2011-04-20, 17:21
Bannlyst
Jag började spela LOL för 2 dagar sen och jag har ca 1100 poäng (som man kan köpa saker för). Vilken champion bör jag köpa? Jag testade att köra med "trädet" Maokai som jag tyckte var otroligt bra, är det en champion värt att spara till eller finns det andra som är bättre?
2011-04-20, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prtlrd
Brukar oftast ha samma build till poppy, madreds, trinityforce och tanke items. Ligger på runt 200 armor och 200 magic res lategame, vilket gör att jag tål väldigt mycket, samtidigt som jag tar mycket skada.
Vet inte riktigt vad ni tycker om det, fungerar för mig än sålänge.

Varför madreds?
2011-04-20, 17:23
Medlem
Citat:
Brukar oftast ha samma build till poppy, madreds, trinityforce och tanke items. Ligger på runt 200 armor och 200 magic res lategame, vilket gör att jag tål väldigt mycket, samtidigt som jag tar mycket skada.
Vet inte riktigt vad ni tycker om det, fungerar för mig än sålänge.
Intressant. Du får inte samma burst men du kommer att tåla mer. Madred's Bloodrazor verkar lite onödig dock. Kom ihåg att maxa Q först. Jag brukar köra med AP-items, som Sheen (senare Lich Bane), Deathfire Grasp (aktiva delen fungerar med ultin) och Deathcap.

Citat:
Ursprungligen postat av Fyndigtnamn200
Jag började spela LOL för 2 dagar sen och jag har ca 1100 poäng (som man kan köpa saker för). Vilken champion bör jag köpa?
Jag föreslår att du till en början testar olika karaktärer, kanske köper någon för 450 och 1350 IP. Inte så värt att köpa en dyr karaktär som du sedan tröttnar på när du lärt dig spela spelet bättre.
2011-04-20, 17:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sylian
Jag föreslår att du till en början testar olika karaktärer, kanske köper någon för 450 och 1350 IP. Inte så värt att köpa en dyr karaktär som du sedan tröttnar på när du lärt dig spela spelet bättre.

Finns det någon speciell champion som du kan rekommendera i den prisklassen? Vill helst inte slösa bort mina IP på en dålig champion.
2011-04-20, 17:35
Medlem
Seruls avatar
Citat:
Finns det någon speciell champion som du kan rekommendera i den prisklassen? Vill helst inte slösa bort mina IP på en dålig champion.

Inga champions är dåliga, vissa är lättare att lära sig, men vissa är bättre, om inte bäst, när du bemästrat dem.
2011-04-20, 17:51
Medlem
Citat:
Intressant. Du får inte samma burst men du kommer att tåla mer. Madred's Bloodrazor verkar lite onödig dock. Kom ihåg att maxa Q först. Jag brukar köra med AP-items, som Sheen (senare Lich Bane), Deathfire Grasp (aktiva delen fungerar med ultin) och Deathcap.

Min tanke bakom det är, ju längre jag överlever desto mer skada borde jag kunna åstadkomma, verkar rimligt i min värld.
Jag köper madreds just på grund av att jag tar 4% av deras max hp med en spell till exempel dev blow som tar 8% av deras max hp, så det borde bli 12% av deras max hp varje 2,5 sec (- deras magic resist självklart)
Då jag kör med movementspeed quits så brukar jag köpa skor i början, och +a charge, kan vara väldigt användbart, sen maxxar jag självklart ut Q. Efter det går köper jag en sheen, sedan magic pen shoes, och sedan en madreds.
Redan efter sheen och Magic pen skor så tar man extremt mycket skada, lyckas de överleva så drar man ignite och drar på W för att jaga och döda de.
2011-04-20, 17:53
Medlem
Citat:

Poppy var den första hjälten jag spelade, och den första hjälten jag köpte, och är i princip den enda hjälten jag spelar.
Älskar den hjälten, en av de anledningarna jag spelar detta spelet.
Pröva den poppy när hon är gratis, hon kostar nämligen 1350, klart värt det i min värld!
2011-04-20, 18:00
Medlem
Citat:
Min tanke bakom det är, ju längre jag överlever desto mer skada borde jag kunna åstadkomma, verkar rimligt i min värld.
Jag köper madreds just på grund av att jag tar 4% av deras max hp med en spell till exempel dev blow som tar 8% av deras max hp, så det borde bli 12% av deras max hp varje 2,5 sec (- deras magic resist självklart)
Då jag kör med movementspeed quits så brukar jag köpa skor i början, och +a charge, kan vara väldigt användbart, sen maxxar jag självklart ut Q. Efter det går köper jag en sheen, sedan magic pen shoes, och sedan en madreds.
Redan efter sheen och Magic pen skor så tar man extremt mycket skada, lyckas de överleva så drar man ignite och drar på W för att jaga och döda de.
känns som att du får ut mer utav ett schysstare dmg item än madreds faktiskt. Madreds är ju bra om du har mycket attack speed och hade tänkt stå och autoattacka forever. Madreds är galet dyr så jag tror att du får ut mer utav något vanligt dmg item. IE är ju buffad och lär vara väldigt mer effektiv.
2011-04-20, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Dee
känns som att du får ut mer utav ett schysstare dmg item än madreds faktiskt. Madreds är ju bra om du har mycket attack speed och hade tänkt stå och autoattacka forever. Madreds är galet dyr så jag tror att du får ut mer utav något vanligt dmg item. IE är ju buffad och lär vara väldigt mer effektiv.

Jo, visst är den dyr, men det har blivit lite av en tradition att köpa den, men kanske borde sluta upp med den och köpa en Trinityforce som första item, sen lite mer tank-items eller deatfiregrasp/IE
2011-04-20, 18:05
Medlem
Citat:
För 450: Ashe, Soraka, Ryze*, Nunu. För 1350: Nasus-, Alistar-, Malphite-, Morgana-, Sion, Zilean-, Janna, Singed, Amumu, Annie. Det är nog de jag rekommenderar just nu. De med - har vissa brister eller så som gör att de kanske inte passar in i det nuverande metat jättebra, men de lär vara starka karaktärer ändå. Notera att Ryze har börjat uppmärksammas som OP och lär bli nerfad snart.

Citat:
Jag har inte gjort matematiken bakom, men tjänar du inte mer på att bygga AP och därmed få mer damage från Q?
2011-04-20, 18:11
Medlem
Citat:

Sjukt mycket pengar att investera i madreds om tanken bara var att öka upp det till 12%. Då är Deathgrasp bättre.
2011-04-20, 18:18
Medlem
Citat:
Jag har inte gjort matematiken bakom, men tjänar du inte mer på att bygga AP och därmed få mer damage från Q?
Det är möjligt att AP är bättre, men men förutom dessa 4% får man ju även armor, attackspeed och dmg, vilket är skönt.
Men det finns nog en stor risk att madreds till poppy inte är så bra som jag tror.
Ska jag vara ärlig så har jag aldrig testat att spela pure AP till poppy, så jag vet inte riktigt hur trevligt det är, kan tänka mig att de går ner ganska så fort i all fall.
Det jag gillar med min build är dock att man kan charga in, sätta ulti på någon, bursta ned en person, två eller flera, överleva och sedan springa därifrån med cirka 550 movementspeed. Få brukar kunna komma ikapp mig.

Är det någon som har något clip från när någon "duktig" spelare spelar poppy, gärna i de högre divisionerna?
Skulle vara extremt roligt att se!!
Senast redigerad av Prtlrd 2011-04-20 kl. 18:45.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in