2008-10-01, 13:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eldkvarn
om man inte sitter pa nan oiumopipa, ;r ar det bara draken som galler da? eller kan man roka det i pipa?

Proppsar för draken då.... i pipa så förbränns det när det helst ska förångas, jag har en opiumpipa men har aldrig riktigt lyckats få till snitsen så opium föredrar jag faktiskt att äta/svälja (om jag inte lägger det på folie då).....
Citera
2008-10-01, 14:13
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kreep
Inte ens inomhus? om den står i fönstret?
De kommer upp men efter kanske en eller två veckor kroknar de och dör. Min erfarenhet.
Citera
2008-10-01, 17:53
Medlem
Eldkvarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrollKungen
Proppsar för draken då.... i pipa så förbränns det när det helst ska förångas, jag har en opiumpipa men har aldrig riktigt lyckats få till snitsen så opium föredrar jag faktiskt att äta/svälja (om jag inte lägger det på folie då).....

ok, fukta folien lite under ochs en strö ut lämplig mängd, som är? Och hur mycket käkar en man av normalstorlek för att bli skön?
Citera
2008-10-02, 13:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eldkvarn
ok, fukta folien lite under ochs en strö ut lämplig mängd, som är? Och hur mycket käkar en man av normalstorlek för att bli skön?

Fukta folien? det behövs inte.... och strö? inget pulver som horse men lägg på en klump och kör i rännor, det är inte som att röka piller som man strör ut över folien!
-Chase it!

Sen till storlek/vikt så är det svårt att svara på!
Iom jag tar av egenproducerat som antagligen inte är lika "bra" eller det är oraffinerat iaf och att dosering är ganska inviduellt så...?

-Jag äter mellan ett ½gram till 1gram när jag gör så kanske tom upp till 2gram? så sitter det i ett dygn och man behöver inte ta mer
Senast redigerad av TrollKungen 2008-10-02 kl. 13:48.
Citera
2008-10-28, 18:37
Bannlyst
Vet någon en bra butik i Uppsala där de säljer opiumvallmo?
Citera
2008-11-01, 00:36
Medlem
wearcapeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rhubarbs
Vet någon en bra butik i Uppsala där de säljer opiumvallmo?

hittat något i Uppsala?
Citera
2008-11-07, 21:03
Medlem
Bensopennas avatar
TrollKungen, satt och tänkte lite nu på det här med opium... i somras odlade jag och en kompis lite vallmo (china white/tazmanska) men när det var tillfälle att skörda så rispade vi dem med rakblad och det ran ut härliga saftiga droppar men sen kom problemet att få upp det.
När det var fuktigt var det ju inte så konstigt att vi inte fick upp det ( testade ej, slickade bara några) men vi testade när det var lite halvtorrt dvs. kladdigt ( gick ej heller) sen testade vi när det hade stelnat men då hade det bara blivit en tunn hinna som vi inte fick upp ( misslyckande igen)...

Så min fråga är hur gör du för att få upp dit råopium har du en skopa eller vad, PMa ifall du vill
Citera
2008-11-08, 13:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bensopenna
TrollKungen, satt och tänkte lite nu på det här med opium... i somras odlade jag och en kompis lite vallmo (china white/tazmanska) men när det var tillfälle att skörda så rispade vi dem med rakblad och det ran ut härliga saftiga droppar men sen kom problemet att få upp det.
När det var fuktigt var det ju inte så konstigt att vi inte fick upp det ( testade ej, slickade bara några) men vi testade när det var lite halvtorrt dvs. kladdigt ( gick ej heller) sen testade vi när det hade stelnat men då hade det bara blivit en tunn hinna som vi inte fick upp ( misslyckande igen)...

Så min fråga är hur gör du för att få upp dit råopium har du en skopa eller vad, PMa ifall du vill

Jag satte tre rätt korta "repor" alldeles brevid varandra per "plats" och använde min swissarmyknife (RIP) att skrapa bort det med. Men jag tyckte också det var både svårt och tidsödande så för det mesta tog jag hela kapsel och gjorde thè.
Citera
2008-11-12, 20:26
Medlem
kridan_pyros avatar
hejsan inehåller ALL valmo opium?
tex. dom som växerp¨å åkrarna?
Citera
2008-11-12, 20:31
Medlem
grissvanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kridan_pyro
hejsan inehåller ALL valmo opium?
tex. dom som växerp¨å åkrarna?
Nej, bara sorten "Papaver Somniferum"
Citera
2008-11-13, 16:13
Medlem
Bensopennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrollKungen
Jag satte tre rätt korta "repor" alldeles brevid varandra per "plats" och använde min swissarmyknife (RIP) att skrapa bort det med. Men jag tyckte också det var både svårt och tidsödande så för det mesta tog jag hela kapsel och gjorde thè.

okej så man ska skrapa bort det nästan direkt?
Eller man kanske ska bygga en sådan där skopa som de har i Afghanistan tills nästa sommar?
Citera
2008-11-13, 16:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bensopenna
okej så man ska skrapa bort det nästan direkt?
Eller man kanske ska bygga en sådan där skopa som de har i Afghanistan tills nästa sommar?

Jag provade både med några timmar och ett ~dygn, fördelar och nackdelar båda tidena. För tar man det tidigt så vill det rinna iväg (läs av från knivbladet ) och väntar man för länge sitter det som fan men är mer lätthanterligt efter avlägsnandet.

Men jag ska ha en egentillverkad "skopa" nästa säsong också iaf, något måste man ju hitta som passar tills dess?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in