Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-01-27, 00:20
  #1
Medlem
Jag har 300 st Anahexia 10mg och skulle vilja ha lite synpunkter på kuren. Jag körde en kur 20/50 på Anahexia i våras/somras, blev nöjd med resultatet men funderar nu på nästa kurupplägg.

Ålder: 30
Vikt: ca 104
Längd: 180
BF%: 10

Styrkestats:
Bänk: 140
Mark: 220

Nuvarande kostupplägg: Har medvetet kört "snålt", ville ner från 112 kg. När jag kör igång kuren kommer jag att höja kcal/dag väsentligt.

Protein: 300 g
Kolhydrater: 250 g
Fett: 50 g
Blir ca 2650 kcal/dag

Träningserfarenhet:
Har styrketränat sen 15-åldern men seriöst de sista 6 åren.
Tränar 4-6 dagar i veckan.


Eget förslag till kur:

Alt 1:
Köra 20/50, vila 80-90 dagar, en till 20/50, vila 80-90 dagar och sen köra en sista 20/50.

Alt 2:
Köra 30/50, vila 80-90 dagar och så en till 30/50.


Jag kommer att köra en PCT efter varje kur, tänkt köra såhär:

Dag1-2: 60mg
Dag3-7: 40mg
Dag 8-30: 20mg


Är det nån skillnad om man kör på Clomid eller Nolvadex?
Har inte hittat om det ska vara nån skillnad på dessa.

Men vilket alt tycker ni låter som det bästa alternativet.
Vid nästa kur har jag tänkt att prova sprutor, inge sugen på det än.
__________________
Senast redigerad av dexxe 2009-01-27 kl. 00:46.
Citera
2009-01-27, 08:00
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dexxe
Jag har 300 st Anahexia 10mg och skulle vilja ha lite synpunkter på kuren. Jag körde en kur 20/50 på Anahexia i våras/somras, blev nöjd med resultatet men funderar nu på nästa kurupplägg.

Ålder: 30
Vikt: ca 104
Längd: 180
BF%: 10

Styrkestats:
Bänk: 140
Mark: 220

Nuvarande kostupplägg: Har medvetet kört "snålt", ville ner från 112 kg. När jag kör igång kuren kommer jag att höja kcal/dag väsentligt.

Protein: 300 g
Kolhydrater: 250 g
Fett: 50 g
Blir ca 2650 kcal/dag

Träningserfarenhet:
Har styrketränat sen 15-åldern men seriöst de sista 6 åren.
Tränar 4-6 dagar i veckan.


Eget förslag till kur:

Alt 1:
Köra 20/50, vila 80-90 dagar, en till 20/50, vila 80-90 dagar och sen köra en sista 20/50.

Alt 2:
Köra 30/50, vila 80-90 dagar och så en till 30/50.


Jag kommer att köra en PCT efter varje kur, tänkt köra såhär:

Dag1-2: 60mg
Dag3-7: 40mg
Dag 8-30: 20mg


Är det nån skillnad om man kör på Clomid eller Nolvadex?
Har inte hittat om det ska vara nån skillnad på dessa.

Men vilket alt tycker ni låter som det bästa alternativet.
Vid nästa kur har jag tänkt att prova sprutor, inge sugen på det än.

Hej

Det låter genomtänkt och sansat, vilket av alternativen det än blir
Du behöver dock inte dra på med 60mg nolva, en dag skadar väl inte men det hjälper inte heller vad jag förstått.

Det med Clomid vs nolvadex så är nolva det som hjälper mot eventuella bt-problem under kur men jag tror att clomid hjälper bättre för att få igång testoproduktionen igen. Det sista är jag inte helt säker på, kanske någon som har bevis/erfarenhet?

Om man vill kan man ju ta 20mg nolva och 50mg clomid ed genom hela pct:n 30dagar eller tills man känner sig ok, alternativt likadant men ta 40mg nolva första veckan och 100mg clomid första dagen, om det är en lite tyngre kur.
Mvh
Citera
2009-01-27, 22:36
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svaa
Hej

Det låter genomtänkt och sansat, vilket av alternativen det än blir
Du behöver dock inte dra på med 60mg nolva, en dag skadar väl inte men det hjälper inte heller vad jag förstått.

Det med Clomid vs nolvadex så är nolva det som hjälper mot eventuella bt-problem under kur men jag tror att clomid hjälper bättre för att få igång testoproduktionen igen. Det sista är jag inte helt säker på, kanske någon som har bevis/erfarenhet?

Om man vill kan man ju ta 20mg nolva och 50mg clomid ed genom hela pct:n 30dagar eller tills man känner sig ok, alternativt likadant men ta 40mg nolva första veckan och 100mg clomid första dagen, om det är en lite tyngre kur.
Mvh
Jag har letat runt hela FB men inte hittat nån skillnad på nolva vs clomid, så är tacksam för om det är någon som vet/kan mer om det är nån större skillnad på dom.
Ska bli intressant om det blir en liknade ökning jämtemot första kuren, har hört att första ska ge mer men om jag ökar till 30ed så får vi se.
Citera
2009-01-28, 00:56
  #4
Medlem
Glomgolds avatar
De doserna som anges i din PCT verkar gälla Nolvadex. Clomid kräver högre doser, 50-150mg.

Efter att ha läst artiklarna på steroid.com så ser jag att både Nolvadex och Clomid binder till receptorerna i bröstvävnaden och hindrar/försvårar således för östrogenet (som bildas av aromatiserande prepparat) från att binda dit och orsaka gyno. Östrogenet är dock kvar i kroppen så den vanliga termen "antiöstrogen" är missvisande. Vidare så har båda en positiv inverkan på LH och FSH hormonerna som i sin tur ökar kroppens egenproduktion av testosteron.

Clomid brukar förknippas med värre biverkningar än Nolvadex, främst störningar på synen som oftast är temporära.

Jag ser ingen klar anledning att bruka Clomid. Men jag är nybörjare som om jag har några sakfel får gärna någon gammal räv komma in och rätta till!

http://www.steroid.com/Clomid.php
http://www.steroid.com/Nolvadex.php
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback