2007-06-29, 11:44
Medlem
glockengolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorMamma
Gör det, My Dear,
Det skulle vara väldigt intressant, och få veta vad det är för något, och vilken påverkan det skulle kunna ha på människokroppen.

Personligen så tycker jag det är konstigt att man inte hittat / uppfunnit en mer effektiv smärtstillare vid svåra sjukdomstillstånd än just tunga, beroendeframkallande opiater.

Vi skall ju leva i ett high tech-samhälle, eller hur?

Läste i illustrerad vetenskap att dom framställer smärtstillande från sinnessjukt giftiga havssniglar som är 1000-tals gånger starkare än morfin.
Det fanns en massa roliga djur på havsbottnen som dom håller på att testa just nu. så vem vet...snart kanske morfinet är ett minne blott.
Citera
2007-06-29, 11:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tedde
tackar, får man effekt av att inhalera fröna i sig?
jag testa göra te på 150 knoppar som vi plocka ute ´fan vad sänkt jag blev, somnade skönt , men spydde på morgonen,

.de finns mycket knoppar ute i folks trädgårdar åk med cykel och makera vägarna, där du ser knoppar,
karta finns på turist-informationen. sen är det bara sticka ut på natten
och plocka dem.

ds,,ta rätt valmo den svenska funkar inte ta reda på hur rätt sort ser ut mvh
Citera
2007-06-29, 11:59
Medlem
glockengolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nero_of_the_day
jag testa göra te på 150 knoppar som vi plocka ute ´fan vad sänkt jag blev, somnade skönt , men spydde på morgonen,

.de finns mycket knoppar ute i folks trädgårdar åk med cykel och makera vägarna, där du ser knoppar,
och plocka dem.

du är för rolig du..."-karta finns på turistinformationen."
Citera
2007-06-29, 12:07
Medlem
Citat:

och plocka dem.

150???
ni var rätt många som hade mysklådekväll eller?

10st brukar räcka för mig oftast
Citera
2007-06-29, 12:13
Medlem
glockengolds avatar
StorMamma!

lite ot men vi pratade lite om det innan.

blåsfisken har ett starkt nervgift som heter tetrodotoxin, och ett läkemedel mot avvänjning av heroinister med detta innehållsämne håller på att bli godkänt i kanada.... det lär vara rätt nice.

Kägelsnäckan innehåller ett gift som är 1000 gånger effektivare än morfin och förlamar nervsystemet, finns redan som läkemedel till patienter som fått sitt liv förstört av svår smärta.

om nån ville veta
Citera
2007-06-29, 12:35
Medlem
Trollishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veneficus
Räkna 0,02g per kapsel. Så lite mer än 0,1gram.

Det var en jävla kass avkastning då jag läst att afganska bönder brukar få ca 1 gram av fyra huven.

Trodde potensskillnaden inte var så stor.
Citera
2007-06-29, 12:54
Medlem
glockengolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollish
Det var en jävla kass avkastning då jag läst att afganska bönder brukar få ca 1 gram av fyra huven.

Trodde potensskillnaden inte var så stor.

tycker också att det låter lite....men afghanerna har nog egna "familjetraditionsfrön" som ger högre avkastning än impectas pods.
tror inte dom skulle hålla på med odling om dom skrapade 0.02 av varje pod. i så fall skulle dom skrapa dygnet runt juh.
Citera
2007-06-29, 13:04
Medlem
Trollishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glockengold
tycker också att det låter lite....men afghanerna har nog egna "familjetraditionsfrön" som ger högre avkastning än impectas pods.
tror inte dom skulle hålla på med odling om dom skrapade 0.02 av varje pod. i så fall skulle dom skrapa dygnet runt juh.

Jo det stämmer nog.

Ja skulle vara rätt så värdelöst att skrapa 100 plantor för att få 2 gram råopium hahah.
Tusen plantor för 20 gram och så vidare då skulle dom juh intetjäna några pengar alls med tanke på vad det kostar dära.
Citera
2007-06-29, 16:16
Medlem
Citat:

och plocka dem.

150st, då var det inga höjdar knoppar du hittade.
10 pods brukar bli fint..
Citera
2007-06-29, 17:40
Medlem
Re HFisBack: Lugn och fin nu, vad har du att bli upprörd över Ja, det finns en annan art som har hög kodeinhalt, odlas framförallt i Bulgarien. Jag ska försöka ta reda på vad den heter.
Ang. Papaver Paeoniflorum, de uppgifter om att den inte är en somniferum har jag fått från plantagen. Frågan är vad det finns för anledning att ha två olika namn på samma vallmoart.
Citera
2007-06-29, 17:49
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:

och plocka dem.

Vafan skall du göra så folk överdosar och kolar eller? Testa några st kapslar först så man ser vilken potens dom har. Själv blev jag go och glad på 5-10 st Hens n chickens förut.
Citera
2007-06-29, 18:40
Medlem
Re HFisBack: Nu har jag kollat upp lite. Det är Papaver Bracteatum som är en av de arter som används vid kodeintillverkning. Den innehåller ett enzym som gör att inget morfin eller kodein bildas men däremot en hög halt av thebain, av det framställer man sen stora mängder kodein. Jag hade för mig att den var höghaltig av kodein vilket var fel, thebain är ju däremot inte värdelöst. Jag är dock rätt säker att det finns en annan art som odlas enbart pga. dess höga kodeinhalt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in