2010-08-09, 21:25
  #3409
Medlem
eldduvas avatar
Någon som har något litet råd till mig?
Citera
2010-08-09, 22:33
  #3410
Medlem
SurTrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eldduva
Någon som har något litet råd till mig?
De är inte "färdiga" förens minst 7dagar efter att kronbladen fallit så ha lite tålamod, vänta några dagar till!

Lite regn skadar inte utan du kommer se rätt tydligt när de börjar "förfalla"...
Citera
2010-08-10, 11:20
  #3411
Medlem
fjonks avatar
Hello.
Jag var ute i ganska dålig tid i år och befarar att mina växter ej kommer blomma.
Kan jag utvinna något opium från växten ändå? Från rötterna stammen och bladen?
Citera
2010-08-10, 15:42
  #3412
Medlem
mrorbins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjonk
Hello.
Jag var ute i ganska dålig tid i år och befarar att mina växter ej kommer blomma.
Kan jag utvinna något opium från växten ändå? Från rötterna stammen och bladen?



Testa att koka det så kommer du säkert att få ut lite iallafall

Lycka till.
Citera
2010-08-12, 18:45
  #3413
Medlem
vart.e.alla.guzzars avatar
Har jag hittat opium vallmo? Och i så fall, kan jag få ut något ur det ?

BILDER: http://img580.imageshack.us/img580/5547/dsc08883a.jpg

http://img709.imageshack.us/img709/3219/dsc08882za.jpg

http://img16.imageshack.us/img16/7418/dsc08884x.jpg
Citera
2010-08-12, 18:54
  #3414
Bannlyst
Rätt substans/opium vallmo. Njut på.
Citera
2010-08-12, 18:56
  #3415
Bannlyst
[quote=SurTrollet]
Sen vill jag klaga lite:
-Varför är det så svårt att brygga sig en kopp utan att kladda som en femåring? varje jävla gång lyckas jag stöta till eller klanta mig på något sätt så golvet, spisen eller diskbänken får hälften av det som jag tänkt mig dricka..

[QUOTE\]

Det är väl inte så svårt? Kladderi, det narkotikamissbruk. Lycka till.
Citera
2010-08-13, 00:37
  #3416
Medlem
fjonks avatar
Om man ska göra te på knoppar/outslanga blommor, blad rötter och hela köret, hur många växter må så tro behövas?

Är de inte mer effektivt och knapra i sig allt som en kanin?

För en dos de vill säga
Citera
2010-08-13, 01:43
  #3417
Medlem
mrorbins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjonk
Om man ska göra te på knoppar/outslanga blommor, blad rötter och hela köret, hur många växter må så tro behövas?

Är de inte mer effektivt och knapra i sig allt som en kanin?

För en dos de vill säga


Vet inte riktigt, men testa 3-4 stycken och koka det på en liter vatten, drick en halvliter, vänta en timme och känn efter.

Edit: Eller så mixar du allt, låter det dra i vatten en timme, filtrera och låt vattnet dunsta under låg värme tills då får en kletig sörja i botten. Det har jag gjort med de mesta av min skörd och lite står i en flaska med sprit och löser sig.
__________________
Senast redigerad av mrorbin 2010-08-13 kl. 01:46.
Citera
2010-08-13, 11:06
  #3418
Medlem
fjonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrorbin
Vet inte riktigt, men testa 3-4 stycken och koka det på en liter vatten, drick en halvliter, vänta en timme och känn efter.

Edit: Eller så mixar du allt, låter det dra i vatten en timme, filtrera och låt vattnet dunsta under låg värme tills då får en kletig sörja i botten. Det har jag gjort med de mesta av min skörd och lite står i en flaska med sprit och löser sig.

Låter fint Börjar bli lite otålig känner jag, vill gå ut och dra upp växterna med de samma, dock vill jag att de ska kunna växa så mycket som möjligt denna sommar.

Någon som har nån ide om hur länge de är lönt att låta dom stå ute och växa innan kylan blir för intensive?

Och än en gång, är man inte mest sparsam om man äter upp växterna?
Citera
2010-08-13, 11:30
  #3419
Medlem
Hamburgdirekts avatar
Tänkte avlägga en rapport med eget odlat opium.
Sort: Hen & Chickens

Idag så tog jag 10st knoppar av varierade mognad med tillhörande stjälk på c.a 15cm. Hackade sönder växtmatrialet och la i en kastrull med 5dl vatten. Kokade upp precis när det började bubbla från botten tog jag av den från plattan och lät stå i c.a 10min.

Tog en kopp kl 9, sedan en kopp till kl 9.30 Ingen effekt.

Gjorde samma tillberednings procedur med 2,5dl till med samma växtmaterial i.
Drack det vid c.a 10.15.
Och nu vid 11.30 har jag fortfarande inte fått någon nämnvärd effekt.

10st knoppar är nog en allt förliten dos.

Kan tillägga att jag inte har någon nämnvärd tolerans då jag endast missbrukar på helger.
Citera
2010-08-13, 20:50
  #3420
Medlem
mrorbins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjonk
Låter fint Börjar bli lite otålig känner jag, vill gå ut och dra upp växterna med de samma, dock vill jag att de ska kunna växa så mycket som möjligt denna sommar.

Någon som har nån ide om hur länge de är lönt att låta dom stå ute och växa innan kylan blir för intensive?

Och än en gång, är man inte mest sparsam om man äter upp växterna?



Det är ganska varmt ute så du kan låta dom stå ett tag till. Mina överlevde ett riktigt oväder förra månaden, vissa kvällar var det riktigt kallt och blåsigt.

Jo, jag tycker att det är sparsamt som fan, känns onödigt att kasta bladen och stammarna.

Jag har rätt många stammar kvar som jag ska koka, återkommer med resultat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in