Citat:
Ursprungligen postat av fnskl
Hej, tänkte köpa lite frön och börja odla nu snart. Vilka frön ger mest potent opium, fortfarande hen & chickens som i trådstarten? Vart köper man det lättast? (online eller butik spelar ingen större roll..), tänkte köra lite odling på balkongen och lite i naturen så jag får en riklig skörd, nåt speciellt man bör tänka på vid utomhusodling? Tänkte bygga lite snigelfällor vid naturodlingarna och så.. och såklart vattna om det mot all förmodan inte skulle bli en regnig sommar, men förutom det?
Om du inte orkar beställa från sidor som inte är från Sverige så kör på hen & chicks eller typ black peony, de flesta peony är nice. Spelar inte så stor roll egentligen.
Däremot om du orkar beställa från nätet så köp tasmanska då de är väldigt potenta och rätt billiga. Sen har du ju Izmir afghani, ja alla afghan är bra. Sen Persian White eller Blue (väldigt läckra pods har dom), China White de funkar alla jävligt bra!
De som fungerat bäst för mig är tasmanska, persian och lite olika afghan.
Ja skydda för djuren om du kan, rådjuren eller om det är små gnagare här där jag bor verkar gilla mina vallmo när de är små.