2007-05-30, 17:29
Medlem
Jag sådde för kanske två veckor sedan, och igår när jag tittade efter så var det enda livstecknet från ett hovdjur som trampat på min 'rabatt'

Vad tror ni? Kommer det komma upp några plantor?
Det regnade ganska mycket första dagarna.
Citera
2007-06-01, 17:26
Medlem
Veneficuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I_O_U
Suck,snart är maj månad över och jag har fortfarande inte hittat nåt bra ställe att plantera. Nån som kan ge tips på var jag kan strö fröna?
Är det helt förgäves om man slänger dem i gräs?

(jag vet att det tagits upp tidigare men jag är bakfull och orkar inte gå igenom hela tråden igen.)
Du ska du inte heller ha något svar.

Citat:
Ursprungligen postat av pretending.
Jag sådde för kanske två veckor sedan, och igår när jag tittade efter så var det enda livstecknet från ett hovdjur som trampat på min 'rabatt'

Hovdjur säger du? Skulle tippa på rådjur annars. se Hovdjur (Nej jag räknar inte med partåiga hovdjur)
Men ge inte upp hoppet än.
Citera
2007-06-01, 18:46
Medlem
I_O_Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veneficus
Du ska du inte heller ha något svar.

Du tog en mening ur kontexten sursubba. Det jag undrade var helt enkelt om det finns nån procentuell chans att blomhelvetet kommer växa om man slänger fröna i gräs. Jag har läst tråden flera gånger men mindes inte hur det var och vid tillfället orkade jag inte bläddra igenom alla femhundraåttioniotusen sidorna. Men hur som helst så hittade jag tillslut lite jord där jag kunde lägga fröna. Får man väl se om det dyker upp några blommor
Citera
2007-06-01, 19:01
Medlem
Veneficuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I_O_U
Det jag undrade var helt enkelt om det finns nån procentuell chans att blomhelvetet kommer växa om man slänger fröna i gräs.
Ingen stor chans.

Jag sådde för några veckor sen men de enda som växer där nu är tistlar. Får se om jag orkar byta jorden. Är ändå ganska sent på det.
Citera
2007-06-02, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pretending.

Om fröna inte har grott gör det väl inte så mycket som rådjuren har trampat runt lite..
Rådjur och harar verkar lämna somniferum, även när dom blommar, ifred.
Ibland äter dom upp allt i sin väg och lämnar dessa plantor.. tycker det är konstigt att dom inte också vill flumma till lite.
Citera
2007-06-03, 21:38
Medlem
bcss avatar
lägg upp bilderna....
(2:a påminnelsen)
Citera
2007-06-04, 17:35
Medlem
Stormamma är kungen

Eller drottning men ni fattar vinken!
Citera
2007-06-06, 22:07
Medlem
bcss avatar
hur går det med odlingarna... kan ni inte lägga upp lite rapporter?
Citera
2007-06-06, 22:43
Medlem
Veneficuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bcs
Skit. Kollade nyss till odlingsplattsen och de enda jag såg var tistlar. Ska bespruta allt, vända jorden mm och hålla rent där så ska de förhoppningsvis bli bättre nästa år.
Citera
2007-06-07, 15:32
Bannlyst
Många hundra småplantor i mitt land iallafall, börjar bli lite större men går lite segt eller är det jag som har bråttom!
Citera
2007-06-07, 16:04
Medlem
Veneficuss avatar
Hittade en ca 20 meter bred och ett par hundra meter lång sträcka som är plöjd och harvad. Synd att man är så sent på de
Citera
2007-06-07, 16:55
Medlem
HFisBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bcs

Kommer nog lite bilder från mig i afton!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in