror den är ganska usel i längden för resten av plantan, då den har för låg PH! 6,5 har jag hört att det är vettigt att sträva efter!

Än så länge har jag jätte många små liv, kanske uppemot 15 stycken i 3 krukor! Det ska gallras när dom blir lite större!
Citera
2012-04-10, 11:16
  #3870
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tag_Man
Släng ut dom direkt, kan vara kinkiga att plantera om, men klart att det går om man är försiktig.

Rötterna kokar och dricker du till exempel!
Hur får man bort jorden från rötterna? Eller kokar man allt ?
Citera
2012-04-10, 11:20
  #3871
Medlem
Jag har haft dom i en utplanteringskruka i typ 5 dagar, och ett av fröna låg på toppen av jorden och en har fått "svans" precis som cannabis frön om nån av er har odlat, är det roten som är påväg när i jorden? Och håller på att ta sig
Citera
2012-04-10, 14:38
  #3872
Medlem
undervattenfisks avatar
http://www.impecta.se/sv/artiklar/eterneller/frokapslar/ettarig-vallmo.html får jag ut bra opium på dem där fröna?

Jävligt sugen på en opiumodling.
Citera
2012-04-10, 15:53
  #3873
Medlem
Metacognition.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
http://www.impecta.se/sv/artiklar/eterneller/frokapslar/ettarig-vallmo.html får jag ut bra opium på dem där fröna?

Jävligt sugen på en opiumodling.
Ja det ska vara en av de bästa. Tasmanian är möjligtvis bättre.
Citera
2012-04-10, 15:55
  #3874
Medlem
HerrFrobergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
http://www.impecta.se/sv/artiklar/eterneller/frokapslar/ettarig-vallmo.html får jag ut bra opium på dem där fröna?

Jävligt sugen på en opiumodling.

Ja, så länge du odlar dem under gynnsamma förhållanden så har du goda chanser att få ut bra opium.
Citera
2012-04-10, 17:46
  #3875
Medlem
Serdumånens avatar
När jag var i indien köpte jag vallmofrö (vita), tror ni det finns någon chans att dessa kan användas för att framställa(så) opium?

Vet att det är en ganska svår fråga, men om ni har haft tur med vallmofrö frö från indien skriv gärna en rad.
__________________
Senast redigerad av Serdumånen 2012-04-10 kl. 17:53.
Citera
2012-04-10, 18:43
  #3876
Medlem
Tag_Mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Serdumånen
När jag var i indien köpte jag vallmofrö (vita), tror ni det finns någon chans att dessa kan användas för att framställa(så) opium?

Vet att det är en ganska svår fråga, men om ni har haft tur med vallmofrö frö från indien skriv gärna en rad.

Testa och så ett gäng! Med lite tur är de kanske potenta frön
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in