2011-04-27, 18:34
Medlem
abonnerads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cpt.Obvious
Herremingud.
Folk verkar vara eliter i det här forumet, själv är man nydingad 12a.

However, har på ett ungefär 7K IP att spendera och jag undrar om Rumble är något att hänga i granen?
Funderar annars på att köpa Jax och Evelynn (för visst kostar hon 3150?).

Spara så mycket du kan till level 30 och försök att bara lira gratisgrabbarna. Är nog bäst så!
2011-04-27, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abonnerad
Spara så mycket du kan till level 30 och försök att bara lira gratisgrabbarna. Är nog bäst så!
bara gratisgubbarna tills lvl 30? det är 300 games.
2011-04-27, 19:02
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Dee
Hmm? är det inte så att du kör i ganska låg upplösning så att allting är mer ihoppressat på skärmen till skillnad från när man har hög upplösning så är det mer tomrum emellan

tjaa du har ju t.ex. kunnat pickat en stunner istället för shaco om ni inte hade stuns
jag var den första som pickade, och dem ville ha en jungler/ganker så valde shaco. jag sa med vi skulle behöva en stunner men dem nöjde sig med malphite
2011-04-27, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cpt.Obvious
However, har på ett ungefär 7K IP att spendera och jag undrar om Rumble är något att hänga i granen?
Funderar annars på att köpa Jax och Evelynn (för visst kostar hon 3150?).
Ett tips: Köp aldrig karaktärer du aldrig har spelat. Ett annat tips: Försök att testa alla karaktärer åtminstone en gång, åtminstone i Custom. Ett tredje tips: Du har ofta större glädje av att få fler karaktärer som är bra än att köpa en jättedyr för 6300. Jag köpte inte min första för 6300 förrän ganska sent. I vilket fall skulle jag nog inte rekommendera vare sig Jax eller Evelynn just nu, båda de inväntar remakes. Köp några bra karaktärer för 450 och 1350, kan vara vettigt.

Se till att ha sparat ihop åtminstone 8000 IP (helst mer) när du når level 20, så att du kan köpa runor.
2011-04-27, 19:10
Medlem
Nej hon ligger på 1350
2011-04-27, 20:15
Medlem
Spazzmaticuss avatar
Jag tycker personligen att vi alla ska ignorera denna man som QQ:ar om att bli ägd av en karthus feedad till 600 AP som har revive. Kan knappt tro att jag sjunker så lågt som att belysa det absurda i att ta en sådan person på allvar.
2011-04-27, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pozie
problem? aldrig haft problem i teamfights med shaco innan. blinka in, dra fear, ulti och sen slå ihjäl folk. just därför jag bygger honom atkspeed/crit/lifesteal. då är han grym i teamfights. Såvida ingen stunnar ut dig och klipper dig direkt

Och där har du problemet med att spela glas cannon Shaco. Såvida inte motståndarlaget är helt efterblivet dör du.

Vill inte peka ut dig som en dålig spelare, men att skrika att Karthus måste nerfas på grund utav att man inte har vett att skaffa lite defensiva föremål är dumt.

Med 7K IP skulle jag köpa Ashe, möjligt en tank och sedan spara resten till runes vid level 20. Men smartast är nog att testa lite champs när de är fria och sedan välja. Några egna favoriter är:
Mundo
Ashe
Sona
Xin Zhao

Där Sona är den dyraste championen på 3150 IP. Viktigt att komma ihåg att Sona och Ashe är rätt sega att spela utan MP/5-runor.
Senast redigerad av hakkzpets 2011-04-27 kl. 20:23.
2011-04-27, 21:23
Medlem
Har börjat spela Brand och han är väldigt bra (men självklart hamnat med ryssar 3 games i rad och torskar) så jag tog upp en guide som fick mig att tänka. Det står "if you don't get to go mid, go top" vad är skillnaden på bot och top?
2011-04-27, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjosanitjompen
Har börjat spela Brand och han är väldigt bra (men självklart hamnat med ryssar 3 games i rad och torskar) så jag tog upp en guide som fick mig att tänka. Det står "if you don't get to go mid, go top" vad är skillnaden på bot och top?
bot har nära till draken, därför är det en fördel om två personer är bot så de kan hjälpa till på draken. Top är allmänt sololanen.
2011-04-27, 22:05
Medlem
gayfarers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bretteur
bot har nära till draken, därför är det en fördel om två personer är bot så de kan hjälpa till på draken. Top är allmänt sololanen.

Om ens lag har en junglare dvs
2011-04-27, 22:08
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sylian
Ett tips: Köp aldrig karaktärer du aldrig har spelat. Ett annat tips: Försök att testa alla karaktärer åtminstone en gång, åtminstone i Custom. Ett tredje tips: Du har ofta större glädje av att få fler karaktärer som är bra än att köpa en jättedyr för 6300. Jag köpte inte min första för 6300 förrän ganska sent. I vilket fall skulle jag nog inte rekommendera vare sig Jax eller Evelynn just nu, båda de inväntar remakes. Köp några bra karaktärer för 450 och 1350, kan vara vettigt.

Se till att ha sparat ihop åtminstone 8000 IP (helst mer) när du når level 20, så att du kan köpa runor.

Tack för tipsen!
Blev att jag köpte Master Yi samt Veigar nu.
Aldrig kört Veigar men kollade runt lite på utube och han verkade som en skön hero.

Ni får gärna ge mig en snabb guide i runor också så jag får en full inblick i spelet!
2011-04-27, 22:17
Medlem
Fan vad jävla arg jag blir på detta fittspelet, man kan ju aldrig på positivt nummer i wins på en dag!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in