2010-03-09, 22:49
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saturos
Vad är det du motsätter dig? Faktan ligger på bordet. Vi har nu välkända artister som ständigt gör occulta symboler som Horus Öga och det allseendeögat. Varför de gör dessa tecken är simpelt:

Eftersom eliten äger nästintill allting inkluderat musikindustrin så används dessa artister för att sprida en agenda till den stora massan unga för att de i framtiden ska foga sig under NWO.

Jag ber alla se de videos jag länkade till i mitt första inlägg i tråden. När ni sett dem så kan ni välja att tro på det eller inte.
Jag motsätter mig att köpa rätt av vad någon påstår vara sanning. David Icke har en del spännande info att bidraga med, men han är ingen gud i mitt hus.

Symbolik i musikvideos? Wow, epic discovery.

Jag är absolut på min vakt emot totalitära tendenser i samtiden, men jag anser att vad du ägnar dig åt till stor del liknar jakten efter baklängessubliminals i åttiotalsheavymetal. Totalt bortkastad tid, imo.
Citera
2010-03-09, 22:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GalnaSmurfen
Förstår inte varför man måste dra in kändisar i den här soppan överhuvudtaget, visst dom använder ockult symbolik men den symboliken är knappast något bara frimurare använder, det är dessutom symbolik som frimurare har fått från från andra håll i första taget.

Bara ännu ett tecken som visar på hur besatta folk är av kändisar och deras ständiga idioti, dra in hiphop fansen och ghettoungarna i smeten genom att prata om Jay-Z och Rihanna....... bara tröttsamt, fokusera på något med lite mer substans istället för hittills har du inte lyckats bevisa att Jay-Z ens är frimurare, och även om han nu skulle vara det så kommer du få det oerhört svårt att övertyga någon här att frimurare faktiskt skulle ha en hand med i spelet överhuvudtaget.

Det är lätt att gräva ner sig i alla symboler och allt som har med hemliga sällskap och det ockulta att göra när det egentligen inte är särskilt nödvändigt att gå in på.

Dom enklaste punkterna att attackera enligt mig är 9/11, media och det ekonomiska systemet.
Att börja prata om Satan, Nefilimer och demongudar har en tendens att skrämma bort folk, särskilt här i Sverige där dom flesta är agnostiker/ateister.
Men du missar poängen. Det är ju så att dessa artister har miljoner fans världen över som följer dem slaviskt. Det är rätt enkelt att se att dessa artister utnyttjas av NWO för att sprida en agenda till deras miljoner fans.

Allting här i världen händer av en anledning, dessa artister har nått högt på grund av att de hjälpt elitens agenda. Man kan inte nå en gögposition i film och musik utan att följa de spelregler NWO satt upp.

Om du vill fortsätta leva i förnekelse är det helt upp till dig, om du tänker efter inser du att det är självklart att artisterna är med i den globala agendan.
Citera
2010-03-09, 23:20
Medlem
Citat:
Det finns nu hundratusentals kameror överallt på allmän plats som övervakar oss. FRA lagen är en lag som tillåter den svenska regeringen läsa igenom våra mail. Det är idag helt lagligt för den amerikanska regeringen genom PATRIOT ACT att ta ifrån amerikanska medborgare deras konstituella rättigheter utan rättegång enbart för att de misstänks vara sk ''terrorister'' (läs : motståndare till NWO övertagande av världen).

De få rester av ''friheter och rättigheter'' vi har kvar avvecklas nu succesivt för att sedemera helt avskaffas i och med NWO:s fullbordan. I framtiden installeras vi alla med chip för 100 % kontroll, chipen kan stängas av när som helst och var som helst och då är vi körda. NWO går längre än boken 1984 i sin strävan till en diktatorisk ny världsordning. All opposition ska kvävas, alla som motsätter sig NWO ska mördas eller spärras in. Denna utvecklin g har redan börat överallt nu i världen och så även i Sverige.

Rothschild och Rockefellers drömsamhälle är snart här.

Nu missförstog du mig. Jag bad INTE om resonemang. Jag vill ha konkreta rättigheter som dragits in i listform.
Jag är inte heller DET MINSTA INTRESSERAD AV svar i form av ett inlägg som du redan postat;
https://www.flashback.org/sp21885570

Antagligen så kan du inte komma med konkreta punkter i listform över rättigheter som dragits in.
Varför?
Eftersom det inte FINNS NÅGRA.
Citera
2010-03-09, 23:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moffmeister
Nu missförstog du mig. Jag bad INTE om resonemang. Jag vill ha konkreta rättigheter som dragits in i listform.
Jag är inte heller DET MINSTA INTRESSERAD AV svar i form av ett inlägg som du redan postat;
https://www.flashback.org/sp21885570

Antagligen så kan du inte komma med konkreta punkter i listform över rättigheter som dragits in.
Varför?
Eftersom det inte FINNS NÅGRA.
Jag nämnde nyss precis några lagar som tagit iväg våra rättigheter. Men att du av någon anledning vill förbise detta är något som är säkert. Se så din husse kallar på dig, voff voff. Du verkar ägna dig åt traditionell gatekeeping då du inte läser igenom det man skriver då jag tar upp relevanta exempel.
Senast redigerad av Saturos 2010-03-10 kl. 00:01.
Citera
2010-03-10, 00:17
Medlem
Citat:
Jag nämnde nyss precis några lagar som tagit iväg våra rättigheter. Men att du av någon anledning vill förbise detta är något som är säkert. Se så din husse kallar på dig, voff voff. Du verkar ägna dig åt traditionell gatekeeping då du inte läser igenom det man skriver då jag tar upp relevanta exempel.

Jo. Jag läste. Och jag vill att du spaltar upp dem i listform och visar vilka rättigheter som konkret har upphävts.
Du nämnde Patriot Act. Men vilka lagar här HEMMA I SVERIGE är det som upphävts?

FRA är knappast ett giltligt exempel, då FRA inte spanar på trafik inom landet (nu talar jag antagligen för döva öron ändå)

Så. Hur svårt kan det vara för dig att lista de lagar som upphävts i Sverige?
Citera
2010-03-10, 00:20
Medlem
Citat:
Det är svårt för mig som utomstående att veta exakt vilken loge eller storloge han är medlem i. Det jag vet doc är att han är i Prince Hall och en mason av tredje graden.

OK, så har du någon annan grund för ditt påstående? En opartisk och tillförlitlig källa?

Det hela är ju en ganska enkel liten fråga. Du påstår att en person är med i en organisation. Jag ber dig förtydliga vilken organisation han är med i. Jag kräver inte att du tar fram bevis eller en medlemsmatrikel. Bara att du ska komma med en specificering av ditt påstående.

Om du inte kan det, vill jag att du förklarar varför du tror att det är som du påstår.

Kan du inte heller det säger det mig en hel del om hur mycket man kan lita på vad du säger, och vilken vikt du lägger vid att dina påståenden är "sanna" i någon objektiv mening.
Citera
2010-03-10, 00:24
Medlem
Citat:
Det allseende ögat symboliserar att NWO ser allting och vet allting i världen.
Citat:
Ögat som står på toppen av pyramiden har varit en symbol för det ''allseendeögat'' mycket länge.

Jag frågar igen: Hur länge har "det allseende ögat" - enligt dig - varit symbol för att "NEW ser allting och vet allting i världen"?
Citera
2010-03-10, 00:45
Bannlyst
Citat:
Jo. Jag läste. Och jag vill att du spaltar upp dem i listform och visar vilka rättigheter som konkret har upphävts.
Du nämnde Patriot Act. Men vilka lagar här HEMMA I SVERIGE är det som upphävts?

FRA är knappast ett giltligt exempel, då FRA inte spanar på trafik inom landet (nu talar jag antagligen för döva öron ändå)

Så. Hur svårt kan det vara för dig att lista de lagar som upphävts i Sverige?

Enligt FN:s deklaration över mänskliga rättigheter, artikel 12 lyder:

''Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens, ej heller angrepp på heder och anseende. Envar har rätt till lagens skydd mot sådana ingripanden eller angrepp.''

Detta bryter FRA och Patriot Act mot.

Det är ett stort brott mot lagskrivna medborgarrätter att införa allmän avlyssning av e-post, telefonsamtal och all annan privat kommunikation och detta är vad FRA tillåter.

Patriot Act bryter mot den amerikanska konstitutionen:

http://www.msnbc.msn.com/id/20999950/

''Two provisions of the USA Patriot Act are unconstitutional because they allow search warrants to be issued without a showing of probable cause''
Citera
2010-03-10, 00:49
Medlem
Reinfeldt=fascistäckel
Frimurare=fascistäckel
Alltså: Reinfeldt=frimurare.
Citera
2010-03-10, 00:55
Medlem
Citat:
Enligt FN:s deklaration över mänskliga rättigheter, artikel 12 lyder:

''Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens, ej heller angrepp på heder och anseende. Envar har rätt till lagens skydd mot sådana ingripanden eller angrepp.''

Detta bryter FRA och Patriot Act mot.

Det är ett stort brott mot lagskrivna medborgarrätter att införa allmän avlyssning av e-post, telefonsamtal och all annan privat kommunikation och detta är vad FRA tillåter.

Patriot Act bryter mot den amerikanska konstitutionen:

http://www.msnbc.msn.com/id/20999950/

''Two provisions of the USA Patriot Act are unconstitutional because they allow search warrants to be issued without a showing of probable cause''

Då kan du vara lugn, för FRA läser inte dina mail eller MSN-konversationer.
Har du blivit häktad mycket det sista pga det du skrivit?
Citera
2010-03-10, 01:01
Bannlyst
Citat:
Då kan du vara lugn, för FRA läser inte dina mail eller MSN-konversationer.
Har du blivit häktad mycket det sista pga det du skrivit?
Det gör de verkligen men lev i förnekelse om du vill. Jag harläst hela FRA deklarationen och sett att det är en del av NWO. Rockefeller beodrade marionetten Reinfeldt att ödelägga den svenska nationen och marionetten gjorde som han blev tillsagd.

Även när jag ger konkreta bevis för mina påståenden viftar du bort de som ingenting. Klassik gatekeeping och jag börjar undrar vad dina motiv är.
Citera
2010-03-10, 01:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lindq
OK, så har du någon annan grund för ditt påstående? En opartisk och tillförlitlig källa?

Det hela är ju en ganska enkel liten fråga. Du påstår att en person är med i en organisation. Jag ber dig förtydliga vilken organisation han är med i. Jag kräver inte att du tar fram bevis eller en medlemsmatrikel. Bara att du ska komma med en specificering av ditt påstående.

Om du inte kan det, vill jag att du förklarar varför du tror att det är som du påstår.

Kan du inte heller det säger det mig en hel del om hur mycket man kan lita på vad du säger, och vilken vikt du lägger vid att dina påståenden är "sanna" i någon objektiv mening.
Av den information jag själv ser och den symbolik han konstant använder sig får mig att veta säkert att Jay Z är en freemason. I en av hans låtar rappar han t.ex. själv ''i'm in mason''.

Det viktiga är att exponera dessa artister för vad de är: användbara marionetter till den globala agendan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in