2011-01-18, 22:11
Medlem
Tekoppars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sylian
Det verkar som att League of Legends är det tredje eller fjärde mest spelade online-spelet. Mest är World of WarCraft. Heroes of Newerth kommer på nionde plats, verkar det som.

Av Xfire användare ja. Även den andra länken som även den påstår att LoL är det fjärde mest spelade online spelet tycks troligtvis ha tagit sin fakta från Xfire och antagit att det är någon slags värdslig representation från hela världen. Men ack så icke, fortfarande enbart inom Xfire användare. Dvs du kan inte använda denna statistik och dra påståenden som att LoL är det fjärde mest spelade online spelet. Och detta bevisar ju enbart vilken nivå artikeln själv ligger på.

http://www.businessinsider.com/digital-100#51-riot-games-51
http://www.xfire.com/games/#

Citat:
LoL är alltså ungefär 5-6 gånger större än HoN, och bra mycket större än DotA. Intressant. Jag undrar hur man gör sådana mätningar, och hur trovärdiga de är. Vad som är tydligt är att LoL är väldigt populärt.

Mätningen görs via programmet Xfire, eftersom det samlar ihop hur länge du spelar spel som stödjer Xfire och sedan troligtvis skickar den informationen till deras databas. Dvs dem är trovärdiga om man påstår att LoL är det fjärde mest spelade spelet inom Xfire användare. Men att använda det som du gjorde är lika trovärdigt som ett grisar kan flyga.
2011-01-18, 22:20
Medlem
soffsitss avatar
Tack för alla guider för att jungla som Rammus, blir att börja lära mig det imorgon

Edit: Riktigt tråkiga champions denna veckan tycker jag.
Senast redigerad av soffsits 2011-01-18 kl. 22:25.
2011-01-18, 23:35
Medlem
Fick idag den sista summan av 6300 och köpte Caitlyn, jag vet att många avråder det och att det kanske var dumt, men jag fan älskar henne följer denna guiden http://leaguecraft.com/strategies/guide/12627-girlstar-s-intensely-juicy-caitlyn-guide-now-with-33-more-juicy.xhtml och är level 18, samlar ihop till Tier 3 runes och vet inte vilken build jag ska köra, men jag följer nog guiden till 100% och köper Caitlyns runes. Har hittills 884 IP.
2011-01-19, 00:19
Medlem
haiguises avatar
Vilka är veckans champions? har inte tid att lira just nu
2011-01-19, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haiguise
Vilka är veckans champions? har inte tid att lira just nu
http://leaguecraft.com/
Där står det vilka som är aktuella free champs.
2011-01-19, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tekoppar
Av Xfire användare ja.
Jo, jag skrev att det kanske inte var den mest trovärdiga källan. Samtidigt verkar det rimligt att LoL har mer spelare än HoN, det tror jag. Om det är 4:a mest spelade är mer tveksamt, dock.

Citat:
Ursprungligen postat av tjosanitjompen
Fick idag den sista summan av 6300 och köpte Caitlyn, jag vet att många avråder det och att det kanske var dumt, men jag fan älskar henne följer denna guiden http://leaguecraft.com/strategies/gu...re-juicy.xhtml och är level 18, samlar ihop till Tier 3 runes och vet inte vilken build jag ska köra, men jag följer nog guiden till 100% och köper Caitlyns runes.
En billig och bra build som fungerar för många karaktärer: Armor Pen Marks, 410 styck. Mana Regen per Level Seals, 205 styck. Flat Magic Resist Glyphs, 205 styck. Flat HP Quints, 2050 styck.
2011-01-19, 02:17
Medlem
Citat:
En billig och bra build som fungerar för många karaktärer: Armor Pen Marks, 410 styck. Mana Regen per Level Seals, 205 styck. Flat Magic Resist Glyphs, 205 styck. Flat HP Quints, 2050 styck.

Tackar för det! Låter som en bättre idé om den är mer all-round! Satsar på den då ;D
2011-01-19, 02:33
Medlem
Tekoppars avatar
Citat:
Jo, jag skrev att det kanske inte var den mest trovärdiga källan. Samtidigt verkar det rimligt att LoL har mer spelare än HoN, det tror jag. Om det är 4:a mest spelade är mer tveksamt, dock.

Jag kan hålla med att LoL har mer spelare än vad HoN har, men det kan vi alla enkelt räkna ut varför. LoL är gratis medans HoN kostar en summa att spela. Även om LoL kan kosta om man nu konstigt nog skulle vilja spendera pengar på att köpa en champion eller ett skin till nån champion. Men det räknas inte eftersom att spela spelet inte kostar något. Hade däremot LoL kostat så hade nog det varit ganska tajt mellan de båda.

Inte ens i närheten av de fjärde mest spelade online spelet. Om ett par år så kommer det säkert ligga runt top 100 listan om det enbart fortsätter att öka som det gjort nu. Fast det beror ju helt och hållet på hur Riot gör i framtiden.
2011-01-19, 03:12
Medlem
Spelat i ca 2 dagar nu och köpte precis Tryndamere, ångrar mig lite men var det ett så dåligt köp? Och, någon som har tips på någon bra guide? Fanns ca 20 stycken att välja bland.
2011-01-19, 08:23
Medlem
Ockstaerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dsndss
Spelat i ca 2 dagar nu och köpte precis Tryndamere, ångrar mig lite men var det ett så dåligt köp? Och, någon som har tips på någon bra guide? Fanns ca 20 stycken att välja bland.

http://leaguecraft.com/strategies/guide/2251-tryndamere-my-right-arm-is-alot-stronger-than-my-left-arm.xhtml

Mest populär på Leaguecraft. Dock så rekommenderar jag inte trynd som första gubbe om du inte bara ska lira med honom. Anledningen är att hans runor är specifika. Då man helst ska lira crit på honom.

Dock på låg level så spelar det inte så stor roll. Men följ den guiden och läs, kolla videos så ska det bli bättre!
2011-01-19, 08:30
Medlem
Scraps avatar
Någon som vet när servern kommer upp igen?
2011-01-19, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scrap
Någon som vet när servern kommer upp igen?

Klockan 12 enligt hemsidan.... Men servern har vart unavailable hela morgonen men är nu busy så hoppas den kommer komma upp tidigare. För tänkte nörda hela dagen

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in