2009-09-13, 12:46
  #2809
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Råttor älskar tydligen vallmofrön. När jag tänkte hälla ut fröna så upptäckte jag ett stort hål i den största och finastaste kapseln. Sedan tittade jag till en skål där det skulle ligga många, många gram frön. Det jag fann var en tom skål och litet råttskit.

Så ha inte fröna eller kapslarna framme. Nu har jag nästan inget kvar. Jag hoppas råttan som gnagde hål dog utav morfinöverdos. Eller också är det en smart råtta som spottade ut kapseln.
Citera
2009-09-13, 13:29
  #2810
Medlem
Softzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Afghanistan Special:

http://img136.imageshack.us/img136/8461/imgp0474q.jpg

Morsan sade ungefär att: "Jag tittade på nyheterna och de visade från Afghanistan och opiumodlingar. Du har planterat precis lika vallmo som där"

Jag svarade med sorgsenhet och ångest, därför att morsan blev orolig: Du får gärna slänga dem. Jag vill inte ha dem!"

Aow va hemskt :/

Nu har jag en fråga, finns det några tips om just opium odlingen ? Jag menar, det finns ju mkt mkt tips om cannabis odling t.ex.
"vattna sällan men mycket",
"ha inte flera plantor i samma hink/för nära varandra"
"blanda gärna i lite gödsel i jorden"
så, finns det liknande när det gäller opiumvallmo ? elr det kanske är flera gånger lättare att odla opium än cannabis ?
Kom gärna med så många tips ni kan, vill inte få en olyckad odling igen.

/.Softz
Citera
2009-09-13, 13:30
  #2811
Medlem
Hej!

Jag har en vän som har opium, alltså han har små bruna, torra bitar som är som torkad koda, hur ska han göra för att berusa sig på opiumet på bästa sätt?
Det fungerar inge bra att röka det, eller så gör jag fel. Oj, jag menar han gör fel.
Citera
2009-09-13, 18:55
  #2812
Medlem
Pr1nc3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softz
Aow va hemskt :/

Nu har jag en fråga, finns det några tips om just opium odlingen ? Jag menar, det finns ju mkt mkt tips om cannabis odling t.ex.
"vattna sällan men mycket",
"ha inte flera plantor i samma hink/för nära varandra"
"blanda gärna i lite gödsel i jorden"
så, finns det liknande när det gäller opiumvallmo ? elr det kanske är flera gånger lättare att odla opium än cannabis ?
Kom gärna med så många tips ni kan, vill inte få en olyckad odling igen.

/.Softz

Läs sida 1 i tråden.
Citera
2009-09-14, 16:49
  #2813
Avslutad
Hej,

Har ett gäng torkade poppies. Rekommendation? Mortla samt koka upp & dricka? Har alltid tidigare kört på färska poppies, men det borde väl inte spela någon större roll?

Peace
Citera
2009-09-14, 16:56
  #2814
Medlem
Softzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pr1nc3
Läs sida 1 i tråden.
Har gjort det, finns inte tillräckligt med tips där.
Citera
2009-09-14, 18:58
  #2815
Medlem
Softzs avatar
Försent för edit.
Det jag vill ha tips på är själva odlingen, inte hur man hanterar opiumet när det är klart.
Citera
2009-09-14, 19:45
  #2816
Medlem
minilogos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sricken
Hej!

Jag har en vän som har opium, alltså han har små bruna, torra bitar som är som torkad koda, hur ska han göra för att berusa sig på opiumet på bästa sätt?
Det fungerar inge bra att röka det, eller så gör jag fel. Oj, jag menar han gör fel.
Du kan ju äta dem också för ett mycket längre rus men då behövs det ganska mycket, smidigaste är att röka det. Hur gör du när du röker? inte så jätte svårt att jaga drake.


Citat:
Ursprungligen postat av arioch
Hej,

Har ett gäng torkade poppies. Rekommendation? Mortla samt koka upp & dricka? Har alltid tidigare kört på färska poppies, men det borde väl inte spela någon större roll?

Peace
Kör på det, det är ingen skillnad på det förutom smaken på dem torra är jobbig.

Citat:
Ursprungligen postat av Softz
Försent för edit.
Det jag vill ha tips på är själva odlingen, inte hur man hanterar opiumet när det är klart.
1. Du hittar lämplig plats med mycket sol. 2. Strö ut de frön du har tänkt så och låt dem växa tills de blir någon dm, därefter kan du gallra dem så de kommer med ca 2 dm mellanrum. 3. Undertiden kan du skvätta på näringssalt X, som jag inte minns namnet på.
4. Sen är det bara att vänta på att de ska bli färdiga.

Hoppas det räcker
Citera
2009-09-14, 19:51
  #2817
Medlem
Softzs avatar
Jasså, inte svårare än så ?!
Är april en fin månad att dra ut frön elr är det för sent/tidigt ?
EDIT: är näringssaltet ett måste ? om inte vad blir bättre/sämre ?
Citera
2009-09-14, 21:46
  #2818
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minilogo
Du kan ju äta dem också för ett mycket längre rus men då behövs det ganska mycket, smidigaste är att röka det. Hur gör du när du röker? inte så jätte svårt att jaga drake.

Jag en glaspipa som jag har lagt opium i och eldat under så att opiumet liksom kokar och så drar man i sig ångorna.
Hur mycket opium brukar man behöva äta för att få ett "lagom" rus?
Citera
2009-09-14, 21:59
  #2819
Medlem
Triacetylmorfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sricken
Jag en glaspipa som jag har lagt opium i och eldat under så att opiumet liksom kokar och så drar man i sig ångorna.
Hur mycket opium brukar man behöva äta för att få ett "lagom" rus?
En "ärta" blir i alla fall jag riktigt skön på. Räkna med 2 ärtor kanske så har du ett bra tags rökande framför dig

När jag tänker efter är det nog mera så att jag röker tills biten tar slut
Citera
2009-09-15, 18:37
  #2820
Medlem
umpfs avatar
.
__________________
Senast redigerad av umpf 2009-09-15 kl. 18:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in