2011-03-17, 09:23
Medlem
Andjoh1917s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LXXV
Vad kör ni på nocturne? Dum som jag var så blev jag dragen av hypen och köpte honom fast än jag är väldigt dålig med sådana champs Ska man ha 21/9/0 på masteries? eller ska man dra på utility för att få längre buff från minions?

ska du jungla lär du ju inte ha några större problem att hålla dina buffs uppe i vilket fall som... så jag hade nog gått för dmg'n
2011-03-17, 09:49
Medlem
askaninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andjoh1917
ska du jungla lär du ju inte ha några större problem att hålla dina buffs uppe i vilket fall som... så jag hade nog gått för dmg'n

Nej det tycker jag inte. Alla junglare, utom möjligtvis shen bör ha 2/2 i buff duration. Sen ska man inte glömma att %exp masteryn antagligenär de bästa mastery invcesteringen i spelet, framför allt för junglare.
1/16/10 är en bra start. 1 smite i Offensive trädet, upp till veteran scars i deffensive och buff duration i utility. 3 poäng finns kvar att lägga ut, Crit, Manaregen, deff spelar ingen större roll vad man väljer.
2011-03-17, 10:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av askaninja
Nej det tycker jag inte. Alla junglare, utom möjligtvis shen bör ha 2/2 i buff duration. Sen ska man inte glömma att %exp masteryn antagligenär de bästa mastery invcesteringen i spelet, framför allt för junglare.
1/16/10 är en bra start. 1 smite i Offensive trädet, upp till veteran scars i deffensive och buff duration i utility. 3 poäng finns kvar att lägga ut, Crit, Manaregen, deff spelar ingen större roll vad man väljer.
tycker iförsig att 21-0-9 är skön, dock har man bara 15% buff duration men det spelar itne så stor roll om jag ska vara ärlig.

Köpte iaf noc och haft riktigt roligt med den, riktigt bra "finisher" för laget med ulti, cc med fear, och speed för alla så man kan jaga ifatt.
2011-03-17, 10:57
Medlem
askaninjas avatar
Jag håller fortfarande på och försöker hitta en vettig item build för Noc. Lantern känns vettigt men det känns som om man fördöjer sin dmg ganska mycket och man känns squishy.
Att gå diriekt på dmg känns även det mindre bra då man junglar långsammare och fortfarande är quishy. Bygger man tank items så tappar man helt sin dmg etc.

Time will tell anntar jag.
2011-03-17, 11:15
Medlem
LXXVs avatar
Citat:
Jag håller fortfarande på och försöker hitta en vettig item build för Noc. Lantern känns vettigt men det känns som om man fördöjer sin dmg ganska mycket och man känns squishy.
Att gå diriekt på dmg känns även det mindre bra då man junglar långsammare och fortfarande är quishy. Bygger man tank items så tappar man helt sin dmg etc.

Time will tell anntar jag.
Jag testade köra trinity force på honom funkade inte så bra, känns som man kan spendera de pengar på andra items, att köra på ghostblade har funkat bra, combinerat med lantern gör det faktiskt bra skada och man har lite extra armor penetration. Angående squishy så har jag fortfarande inte löst det problemet på något vettigt sätt...
2011-03-17, 11:19
Medlem
Sandman423s avatar
Hmm. Verkar vara buggat nu eller är det jag? :P Laddar till typ 95% sen crashar det och försöker man reocnnecta får man samma grej .
2011-03-17, 11:24
Medlem
pjalles avatar
Angående masteries... jag brukar aldrig gå 21 i den vänstra längre ända sen Riot games sa att Havoc bara ökar 5% av basskadan. Totalt värdelöst.
2011-03-17, 11:28
Medlem
askaninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pjalle
Angående masteries... jag brukar aldrig gå 21 i den vänstra längre ända sen Riot games sa att Havoc bara ökar 5% av basskadan. Totalt värdelöst.

Yep indeed. Sen så kollar man efter så är alla poäng man spenderar i Utiliy från tier två riktigt bra medans en hel del i Offesive trädet är ganska medlmåttigt. Personligen så tycker jag att Offensive trädet är sjukt överskattat, improved smite och 15% spell pen är väll det vettigaste i min mening.
2011-03-17, 11:36
Medlem
Andjoh1917s avatar
Citat:
Yep indeed. Sen så kollar man efter så är alla poäng man spenderar i Utiliy från tier två riktigt bra medans en hel del i Offesive trädet är ganska medlmåttigt. Personligen så tycker jag att Offensive trädet är sjukt överskattat, improved smite och 15% spell pen är väll det vettigaste i min mening.

Kan ju känna att extra critt skada och armor pen e rätt vettigt om man spelar en ad gubbe
2011-03-17, 11:44
Medlem
Andjoh1917s avatar
Men men kan hålla med om att det känns som att det finns vettigare saker att hämta i både tank och utility. specielt för mig som allt som oftast kör med både ghost och flash, o det är sjukt nice med bonus manareg och summoner cd's etc etc..
2011-03-17, 11:45
Medlem
askaninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andjoh1917
Kan ju känna att extra critt skada och armor pen e rätt vettigt om man spelar en ad gubbe

Kanske, det är totalt 6 armor pen vi talar om. Tar tar dessa poäng om jag lirar med både armorpen marks och quints för att jag då får 30 armor pen vilket penetrerar all deras armor. Faktum är dock att jag där efter väljer att spendera vidare poäng i Utility trädet.

Crit dmg tycker jag är meh meh(förutom ett fåtal champs som bygger på crit). Gamsen avgörs oftast tidigt 0-15minuter, där kan man oftast se vilket lag som kommer vinna. Och i den tidigae delen av gamet så är 10% extra crit dmg mer eller mindre inte värt någonting.
Av precis samma anledning bygger jag extremt sällan soulstealer/SoO/Leviathan. I de få games där man stackar upp dom fort så behöver man dom egentligen inte och i de games där man inte får några stacks så är pengarna kastade i havet.
2011-03-17, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LXXV
Jag testade köra trinity force på honom funkade inte så bra, känns som man kan spendera de pengar på andra items, att köra på ghostblade har funkat bra, combinerat med lantern gör det faktiskt bra skada och man har lite extra armor penetration. Angående squishy så har jag fortfarande inte löst det problemet på något vettigt sätt...
Behöver du verkligen lösa det problemet? Såvitt jag vet är inte noc tank eller offtank. Du kansle bara spelar honom fel.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in