2007-05-13, 01:34
  #1249
Medlem
Veneficuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allaSkolsen
kan den vara giftig eller kan det vara värt att prova käka en iaf??
Tror inte de skulle vara giftigt. Inte något annat gift än de du är ute efter i alla fall. Är inte hundra så skyll inte på mig om den var giftig.
Hur som helst så tycker jag du ska skita i det. En kapsel lär inte göra något men äckligt är de.
Citera
2007-05-13, 01:48
  #1250
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allaSkolsen

Någon som vet vad detta kan tänkas vara? Den håriga bollen alltså?

Den är en knopp, inte en kapsel, och det rör sig förmodligen om nån slags perenn.. Inget av värde med andra ord.
Citera
2007-05-13, 13:04
  #1251
Medlem
Veneficuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kanakastre
Den är en knopp, inte en kapsel, och det rör sig förmodligen om nån slags perenn.. Inget av värde med andra ord.

Vad sysslade jag med igår? Självklart är de en knopp som du säger och ingen frökappsel

Tryck sönder den så får du se vad som är i.
Citera
2007-05-13, 19:48
  #1252
Medlem
Sådärja *pustar ut*, nu har jag läst igenom hela tråden.
Har fått svar på jättemycket som jag undrade över, och nu återstår bara en fråga; är det för sent för mig som bor i norra norrbotten (läs: i trakten kring luleå - kalix - piteå - boden) att sätta frön nu? Om det är så så blir jag lite ledsen
Citera
2007-05-13, 21:00
  #1253
Medlem
Veneficuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pretending.
Sådärja *pustar ut*, nu har jag läst igenom hela tråden.
Har fått svar på jättemycket som jag undrade över, och nu återstår bara en fråga; är det för sent för mig som bor i norra norrbotten (läs: i trakten kring luleå - kalix - piteå - boden) att sätta frön nu? Om det är så så blir jag lite ledsen
Ytterligare en som orkat läsa igenom hela tråden innan man ställer frågor

Varför skulle de vara försent där uppe? Har inte ni de ljusare längre än i södra Sverige?
Citera
2007-05-13, 21:28
  #1254
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veneficus
Ytterligare en som orkat läsa igenom hela tråden innan man ställer frågor

Varför skulle de vara försent där uppe? Har inte ni de ljusare längre än i södra Sverige?

Det var med nöd och näppe, var lite tungt att ta in så mycket information på så kort tid, men eftersom det intresserar mig så var det bara att plöja sida efter sida..

Ja just det, det tänkte jag ju inte på Midnattssolen ja, ljust dygnet runt i princip fram till slutet av sommaren. Sen vad jag har förstått så gör det inte så mycket om det är lite kallare, vilket det kan bli här uppe..
Citera
2007-05-13, 23:12
  #1255
Medlem
Veneficuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pretending.
Ja just det, det tänkte jag ju inte på Midnattssolen ja, ljust dygnet runt i princip fram till slutet av sommaren. Sen vad jag har förstått så gör det inte så mycket om det är lite kallare, vilket det kan bli här uppe..
Ungefär så ja. Solen är viktigare än värmen så så på du.

Eventuelt kommer jag upp någon gång under sommaren och beskådar den vackra midnattssolen. Ni är lyckliga ni.
Citera
2007-05-13, 23:34
  #1256
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veneficus
Ungefär så ja. Solen är viktigare än värmen så så på du.

Eventuelt kommer jag upp någon gång under sommaren och beskådar den vackra midnattssolen. Ni är lyckliga ni.


Då knallar jag och köper frön i veckan då

Vi är då inte lyckliga på vintern då vi endast har ett par timmar ljus om dagen..
Citera
2007-05-14, 00:09
  #1257
Medlem
Veneficuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pretending.
Då knallar jag och köper frön i veckan då

Vi är då inte lyckliga på vintern då vi endast har ett par timmar ljus om dagen..
ofT: Jo ni har ganska lite sol men mycket snö då. I gengäld har ni sol 24/7 på sommaren och den absolut vackraste naturen i Sverige. Älskar att fiska där (men hatar myggen)

onT. etnobotanik säljer frön om du är intresserad.
Citera
2007-05-14, 12:48
  #1258
Medlem
Weibulls, bra kvalité på dessa frön?
Citera
2007-05-14, 14:29
  #1259
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Veneficus
Ungefär så ja. Solen är viktigare än värmen så så på du.

Eventuelt kommer jag upp någon gång under sommaren och beskådar den vackra midnattssolen. Ni är lyckliga ni.

Fast långa dagar gör att dom blommar tidigare, så dom inte hinner bli så stora.
så du får väl så desto fler
Citera
2007-05-14, 19:14
  #1260
Medlem
Veneficuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pretending.
Weibulls, bra kvalité på dessa frön?
Ja Weibulls har bra frön. Har inte testat deras Vallmo men andra frön jag köpt därifrån har varit bra. Annars är även Bröderna Nelson ett säkert kort. Ska du beställa från nätet rekommenderas fortfarande Etnobotanik
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in