2009-10-29, 18:59
Medlem
joppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Curt Hson
30+.

Finns flera här på FB med grad 30+
Citera
2009-10-30, 11:16
Medlem
i.b.ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Curt Hson
30+.
OK... som grad X så får jag besöka grad 32 och på grund av min ställning i orden kan jag även få besöka grad 33 efter lite pappersarbete...

Men den här tråden handlar om Fredrik Reinfeldts eventuella medlemsskap i Orden. Om han hade varit medlem så är det inget man skulle tala tyst om, kändisar som medlemmar är alltid bra som PR. Men jag har kollat i medlemsdatabasen och han finns inte med där. Case closed?
Citera
2009-10-30, 11:43
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av i.b.m
OK... som grad X så får jag besöka grad 32 och på grund av min ställning i orden kan jag även få besöka grad 33 efter lite pappersarbete...

Men den här tråden handlar om Fredrik Reinfeldts eventuella medlemsskap i Orden. Om han hade varit medlem så är det inget man skulle tala tyst om, kändisar som medlemmar är alltid bra som PR. Men jag har kollat i medlemsdatabasen och han finns inte med där. Case closed?

Japp, case closed för oss icke-foliehattar.
Men Curt Hson kommer väl gissningsvis inte att godta detta.
Han vill ju se medlemsmatrikeln med egna ögon, men är för lat för att åka till biblioteket.
Citera
2009-11-12, 09:34
Medlem
Men Reinfeldt är antagligen inblandad i Bilderberggruppens planer..
http://www.svd.se/naringsliv/nyheter/artikel_3787597.svd

Varför skulle han annars valt med Carl Bildt i regeringen?
Kan det vara så att Fredrik fick gruppens godkännande för långtgående planer för Sverige? Jag ser det som en stor möjlighet att Fredrik blev hjälpt genom valet 2006 av medlemmar ur bilderberg..
Detta ser inte bra ut.. Framtiden är mörk.. Vågar knappt tänka på vad Fredrik kan ha planerat..
Citera
2009-11-16, 11:25
Medlem
joppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JiGGaJiGGa

Kan det vara så att Fredrik fick gruppens godkännande för långtgående planer för Sverige? Jag ser det som en stor möjlighet att Fredrik blev hjälpt genom valet 2006 av medlemmar ur bilderberg..
Detta ser inte bra ut.. Framtiden är mörk.. Vågar knappt tänka på vad Fredrik kan ha planerat..

och hur har detta något att göra med om han är frimurare eller ej? Tråden har avslutats.
Citera
2009-11-16, 14:02
Medlem
Vill bara tillägga en sak. Listorna på frimurare stämmer ej då¨jag känner inte en utan flera frimurare som konstigt nog inte kom med på listorna af presenterade.
Citera
2009-11-16, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Th5
Vill bara tillägga en sak. Listorna på frimurare stämmer ej då¨jag känner inte en utan flera frimurare som konstigt nog inte kom med på listorna af presenterade.

Deras listor innehöll bara namn på de som de tyckte var "makthavare". Hur de nu kom fram till vilka som kvalade in där....
Citera
2009-11-18, 07:43
Medlem
i.b.ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Th5

Dels så är det så att den fulständiga matrikeln endast publiceras vartannat år vilket gör att de som kommit med sedan den trycktes inte kommer med. Sedan så har tidningarna gjort urval ibland sina listor innan man publicerat för att få fram det man söker efter i sin artikel.

Ett exempel är aftonbladet som för några år sedan skulle avslöja makthavarna i frimureriet men strök först alla pensionärer, och sedan gick man enbart på den titel man uppgett. Detta innebar harr nästan hela ordensledningen ströks bort av åldersskäl, och sedan missade man ett antal "viktiga" förtroendevalda, t.ex kommunalråd och riksdagsledamöter som står som sitt civila yrke.
Citera
2009-12-08, 21:39
Medlem
Curt Hsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JiGGaJiGGa

Visst är det så. "Triangeln" är ju inte begränsad till frimurarna.
Citera
2009-12-08, 21:41
Medlem
Curt Hsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av i.b.m

Den sista man ska fråga är givetvis en frimurare. Dom vet för det första ingenting av vikt förrän dom uppnått dom högsta graderna. För det andra: vet dom nåt, så får dom inte prata om det.
Citera
2009-12-08, 21:46
Medlem
Curt Hsons avatar
Är Peter Englund frimurare?

Peter Englund gör "den dolda handen":

http://img23.imageshack.us/i/englunda.jpg/

Eller?
Citera
2009-12-08, 22:09
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efterblivion
För oss obildade, vad fan är en frimurare?
Antar att du inte snackar om någon byggare..

Testa http://www.google.com. Det duger även för lata och obildade jävlar som du.

I vilket sammanhang togs bilden? Den första associationen går till Napoleon Bonaparte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in