Citat:
Ursprungligen postat av Sletenkatt
Jag verkligen hata att hamna på samma lane som Janna.. Går knappt att få last hit eller få av något slag på motståndaren. Det ända positiva är att hon blir shaco mat i lategame om hon väljer att gå ensam lite för länge.
Sant sant, brukar spela Janna för det mesta faktiskt. Älskar att spela supportklasser och hon är ju gudomlig i earlygame. Innan nerfen var hon ju ett monster med sin tornado vilken är betydligt "sämre" nu, men den var ju faktiskt ganska OP tidigare med en sjuk bredd. Nu måste man ju sikta med den medans man tidigare kunde dra iväg den i en lane och ledigt räkna med att träffa det mesta. Det bästa som finns är ju när en champ på mycket låg hp försvinner ur bild nära sitt torn och man drar en tornado mot tornet, 8/10 ggr står dom ju där och känner sig säkra.
Hon är ju dock som sagt ganska svag i lategame, man får verkligen se till att man håller sin position och sin roll som faktiskt är support. Det är så hon ska spelas. Driver man iväg solo upp i nån lane ska man spela någon annan klass. Hon är ju sjukt effektiv med sin sköld som lätt kan spammas, konstanta tornados och en riktig livesafer i sin ulti.
Skulle nästan ranka henne som min main, men jag har tröttnat lite och testar lite annat atm. När det vankas premade kör jag dock alltid Janna.
Ett litet
tips som jag märkt att många inte vet om;
hennes sköld går att lägga på torn. Mycket mycket effektivt earlygame när dom pushat upp mobs. Riktigt irreterande när dom väl kommit fram till tornet (vilket inte är lätt mot Janna) och man lägger sköld.