2010-02-12, 17:14
Medlem
Chinaboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kristall
Det går att röka latexen men jag skulle nog ändå göra en vattenextraktion. Själv tycker jag att det är lite slöseri att röka men det är individuellt. Man kan snitta podsen och sedan vänta några dagar, efter det extraherar man den översta dm av plantan. Det som är bra med hen and chickens, det är att sidokapslarna samlar upp det som annars droppar ner när man snittar. Det är bättre att vara seriös och gallra samt sköta om en mindre mängd, än att odla upp 5000 små trängda plantor med dålig jord. Resultatet om du är seriös, kommer att bli knytnävstora potenta pods med sidokapslar.

Morfin löser sig lätt i vatten sprit, därför är det lätt att separera det ifrån latexen.

Tänkte göra 50/50 röka och sprit. Verkar trevligt. Har ett eget gömt fält så det är inga problem.
Citera
2010-02-19, 22:25
Avstängd
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kanakastre
Misslyckas? Var får du allt ifrån? Jag har odlat flera land, 5-7 stora pods per planta. Seriemjölkat dem. Hens and chicks, tasmanian, persian whites, turkish commersial. Samtliga sorter har krävt 30+ huvuden för att få minsta effekt. Det dubbla, för ett godtagbart rus. Minst.
Påstår ni att detta är ovanligt får jag väl tro på det, men enligt mina erfarenheter är vallmoodling bortkastad tid.
Min första odling var hens & chickens. Behövde 10 st pods för att få ett nice rus. Satt med en bok och myste som tusan. Varmt ansikte och kropp. Skönt!

Inte alls bortkastad tid.
Citera
2010-02-24, 00:02
Medlem
negerbarns avatar
Nu har jag bestämt mig för att skaffa ett vårprojekt! Slängde i väntan på våren just iväg en beställning på två påsar "Hens and Chickens" och en påse " Danebrog", vilket jag förmodar är "Danish Flag".

Som tur är så lever man lite lagom på landet, 10 minuters promenad är man utanför stan och ute i skogen, eller där jag ska hålla till, fälten. Finns flertalet oanvända och/eller övergivna gräsfält runtom.

Min plan är att gå ut där när vädret tillåter det, i slutet av april eller början av maj, och medhava spade och diverse andra trädgårdsverktyg. Jag ska fåra upp stora ytor, så att jag kan plantera relativt glest och därmed slipper gallra lika hårt = fler blommor = mer opium!

Sen kommer detta avnjutas på högsommaren/sensommaren, då det skall liggas i gräset med en bok och läsas och njutas till fullo.

Citera
2010-02-25, 13:02
Medlem
Triacetylmorfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negerbarn
Nu har jag bestämt mig för att skaffa ett vårprojekt! Slängde i väntan på våren just iväg en beställning på två påsar "Hens and Chickens" och en påse " Danebrog", vilket jag förmodar är "Danish Flag".

[...]
Låter som en grym plan
Ska själv försöka få en riktigt riklig skörd i år som räcker ett bra tag. Ska dessutom experimentera med opiumtinkturer, opiumpipa osv istället för den gamla té/foliecombon!

OT: Fyllde just 18, nån som är sugen på att gratta?
Senast redigerad av Triacetylmorfin 2010-02-25 kl. 13:04.
Citera
2010-02-25, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Triacetylmorfin
OT: Fyllde just 18, nån som är sugen på att gratta?

Reg: May 2009

nerå, men grattis
Citera
2010-02-25, 14:21
Medlem
SurTrollets avatar
Är ni så unga grabbar?

Ta det försiktigt för det är inte roligt att gå och bli torsk på opiater då det påminner om ett vampyrbett. Once in, never out..
Citera
2010-02-25, 16:17
Medlem
Triacetylmorfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SurTrollet
Är ni så unga grabbar?

Ta det försiktigt för det är inte roligt att gå och bli torsk på opiater då det påminner om ett vampyrbett. Once in, never out..
Ja, verkligen. Härligt, härligt men farligt, farligt eller hur det nu var.

Men helt ärligt (med risk för att låta som en Nemesis1), sätter man regler och håller sig till dem går det utmärkt att bruka opiater/opioider rekreationellt helt utan konsekvenser. Har funkat fina fisken för mig i närmare två år nu. Visst älskar jag opioider men det är inte så att jag går och längtar mig fördärvad när stashen efter sommarens odling tar slut.

Edit: Närmare ett år ska det nog vara i ärlighetens namn, fick inte några nämnvärt kraftiga rus första gångerna (utspritt över ett år) på grund av för små doser.

Edit #2: Slänger in en fråga! Finns det någon här (kanske framförallt de som odlar mer exklusiva sorter) som skördar fröer eller köper ni nya år efter år? "Avlar" ni genom att ta fröer från de finaste kapslarna?
Senast redigerad av Triacetylmorfin 2010-02-25 kl. 16:58.
Citera
2010-02-28, 13:13
Medlem
Goatboys avatar
Tjena!

Nu har jag fått tag på Papaver Somniferum purle Taz

Jag har kört med vanliga svenska Papaver Somniferum och det funkade fint när jag höll ~17 grader varmt. Detta gör jag nu även med mina Purple Taz men de gror inte. Ska jag öka temperaturen tro?
Citera
2010-02-28, 13:22
Medlem
minilogos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goatboy
Tjena!

Nu har jag fått tag på Papaver Somniferum purle Taz

Jag har kört med vanliga svenska Papaver Somniferum och det funkade fint när jag höll ~17 grader varmt. Detta gör jag nu även med mina Purple Taz men de gror inte. Ska jag öka temperaturen tro?
Du odlar inomhus, hur går det?
Pröva att öka tempen lite och håll jorden fuktig så lär de väll gro, inte hela världen ifall fröna skulle dö de kostar ju inget.
Citera
2010-02-28, 13:27
Medlem
Goatboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minilogo
Du odlar inomhus, hur går det?
Pröva att öka tempen lite och håll jorden fuktig så lär de väll gro, inte hela världen ifall fröna skulle dö de kostar ju inget.

De svenska groddarna blev ~2cm innan jag åt upp dem i samband med att jag "fin-frön".

Men jag funderar på om purple taz ska växa i tropisk fuktig värme?

Edit: (hade ~20 groddar och tror nog att jag fick ett bättre humör efter att jag tuggadei mig dem med rötter och allt )
Citera
2010-02-28, 13:34
Medlem
Dubletts avatar
En snabb fråga:

Kan fröna bli gamla? Köpte mina (Hen and Chicken) förra året, men odlandet blev aldrig av.
Citera
2010-02-28, 13:41
Medlem
negerbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dublett
En snabb fråga:

Kan fröna bli gamla? Köpte mina (Hen and Chicken) förra året, men odlandet blev aldrig av.

Det ända som händer är att grobarheten kanske sjunker från 70% till 60. Ingen fara på taket med andra ord, då det fortfarande kommer att gro flera hundra.

Beställde förresten frön från en sida där man får en extra fröpåse varje gång man beställer. Jag beställde tre påsar "Hens and Chickens" och 1 påse "Danish Flag", och fick som extrafrön en påse "Pink Dawn", även det Somniferum. Tillfällighet, eller gissade dom på att jag var intresserad av sådana?
Senast redigerad av negerbarn 2010-02-28 kl. 13:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in