2011-03-08, 13:48
Medlem
IceC00ls avatar
Snart är det dax igen

Har nu beställt 1,6 kilo frö till denna sommaren. Sen har jag dem Tasmanska fröna jag fick från förra årets skörd också. Det kommer förhoppningsvis bli en mysig höst
Håller tummarna för en riktigt fin odlarsäsong
Citera
2011-03-08, 23:01
Medlem
-HS-Guys avatar
Nyodlare

Tänkte odla lite här på vår kanten/sommarn för att sysselsätta mig! Men vilken av dessa rekommenderas?

Pionvallmo eller Papaver somniferum aka Polycephalum?

Har kanske missat några inlägg men hur ärr tripp/ tillstånden av Opium?
Senast redigerad av -HS-Guy 2011-03-08 kl. 23:01. Anledning: stavfel
Citera
2011-03-09, 14:19
Medlem
IceC00ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -HS-Guy
Tänkte odla lite här på vår kanten/sommarn för att sysselsätta mig! Men vilken av dessa rekommenderas?

Good for you Alltid bra med en hobby.
Hade jag varit dig hade jag kört på Hen & Chickens, Polycephalum, det är hyffsat drag i dem.

På opiater blir du lugn, avslappnad, lite dåsig, eufori
Citera
2011-03-09, 18:28
Medlem
-HS-Guys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IceC00l
Good for you Alltid bra med en hobby.
Hade jag varit dig hade jag kört på Hen & Chickens, Polycephalum, det är hyffsat drag i dem.

På opiater blir du lugn, avslappnad, lite dåsig, eufori

Hobbies é nice! Ok då blir de la o inhandla lite fröer, kanske nån kruka/ blom låda Låter som en bra mix en stressig dag elelr om man vill vara chill med lite film
Citera
2011-03-09, 22:14
Medlem
minilogos avatar
Citat:

Citat:
Hobbies é nice! Ok då blir de la o inhandla lite fröer, kanske nån kruka/ blom låda Låter som en bra mix en stressig dag elelr om man vill vara chill med lite film
Satsa på H&K eller ifall du beställer på nätet Tasmanska eller China White. ( Vad är Polycephalum, hittar bara något som liknar svamp när jag söker på att). Väldigt lättodlade, släng ut dem i en jordhög eller rabatten bara ifall du har en sådan. TIPS: läs Stormammas förstainlägg i tråden...

Du blir dåsig, börjar klia på kroppen (oftast inte jobbigt), ångestdämpande samt att du känner eufori och vill bara ligga och mysa.
Citera
2011-03-09, 22:46
Medlem
-HS-Guys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minilogo
Satsa på H&K eller ifall du beställer på nätet Tasmanska eller China White. ( Vad är Polycephalum, hittar bara något som liknar svamp när jag söker på att). Väldigt lättodlade, släng ut dem i en jordhög eller rabatten bara ifall du har en sådan. TIPS: läs Stormammas förstainlägg i tråden...

Du blir dåsig, börjar klia på kroppen (oftast inte jobbigt), ångestdämpande samt att du känner eufori och vill bara ligga och mysa.

Ok.. Ska kolla vad de lokala butikerna har först.. annars blir de väl Tasmanskan eller CW:n! Hmm jag fick fram en vallmosort! jo har läst den! Står dock inte så mkt om tiden för blomman?
Citera
2011-03-09, 22:50
Medlem
IceC00ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minilogo
Vad är Polycephalum, hittar bara något som liknar svamp när jag söker på att

Det är ett finare ord för Hen & Chickens
Citera
2011-03-09, 23:09
Medlem
IceC00ls avatar
Citat:
Ok.. Ska kolla vad de lokala butikerna har först.. annars blir de väl Tasmanskan eller CW:n! Hmm jag fick fram en vallmosort! jo har läst den! Står dock inte så mkt om tiden för blomman?

Det tar ca 2 månader från baby till skörd.
Det är dax att så runt April, så det är snart
Citera
2011-03-10, 11:02
Medlem
-HS-Guys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IceC00l
Det tar ca 2 månader från baby till skörd.
Det är dax att så runt April, så det är snart

Påbörja lite redan nu kanske!?
Citera
2011-03-10, 11:06
Medlem
Tuvtramps avatar
Citat:
Påbörja lite redan nu kanske!?
Beror lite på vart du bor förstås men nere i Skåne så kan man säkert börja lite smått redan nu.. Jag (som skauning) tänker nog vänta 14dagar till någonting?
Citera
2011-03-10, 12:22
Medlem
-HS-Guys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuvtramp
Beror lite på vart du bor förstås men nere i Skåne så kan man säkert börja lite smått redan nu.. Jag (som skauning) tänker nog vänta 14dagar till någonting?
Halland... så får la vänta lite till?
Citera
2011-03-10, 12:26
Medlem
Tuvtramps avatar
Citat:
Halland... så får la vänta lite till?
Suck & pust....
Du kan ju alltid ge dig ut och förbereda lite genom att köra jordfräs (eller vända jorden med spade), rensa ogräs ect ect om du är otålig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in