2005-07-18, 15:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Porrpojke
snattade ett 20-tal kapslar i går från en tomt...stora, fina saker...hoppades på att dom skulle vara potenta...hackade dom i mixern, ner med dom i vatten...lät dom dra i 30min...silade genom ett kaffefilter o drack sen 4 stora koppar...kände inte nåt...vaknade vid 8 o gick upp på toa...blir o vänta på att mina små vänner blommar i blomlådan i stället...

tråkigt, var oxå på stöldturne igår och snodde runt 18 kapslar och när jag skar i dom kom det ut finfin latex!!
Var dock lite missnöjd med teet på dom fast gjorde bara te på 6 stycken,,
resten blir till ikväll ihop med några egna!
MVH Johan
Citera
2005-07-18, 17:48
Medlem
har sått en hel del inomhus nu..

och dom är ca 3cm stora...ska jag sätta ut dom tycker ni eller kommer dom hinna stryka med till hösten innan kapslarna kommit?
Citera
2005-07-18, 18:03
Bannlyst
alltså vanligt volmo sånndär som växer lite överallt är det opium i dem ?
Citera
2005-07-18, 18:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av aa-aa
alltså vanligt volmo sånndär som växer lite överallt är det opium i dem ?

inte ialla,, inte i kornvallmo och sån skit! visst dom är vackra men där finns inget moffe!!

men det är förbluffande många som har o-vallmo i sinna trädgårdar och varför inte du själv!!
Citera
2005-07-18, 21:00
Bannlyst
läste att det bästa sättet för kapslarna att sätta fart är att så fort blommorna slagit ut, plocka bort blombladen och låta kapslarna stå där och bara hypa isig av sol o gott!!
Skall ut och plocka bort blomblad på minna nu, har ju ändå en hel del som inte blommat ännu så jag får ju se fler vackra blommor innan sommarn är slut!
MVH Johan
Citera
2005-07-18, 23:52
Medlem
aah

så då har man varit ute å skött om alla grannars o-vallmo så dom blir stoora å fina
haha dom skulle bara veta att det fanns en liten trädgårdstomte som smög runt i deras trädgårdar å skötte deras underbara blommor

trädgårdstomten lirk.
Citera
2005-07-19, 00:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lirk
så då har man varit ute å skött om alla grannars o-vallmo så dom blir stoora å fina
haha dom skulle bara veta att det fanns en liten trädgårdstomte som smög runt i deras trädgårdar å skötte deras underbara blommor

trädgårdstomten lirk.

he he det skall dom ju vara glada för,, nån som vårdar deras vallmo med sinna vackra gröna fingrar!!
Citera
2005-07-19, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemoglobin
he he det skall dom ju vara glada för,, nån som vårdar deras vallmo med sinna vackra gröna fingrar!!

jo då hehe
Citera
2005-07-19, 12:08
Medlem
danskt programm nu på ettan om vallmo odling
Citera
2005-07-19, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av papillion
danskt programm nu på ettan om vallmo odling
crap..missade självklart..
Citera
2005-07-20, 04:50
Bannlyst
hmm... jag har mina på balkongen i lådor, typ 40 styckna... dom flesta är nu typ 10 cm, men har några som är över 20, och den största är typ 26... kommer dom att hinna klart till höst eller?

sen så har jag sått vid en park nära mig, men grejjen är den att när jag kollade typ tre-fyra dagar senare så var det typ en halvmeter högt ogräs runt, och nu är ogräset typ en och en halv meter högt... tror inte att dom klarade sig... sådde typ i slutet av maj eller början av juni tror jag...
Citera
2005-07-20, 09:21
Bannlyst
te på färsk vallmo?

är det ok att mixa färska delar av vallmoplantor (utan att först torka dom) och koka te på detta? borde väl gå? någon som provat?
mvh sleepless
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in