2010-12-01, 08:53
Medlem
Ockstaerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pjalle
Malphite är inte OP... han har alltid varit så. Han är bara "flavour of the month" som det kallas.

Känns även som att man numer funnit hans sätt att spela. Känns överlag att dom som lirar Malph nu är mycket bättre än tidigare man mött.
Jag gillar honom. Jag och en Malph käkade våran lane igår, fick tillbaka lite förlorad PSR
2010-12-01, 09:46
Medlem
pjalles avatar
Malphite är dock bäst i djungeln
2010-12-01, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J-Cash
Två frågor:

Ska man inte kunna logga in med sitt in-game account på leageoflegends.com, eller är det bara jag som inte kan det?

Du kanske är inne på NA sidan. Finns en knapp där man kan välja EU eller gå in här http://eu.leagueoflegends.com/
2010-12-01, 15:14
Medlem
Saffoks avatar
Någon som haft möjlighet att prova Trundle än och har några synpunkter? Tycker han verkar rolig och är sugen på att köpa honom men skulle vara intressant att höra från någon som testat honom ifall han har något att komma med.
2010-12-01, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saffok
Någon som haft möjlighet att prova Trundle än och har några synpunkter? Tycker han verkar rolig och är sugen på att köpa honom men skulle vara intressant att höra från någon som testat honom ifall han har något att komma med.

endast mött honom i en match på min lowbie acc (lv 9 atm). Jag spelade kassadin och jag måste säga att han var en svår nöt att knäcka för mig. Nu var det så att denna byggde åt tank hållet (aegis & frozen mallet iaf) och att jag inte hade något magic pen men han var rätt seg, visserligen är jag en anitmage men ändå :P

Citat:
Ursprungligen postat av Wang
Måste vara säga det här, Amumus ulti kombinerat med mf:s är otroligt läskig
måste säga att mumus+nunus/fiddles ulti är värre
Senast redigerad av ThePettsoN 2010-12-01 kl. 16:08.
2010-12-01, 17:25
Medlem
pjalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThePettsoN
måste säga att mumus+nunus/fiddles ulti är värre
Bra i teorin kanske...
2010-12-01, 17:45
Medlem
fizzles avatar
Interrupta/Stunna fiddle och plocka honom, fördelen mot fiddle är ju att man tar ned fort om han inte suger liv.

Citat:
Ursprungligen postat av Sletenkatt
Malphite är den bästa man kan köra mot en AD carry i en sololane just nu. Bara att harassa ner motståndaren sen när hp:et är lagom nere, Ulti och ignite så är personen död. Otroligt stark.

Ogillar Mal som helvete när jag spelar Ez. De gångerna jag har gått bot och mött Mal harassar han väldigt enkelt ner mig, förbannad range på hans rullande klot!
Senast redigerad av fizzle 2010-12-01 kl. 17:47.
2010-12-01, 17:48
Medlem
Deedles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fizzle
Interrupta/Stunna fiddle och plocka honom, fördelen mot fiddle är ju att man tar ned fort om han inte suger liv.
Jag brukar spela fiddle och det roliga är när jag drar min ulti in i en hög med 4-5 pers så löper dom istället för att stunna =D
2010-12-01, 21:17
Medlem
Problem har uppstått. Efter en match så tog det en jävla tid att få fram statsen, så jag hoppade över dem, nu säger spelet att jag fortfarande är i en match, och därför kan jag inte joina nya matcher, och när jag provade att relogga står det att jag ska reconnecta till min match som jag tydligen är med i. När jag gör detta så kraschar spelet, för det finns ju inget match att joina... Någon som har samma problem eller en lösning?
2010-12-01, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pjalle
Bra i teorin kanske...

gjort detta flera gånger där jag har spelat mummu, och en polare nunu. funkar hur bra som helst.
2010-12-01, 22:38
Medlem
ArgusEyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-Cash
Problem har uppstått. Efter en match så tog det en jävla tid att få fram statsen, så jag hoppade över dem, nu säger spelet att jag fortfarande är i en match, och därför kan jag inte joina nya matcher, och när jag provade att relogga står det att jag ska reconnecta till min match som jag tydligen är med i. När jag gör detta så kraschar spelet, för det finns ju inget match att joina... Någon som har samma problem eller en lösning?
Det verkar vara ett fel med LoLs servers och borde snart vara löst
2010-12-01, 23:33
Medlem
Fooulzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sletenkatt
Dr Mundo är en bra hjälte, hans cleaver gör bra dmg och han kan ta rätt så mycket stryk men 1 ignite förstör honom rätt bra. Han är rolig att spela och det går att carrya med honom.

Om du ska spela 1vs2 så är en hjälte med heal och lite dmg bra att välja som tex, Nidalee, Gragas, Vlad och liknande. Går ju att använda andra hjältar också men lättare att hålla lanen om du har en heal som gör deras harass onödig.

Vet inte direkt vad du menar med döda mobs. Men lasthitta är ju en range ad bra på eftersom du inte behöver ta mycket stryk när du gör det. Anivia, Mord och andra med aoe attacker clearar waves snabbt. Poppy är dock helt värdelös om man vill farma.

Fast om du inte är lvl 30 än så skulle jag rekommendera dig att prova på alla gratis hjältar minst 1 gång medan de är uppe så att du hittar vilka som passar dig och vilka du gillar att spela.

Tänkte någon bra hero för runt 1600 IP Jag funderar på att köpa DR Mundo, är han bra?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in