Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2009-01-28, 14:27
Bannlyst
har ett stort problem, ingenting går att uppdatera, windowsupdate, avg 8,
windows defender m.m. ingenting funkar och försöker jag updatera blir de bara fel och att de inte går ansluta till server.
använder mobilt bredband och de har alltid annars funkat, har varit så här i 1 månad snart och hittar inget fel!
jag är ej så bra så ja hoppas någon vill hjälpa mig!
Citera
2009-01-28, 14:31
Medlem
Micke666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gahah
har ett stort problem, ingenting går att uppdatera, windowsupdate, avg 8,
windows defender m.m. ingenting funkar och försöker jag updatera blir de bara fel och att de inte går ansluta till server.
använder mobilt bredband och de har alltid annars funkat, har varit så här i 1 månad snart och hittar inget fel!
jag är ej så bra så ja hoppas någon vill hjälpa mig!
Byt till Xp eller Win 7, så kommer du ha en fungerande dator sedan.
Vista är djävulens påfund...
Citera
2009-01-28, 15:14
Medlem
carbsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Micke666

lägg av för fan. jävla gnällgubbe,

OnT: har ingen aning om varför det inte funkar. testat en systemåterställning? ring o kolla med din ISP?
Citera
2009-01-28, 15:28
Medlem
Citat:

Vista är inte ett dåligt operativsystem. Dels har det bättre minneshantering, men så kräver det också en dator med lite mer kräm i.
Sen att hårdvaru tillverkare är dåliga på att koda drivare till Vista har inget med operativsystemet att göra.

Så sluta gnäll och sitt med ditt jävla opertivsystem från stenåldern och låt oss som faktist vill hänga med i utvecklingen göra det.
Citera
2009-01-28, 15:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wiiga
Vista är inte ett dåligt operativsystem. Dels har det bättre minneshantering, men så kräver det också en dator med lite mer kräm i.
Sen att hårdvaru tillverkare är dåliga på att koda drivare till Vista har inget med operativsystemet att göra.

Så sluta gnäll och sitt med ditt jävla opertivsystem från stenåldern och låt oss som faktist vill hänga med i utvecklingen göra det.

bra sagt.
har någon en aning om vad man kan göra? kanske måste köra om datorn?
tror jag fick med nån skiva när ja köpte den.
är en laptop btw.

jävligt jobbigt har inget skydd på datorn för tillfället för inget vill funka.
allt har fungerat klockrent i ca 6månader.
Citera
2009-01-28, 16:45
Medlem
Citat:
bra sagt.
har någon en aning om vad man kan göra? kanske måste köra om datorn?
tror jag fick med nån skiva när ja köpte den.
är en laptop btw.

jävligt jobbigt har inget skydd på datorn för tillfället för inget vill funka.
allt har fungerat klockrent i ca 6månader.

Har tyvärr ingen erfarenhet av Mobila bredband. Men försöker du uppdatera allt på en gång?
Tänkte om det kan vara så att det Mobila bredbandet inte klarar så många anslutningar samtidigt?

Edit* Baaah kanske är bra om man läser allt innan man svarar.
Såg ju precis att det funkat innan, det är inte så att det är något program som ligger i bakgrunden och bråkar?
Citera
2009-01-28, 19:19
Medlem
Micke666s avatar
Det måste ju vara så att MS är jättenöjda med sitt Vista när dom går ut med att Vista är MS största misstag. Det är nog för att Vista är så jävla bra som MS ger allt för att Win 7 inte ska bli samma fiasko som Vista...
MS gick ut med att XP är det os som är bäst och snabbast just nu, konstigt att dom säger så om nu Vista är så jävla bra?
Citera
2009-01-28, 21:36
Medlem
Ubis avatar
Citat:
Det måste ju vara så att MS är jättenöjda med sitt Vista när dom går ut med att Vista är MS största misstag. Det är nog för att Vista är så jävla bra som MS ger allt för att Win 7 inte ska bli samma fiasko som Vista...
MS gick ut med att XP är det os som är bäst och snabbast just nu, konstigt att dom säger så om nu Vista är så jävla bra?

Varför börjar alltid någon klaga på vista när någonting är fel med en dator som kör vista?
Kan lika gärna vara någon drivrutin, program eller virus som sabbar datorn...
Vista är ett bra OS även om det har brister och inte passar alla, finns ingen anledning att börja klaga på vista hela tiden bara för man själv inte vill hänga med i tiden

och så är det väll inte så att XP alltid är snabbast? om du har tillräckligt bra dator så är väll Vista64 snabbare?
själv kör jag dual boot xp/vista64 och tkr vista går mycket bättre än XP
Enligt mig så är Vista bäst just nu men jag har även provat Win 7 beta och när Win 7 är klart så tror jag det kommer bli mkt bättre än Vista

Mycke offT där

men här kommer iaf lite onT:
Jag hade ett liknande problem förrut och gjorde en systemåterställning och sen funkade det igen.
Citera
2009-01-29, 02:45
Medlem
Citat:

Största misstag? Enda misstaget de gjorde med Vista var att släppa det innan det var helt färdigt, om du laddar ner eller köper det idag så ska du se att det inte är några problem alls med det. Dessutom har det större drivrutindatabas än XP (För dem som kanske inte är så hemma på datorer och gärna använder sig av MS egna drivare).

MS la in en massa nya innovationer där dom istället skulle ha implementerat dem lite i taget. Shit happens, och när vista kom så fanns det inte många som hade råd med burkar vi har idag så det är inte underligt att de som provat Vista hatar det pga operativet helt enkelt var för krävande.

XP är snabbare på vissa saker, tex spel ! Men å andra sidan går man miste om dx10 som enligt min åsikt är bra mycket bättre än dx9.

Extremt mycket offtopic här också, mod låser väl tråden snart. Men micke666 som vet allt om Vista har ju visserligen inte bidragit med ett skit !
Citera
2009-01-29, 08:16
Bannlyst
är det ingen som vet vad felet kan vara?. får väl prova köra en system återställning då.
Citera
2009-01-29, 08:40
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
är det ingen som vet vad felet kan vara?

För mig är i alla fall felet att du skriver "Hjälp snabbt..." i topic. Jag skulle aldrig i helvete hjälpa någon som skriver så.
Citera
2009-01-29, 10:29
Medlem
Uber0ns avatar
Citat:
Det måste ju vara så att MS är jättenöjda med sitt Vista när dom går ut med att Vista är MS största misstag.
Vista är i stort sett mycket trevligt, låt oss inte glömma ME...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in