Citat:
Ursprungligen postat av Sylian
Warwick är inte min favorit, men han är en okej karaktär. Han är en stark junglare som har väldigt bra sustainability, och starka ganks efter level 6. Ultin är rätt okej i överlag, bra att sätta på fiendens carry. Men... Att vara bra på att jungla betyder inte nödvändigtvis att karaktären är ett bra val. Warwick ser man inte så jätteofta i seriösa lag, trots allt. Så jag ändrar mig, han ska nog inte vara med på listan över bra val över junglare.
Vad snackar du om? Jag körde Udyr rätt ofta för ett tag sen och han fungerade fintfint. Tillför tankyness, har hårda ganks, bra jungle control, är rätt bra på att ta dragon, kan stunna rätt enkelt och rätt många. Dock misstänker jag att nerfen på Randuin's Omen och Wriggle's Lantern skadade honom. Och "Innan han blev nerfad", han blev ju buffad nästan direkt efter.
Shaco är något man väljer för att kontra fiendens carry och för att pusha, antar jag. Jag ser honom då och då i high elo streams, men inte jätteofta. Tycker att han är okej, men inte jättebra karaktär i övrigt. De andra junglarna på listan tillför nog mer för laget i många fall. Men Shaco är okej.
Trundle är ett okej val. Tycker att Udyr är rätt lik och att Udyr är bättre bara. Ser nästan aldrig Trundle i high elo stream. Ser honom väldigt sällan i mina games också. Vad menar du med det sista, att folk inte förstår hur han fungerar? Hur fungerar han, menar du?
Vad snackar du om? Jag körde Udyr rätt ofta för ett tag sen och han fungerade fintfint. Tillför tankyness, har hårda ganks, bra jungle control, är rätt bra på att ta dragon, kan stunna rätt enkelt och rätt många. Dock misstänker jag att nerfen på Randuin's Omen och Wriggle's Lantern skadade honom. Och "Innan han blev nerfad", han blev ju buffad nästan direkt efter.
Shaco är något man väljer för att kontra fiendens carry och för att pusha, antar jag. Jag ser honom då och då i high elo streams, men inte jätteofta. Tycker att han är okej, men inte jättebra karaktär i övrigt. De andra junglarna på listan tillför nog mer för laget i många fall. Men Shaco är okej.
Trundle är ett okej val. Tycker att Udyr är rätt lik och att Udyr är bättre bara. Ser nästan aldrig Trundle i high elo stream. Ser honom väldigt sällan i mina games också. Vad menar du med det sista, att folk inte förstår hur han fungerar? Hur fungerar han, menar du?
Well, jag tycker inte att Udyr är bra, funkar inte i högre elo. Ännu sämre nu med nerfsen på de items du nämnde, helt korrekt.
De Shacos du ser i High Elo streams är ofta koreaner, och du kanske vet hur omtyckte koreaner är på NA servern =). Tittar inte så ofta på streams men såg nån gång när Hotshot klagade på att alla som kör shaco är koreaner och de är usla. Haha, det gör ju förstås inte shaco till en dålig karaktär, men du kanske förstår hur jag menar. Han kan vara bra, men han är en väldigt risky pick. Kan gå väldigt dåligt med en shaco på laget.
Vi säger såhär då. Om en Udyr blir fed kan han inte carrya(?) ett lag, blir däremot Trundle det så gör han det easy. Nu är ingen av dem carries men you get my point. Tycker helt enkelt att Trundle ger ditt lag mer utility än vad en Udyr gör.
Svårt att förklara hur man ska spela Trundle, men jag har då inte sett många spela honom "rätt". Det finns en kille på NA servern som spelar trundle riktigt bra, typ saint nånting. De gånge rjag sett han spela så gör han det alldeles ypperligt, High elo förstås. Kollar som sagt inte så ofta på streams men om du lyckas se honom nångång kolla hur han gör så förstår du hur jag menar. Inte bara hur han bygger honom utan själva spelsättet, han är en väldigt missförståd karaktär.
Skriver som en kratta, är trött. Ska försöka utveckla mer när jag har fått min skönhetssömn.
Fick förövrigt upp min smurf på 30 för ett par dagar sen och har börjat köra ranked. Hua, vad folk är speciella där nere. Trynda, Morde och Vlad verkar vara common bans. Rätt kul.
Senast redigerad av vobo1 2011-04-15 kl. 02:31.
Senast redigerad av vobo1 2011-04-15 kl. 02:31.

föresten så tog du min oskuld .. 1a kommentaren