• 1
  • 2
2009-01-28, 22:37
Medlem
SNIFF2s avatar
Ja nu har min macbook ntligen "gett upp". Det har blivit en spricka i chassit. I macbookens nedre hgre hrn. 2mm upp och 4cm in frn hgerkanten. Samma "sida" som tangentbordet sitter p. Macbooken r en vit C2D, lite mer n 2 r gammal.

Boven i dramat r 17mm lng och ful!

Frutom att gra en tyckasyndommigtrd kommer ven en frga:

Har ni ngra skador eller defekta detaljer p era appleprylar? Hur gamla var sakerna nr ni upptckte "problemen"? Tycker nd att ngot som jag anvnder minst 6 timmar om dagen varje dag ret om har varit vldigt slitstarkt, och det kommer frn en som avverkar tangentbord i parti och minut... Jag ger min macbook 9/10 i kategorin lng tid innan man ser slitage!
Citera
2009-01-28, 22:47
Medlem
Allt har sin gng, dags fr en ny leksak. Vljer du mot all frmodan att kpa en Mac igen tycker jag dock synd om dig, fr d r det inte bara datorn som r skadad
Citera
2009-01-28, 22:50
Medlem
SNIFF2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaBe
Allt har sin gng, dags fr en ny leksak. Vljer du mot all frmodan att kpa en Mac igen tycker jag dock synd om dig, fr d r det inte bara datorn som r skadad

hurra!
Citera
2009-01-29, 08:27
Medlem
GhosteNs avatar
Hmm, en vn har lyckats stnga igen Macbooken s det har lossnat flisor lika lnga som de dr grejerna som sitter p skrmen fr att man inte ska stta sjvla skrmen i tangentbordet. Detta bara efter ngon mnads anvndande. Sjlv har jag inte rkat frstra ngra Apple produkter.
Citera
2009-01-29, 09:38
Medlem
Andreasvbs avatar
Ring AppleCare, du kommer med strsta sannolikhet att f ett undantag att laga den utan kostnad.
Citera
2009-01-29, 09:44
Medlem
Min vita macbook c2d hller n iaf. Inga skador! *peppar peppar*
Citera
2009-01-29, 10:17
Medlem
ThanksForNothins avatar
Haft min vita macbook sedan mars 07.

Har circa 12-13 sprickor i chassits underkant vid flkten, 2 av dom strckor sig s lngt som halvvgs mot mitten skruven under datorn. trevlig vrmeskada.
knns vldigt skr nr man handskas med den i luften. Det knakar o har sig.

Tangentbordets chassi (det lite mrkare vita/gra) har spruckit lngs nstan hela kanten nedanfr muspadden. Lossnade en lng flisa hromdagen.
Hittade ett foto p detta: http://discussions.apple.com/thread....62198&#5662198
Exakt s p bda sidorna, och p hger sida s har den flisan lossnat. Det r ju dom dr tv listerna p locket som trycker ner chassit nr man stnger den.

Ngra sprickor vid portarna. Liksom tre portar som jag inte ens anvnt en nda gng.

Sen r det ngra sprickor lngs batterikanterna. Det ser inte ens ut som att batteriet passar som det sitter. strre glipa till vnster n hger om det och d ska det tillggas att jag aldrig har tagit ur/pillat p batteriet.

Datorn funkar klockrent, synd bara att chassit r helt t helvette. Har lst om andra som har samma problem. Verkar som att apple hade problem ett tag med sina chassin. Tog ingen applecare vid kp, men det r ju en produktionsmiss som heter duga, man stter ju inte in ett chassi som inte tl vrmen datorn alstrar.

Har inte prvat att f den utbytt. Vad tror ni om mina chanser?
Senast redigerad av ThanksForNothin 2009-01-29 kl. 10:47.
Citera
2009-01-29, 10:46
Medlem
Andreasvbs avatar
Rtt hga, ring AppleCare som sagt.
Citera
2009-01-29, 12:40
Medlem
Willy Welfares avatar
Det r ju ett knt konstuktionsfel hos Apple s det r bara ringa och hota med vld. Eller be snllt
Citera
2009-01-29, 18:37
Medlem
robban200s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SNIFF2
Ja nu har min macbook ntligen "gett upp". Det har blivit en spricka i chassit. I macbookens nedre hgre hrn. 2mm upp och 4cm in frn hgerkanten. Samma "sida" som tangentbordet sitter p. Macbooken r en vit C2D, lite mer n 2 r gammal.

Boven i dramat r 17mm lng och ful!

Frutom att gra en tyckasyndommigtrd kommer ven en frga:

Har ni ngra skador eller defekta detaljer p era appleprylar? Hur gamla var sakerna nr ni upptckte "problemen"? Tycker nd att ngot som jag anvnder minst 6 timmar om dagen varje dag ret om har varit vldigt slitstarkt, och det kommer frn en som avverkar tangentbord i parti och minut... Jag ger min macbook 9/10 i kategorin lng tid innan man ser slitage!

exakt samma spricka som jag har ftt p min likagammla MB
Citera
2009-01-29, 18:48
Medlem
sommarlovs avatar
Som reparatr av datorer skulle jag aldrig kpa en Mac utan extra-allt-frskring.
Massor med skumma lsningar, som processorn fastldd p moderkortet, det blir dyrt om moderkortet mste bytas!
Citera
2009-01-29, 19:07
Medlem
patiponkens avatar
Min spricka i min drygt tv r gamla mb r nu nstan 3 cm p exakt samma stlle som din.

Orkar inte bry mig att strula med Apple om den, datorn funkar bra annars.
(Frutom lite blinkande skrm ibland :- )
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in