2009-06-24, 16:24
Medlem
robinmusics avatar
obama är medlem av "Skulls & Bones" så ja, han är en del av illuminati
Citera
2009-06-24, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robinmusic
obama är medlem av "Skulls & Bones" så ja, han är en del av illuminati
Eh? Var det inte nyss frimurarna som var Illuminati?

Dessutom, har du någon referens till att Obama skulle vara medlem av "Skull & Bones"? Med tanke på att Obama gått på Harvard, och Skull & Bones är en klubb på Yale, låter det inte särskillt troligt.
Citera
2009-06-25, 00:21
Medlem
iQtechs avatar
Skulle inte förvåna mig, männen bakom kulisserna är duktiga må jag säga. Skulle vara troligt att de betalade för att få honom till makten.

Btw är Rotchilds illuminati? Det var väl en av dom som runt 20-talet skrev på det där hemliga bankavdraget om att göra en centralbank i U.S.A. Om han är illuminati förklarar det ju en del....

Edit: Stavfel, säkert fler förlåt men är sleten.
Citera
2009-06-25, 02:47
Medlem
C.s.Ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iQtech
Skulle inte förvåna mig, männen bakom kulisserna är duktiga må jag säga. Skulle vara troligt att de betalade för att få honom till makten.

Btw är Rotchilds illuminati? Det var väl en av dom som runt 20-talet skrev på det där hemliga bankavdraget om att göra en centralbank i U.S.A. Om han är illuminati förklarar det ju en del....

Edit: Stavfel, säkert fler förlåt men är sleten.
Illuminati är ett samlingsnamn av vad som sagt vara sju familjer eller om det var några mer. Familjen Rothchilds sägs ju ha rånat till sig många tillgångar i världen genom åren, sedan finns ju Rockefeller, Bush, JP Morgan, George Soros och några andra familjer som sägs vara dom som ligger strax efter, väldigt svårt att ha mer insyn då ingen auditerar federal reserve, tror många lik ligger gömda i ägarstrukturen där. Sägs ju b la att Rothchild har häften av världens tillgångar....

Även;
Bohemian Club.
Club of Rome.
Skull & Bones.
Bilderberg group.
Vatikanen.
Scottish 33 degree masons.

Är ju alla smånätverk som upprätthåller riktig nyttig information om läget i världen och varför saker och ting sker. Oftast gemensam nämnare är satanister....

Edit: märkte att jag inte följde topic så bra men Obama kan nog placeras i något av facken då hans mamma kommer från en väldigt välbärgad familj.
Senast redigerad av C.s.P 2009-06-25 kl. 02:50.
Citera
2009-06-25, 11:30
Medlem
iQtechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.s.P
Illuminati är ett samlingsnamn av vad som sagt vara sju familjer eller om det var några mer. Familjen Rothchilds sägs ju ha rånat till sig många tillgångar i världen genom åren, sedan finns ju Rockefeller, Bush, JP Morgan, George Soros och några andra familjer som sägs vara dom som ligger strax efter, väldigt svårt att ha mer insyn då ingen auditerar federal reserve, tror många lik ligger gömda i ägarstrukturen där. Sägs ju b la att Rothchild har häften av världens tillgångar....

Även;
Bohemian Club.
Club of Rome.
Skull & Bones.
Bilderberg group.
Vatikanen.

Är ju alla smånätverk som upprätthåller riktig nyttig information om läget i världen och varför saker och ting sker. Oftast gemensam nämnare är satanister....

Edit: märkte att jag inte följde topic så bra men Obama kan nog placeras i något av facken då hans mamma kommer från en väldigt välbärgad familj.

Var lite offtopic men tack så hemskt mycket för svar, var nästan allt jag sökte.
En fråga bara lite offtopic men nu när vi ändå är inne på det.... Är inte Scottish 33 degree masons samma sak som Scottish rite i frimurarordern ? Eller är jag ute och cyklar?
Citera
2009-06-25, 14:36
Medlem
C.s.Ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iQtech
Var lite offtopic men tack så hemskt mycket för svar, var nästan allt jag sökte.
En fråga bara lite offtopic men nu när vi ändå är inne på det.... Är inte Scottish 33 degree masons samma sak som Scottish rite i frimurarordern ? Eller är jag ute och cyklar?
Varsågod , man blir lite smått förvirrad i början vilket det hela går ut på. Men om man är intresserad så faller bitarna ganska snabbt på plats.

Stämmer bra! det är samma sak.
Citera
2009-06-25, 16:19
Medlem
Citat:
Illuminati är ett samlingsnamn av vad som sagt vara sju familjer eller om det var några mer.[...]
Även;
Bohemian Club.
Club of Rome.
Skull & Bones.
Bilderberg group.
Vatikanen.

Menar du att dessa grupper du räknar upp ÄR Illuminati, eller att de är någon form av rekryteringsbas för Illuminati, eller något annat?

Du ser inga problem med att vissa av de grupper då nämner delvis motverkar och fördömmer varanda?
Citera
2009-06-25, 17:45
Medlem
C.s.Ps avatar
Lindq: Jag kan varken bekräfta eller förneka om hur det egentligen ligger till men, vad jag personligen tror så finns illuminati inom dessa nätverk ja. Jag tror inte man kan joina illuminati som någon scoutförening, du måste förmodligen ha rätt familjenamn eller vara extremt framgångsrik att du inte kan ignoreras typ Bill Gates....

Vet inte hur insatt du är inom konspirationer men att illuminati oftast är på båda sidor är väl knappast något nyhet.

Prescott Bushs standard oil till Nazisterna under andra världskriget?
Al qaida mot Sovjet sponsrade av CIA under 80-talet?

The list goes on and on......

Som Jordan Maxwell säger, you better start doing your homework.
Senast redigerad av C.s.P 2009-06-25 kl. 17:47.
Citera
2009-06-25, 18:38
Medlem
fizzles avatar
Det involveras så mycket människor som skulle kunna vara med i Illuminati (eller något annat mumbojumbo för den delen också), hur kan alla hålla masken så bra?

Om Obama var en del av ett spel han inte styrde över, hur lyckades han då ha skärpa nog igenom hela proceduren? Eller har han 15 reptilkloner i människohud som delar på bördan?
Citera
2009-06-25, 19:03
Medlem
Citat:
Lindq: Jag kan varken bekräfta eller förneka om hur det egentligen ligger till men, vad jag personligen tror så finns illuminati inom dessa nätverk ja. Jag tror inte man kan joina illuminati som någon scoutförening, du måste förmodligen ha rätt familjenamn eller vara extremt framgångsrik att du inte kan ignoreras typ Bill Gates....

Jag försöker förstå vad det är du beskriver. Så, är det du kallar Illuminati:
1. En sluten grupp med vissa specifika medlemmar
2. Ett nätverk där folk kommer och går
3. Ett samlingsnamn på alla med makt.

Hur styrs "Illuminati":
A. En central maktklick bestämmer planer, övriga utför
B. Något demokrati-liknande där medlemmarna fattar gemensamma beslut alla följer
C. Det finns ingen organisation, alla agerar självständigt utan att någon av de andra lägger sig i

Hur ser det Illuminati du tänker på ut; Är det en 1A, en 2C eller något annat?
Citera
2009-06-25, 19:05
Medlem
iQtechs avatar
Om jag minns det rätt så betyder väl Illuminate "att upplysa"? Och att kristna/troende inte är välkomna? Är inte Obama kristen?

Slogs bara av tanken och att jag hört det.
Citera
2009-06-26, 01:03
Medlem
C.s.Ps avatar
IQtech: Djävulsdyrkare.

Iindq: Jag skulle tro 1A alt. 1C därav alla smånätverk som ligger bakom, svårare att se vem som är vem inom deras pyramid.

Fizzle: För att dagens befolkning hellre kommer på cops och dricker öl, än undrar varför bankerna hela tiden blir räddade learn from history. War on terror, Obama hade två konkurrenter som var två skämt. CBS och sånt var ju PRO-Obama dom speglar dagens bild av amerika, va dom säger är typ lag. Det är ju därför usas befolkning är så jävla dumma dom ser aldrig program från andra länder utan enbart 5 main stations eller vad det är för 1 hel kontinent.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in