2009-01-29, 19:57
Medlem
Fogelbergs avatar
Kpte min med 3 rs extra allt frskring... knns ganska bra just nu
Citera
2009-01-29, 23:41
Medlem
G in och bertta.

Har samma fel som dig, gick till macforum och visade.
De r 3 veckors k fr att laga, de satte upp mig i k, gr in om 4 veckor och de fixar det p 2 - 3 dagar. Felet r vl knnt och de fixar det gratis, de bytar bara plasten och tangentbordet. lst

Citat:
Ursprungligen postat av SNIFF2
Ja nu har min macbook ntligen "gett upp". Det har blivit en spricka i chassit. I macbookens nedre hgre hrn. 2mm upp och 4cm in frn hgerkanten. Samma "sida" som tangentbordet sitter p. Macbooken r en vit C2D, lite mer n 2 r gammal.

Boven i dramat r 17mm lng och ful!

Frutom att gra en tyckasyndommigtrd kommer ven en frga:

Har ni ngra skador eller defekta detaljer p era appleprylar? Hur gamla var sakerna nr ni upptckte "problemen"? Tycker nd att ngot som jag anvnder minst 6 timmar om dagen varje dag ret om har varit vldigt slitstarkt, och det kommer frn en som avverkar tangentbord i parti och minut... Jag ger min macbook 9/10 i kategorin lng tid innan man ser slitage!
Citera
2009-01-30, 00:36
Medlem
ZhongNanHais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bountyhunter84
Har samma fel som dig, gick till macforum och visade.
De r 3 veckors k fr att laga, de satte upp mig i k, gr in om 4 veckor och de fixar det p 2 - 3 dagar. Felet r vl knnt och de fixar det gratis, de bytar bara plasten och tangentbordet. lst

men hur gammal fr datorn vara d? min r kpt precis d macbooken kom ut (sommaren 06) och jag har gigantiska sprickor vilket jag inte sagt ngot om fr jag trodde inte dom brydde sig efter att garantin gtt ut...
jag har t.ex. en spricka som r 6cm lng och 2mm bred, dvs snarare ett hl n en spricka =)
sen har vissa tangenter slutat funka och s r den missfrgad sklart....
Citera
2009-01-30, 00:45
Medlem
Andreasvbs avatar
S lnge det r en MacBook (ej iBook/PowerBook), kommer du f den lagad.
Citera
2009-01-30, 01:04
Medlem
Buckners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZhongNanHai
men hur gammal fr datorn vara d? min r kpt precis d macbooken kom ut (sommaren 06) och jag har gigantiska sprickor vilket jag inte sagt ngot om fr jag trodde inte dom brydde sig efter att garantin gtt ut...
jag har t.ex. en spricka som r 6cm lng och 2mm bred, dvs snarare ett hl n en spricka =)
sen har vissa tangenter slutat funka och s r den missfrgad sklart....

Ring apple p 0771-199519 s kan dom stta grnt kort p datorn s din nrmaste reparatr kan ta tag i det.
Citera
2009-01-31, 18:11
Medlem
har haft exakt samma problem p min, drygt ett och ett halvt r gamla macbook. jag ringde lan-master, som r en en auktoriserad mac-verkstad i stockholm och dom fixar det helt gratis och utan strul. lmnade in datorn fr ngra dar sen och fr den p mndag med helt nytt tangentbord och top-case. behvde inte ens prata med apple. det r magneterna i locket som tydligen r lite fr starka och sliter ut plasten nr man stnger datorn.
Citera
2009-02-01, 17:36
Medlem
Ubangi_Stomps avatar
Citat:
Ja nu har min macbook ntligen "gett upp". Det har blivit en spricka i chassit. I macbookens nedre hgre hrn. 2mm upp och 4cm in frn hgerkanten. Samma "sida" som tangentbordet sitter p. Macbooken r en vit C2D, lite mer n 2 r gammal.

Frutom att gra en tyckasyndommigtrd kommer ven en frga:

Har ni ngra skador eller defekta detaljer p era appleprylar? Hur gamla var sakerna nr ni upptckte "problemen"? Tycker nd att ngot som jag anvnder minst 6 timmar om dagen varje dag ret om har varit vldigt slitstarkt, och det kommer frn en som avverkar tangentbord i parti och minut... Jag ger min macbook 9/10 i kategorin lng tid innan man ser slitage!

Fr ngra mnader sedan fick jag en spricka vid hgerhrn, nra styrplattan. Vanligt problem det dr. Apple fixade utan problem.
Citera
2009-02-02, 09:19
Medlem
SNIFF2s avatar
Jag frutstter att ni som sger t folk att ringa Apple antar att "folk" har AppleCare?

Jag har inte AppleCare och en polare fick en spricka p precis samma stlle, det skulle kosta ca 2000kr att byta chassidelen utan AC. Jag klarar mig helt klart med denna lilla spricka d jag knner mig lite lyckligt lottad eftersom att det verkar vara andra anvndare som ftt betydligt mer kosmetiska skador. en spricka vs 2000kr, sprickan vinner i dagslget
Citera
2009-02-02, 10:22
Medlem
smurfehs avatar
Ring bara Apple. Det ordnar sig!
Citera
2009-02-02, 17:16
Medlem
Citat:
Jag frutstter att ni som sger t folk att ringa Apple antar att "folk" har AppleCare?

Jag har inte AppleCare och en polare fick en spricka p precis samma stlle, det skulle kosta ca 2000kr att byta chassidelen utan AC. Jag klarar mig helt klart med denna lilla spricka d jag knner mig lite lyckligt lottad eftersom att det verkar vara andra anvndare som ftt betydligt mer kosmetiska skador. en spricka vs 2000kr, sprickan vinner i dagslget

kolla p mitt inlgg lite lngre upp.. jag har inte apple care och garantin tog slut fr ett halvr sedan, nd var det helt gratis. apple lagar detta lite p good will eftersom det r ett vanligt fel.
Citera
2009-02-02, 18:18
Medlem
Legaliserings avatar
Citat:

r det din snopp du pratar om?

OnT: r tre r fr en laptop mycket?
Citera
2009-02-02, 19:16
Medlem
-Gustavssons avatar
Har inte ftt ngra sprickor i min nnu. Har pulat dit sm gumminotts som tar emot nr man stnger skrmen. Detta efter tips av min chef som har sprickor p bgge sidor av touchpaden efter de dr "remsorna" p skrmen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in