2010-11-12, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBigBird
Melee eller ranged dps, helst inte med allt för lite hp/squishy (stavning?)
Ranged dps: Carry eller mage? Melee dps: Tankaktig eller mindre tankaktig?

För carries så är Ashe (450), Tristana (Gratis på Facebook), Miss Fortune (6300) och Kog'Maw (6300) alla väldigt bra, men alla är squishies. För melee så skulle jag nog säga att Xin Zhao (3150), Olaf (3150) och Garen (3150) är de bästa. Kan vara värt att notera att du nog hellre bör köpa tank-aktiga items med dessa karaktärer än rena damage-items, i många fall. Speciellt med Garen, där du vill ha åtminstone två Sunfire cape.

För mages skulle jag rekommendera Annie (1350) och Anivia (6300). Svårt att få bättre än så i dagsläget när det gäller magiker.
2010-11-12, 23:42
Medlem
TheBigBirds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sylian
Ranged dps: Carry eller mage? Melee dps: Tankaktig eller mindre tankaktig?

För carries så är Ashe (450), Tristana (Gratis på Facebook), Miss Fortune (6300) och Kog'Maw (6300) alla väldigt bra, men alla är squishies. För melee så skulle jag nog säga att Xin Zhao (3150), Olaf (3150) och Garen (3150) är de bästa. Kan vara värt att notera att du nog hellre bör köpa tank-aktiga items med dessa karaktärer än rena damage-items, i många fall. Speciellt med Garen, där du vill ha åtminstone två Sunfire cape.

För mages skulle jag rekommendera Annie (1350) och Anivia (6300). Svårt att få bättre än så i dagsläget när det gäller magiker.

Tack!
2010-11-13, 00:17
Medlem
Sletenkatts avatar
Citat:

Morgana är också galet bra. Kanske inte om du är ute efter extrem burst men en otroligt bra hero. Stuns, Aoe dmg och en cp sköld som borde bli lite balanserad. I lategame med 5-600 ap så kommer du dock göra otrolig dmg. Men de 2 hjältarna Sylian nämnde och Morgana är 3 helt olika spelstilar.
2010-11-13, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sletenkatt
Morgana är också galet bra.
Ja, det är hon. Jag övervägde att ta med henne, men hon spelas på ett annat sätt än som pure dmg, hon är mer som en support som har mer aggressiva abilities.
2010-11-13, 00:45
Medlem
Sletenkatts avatar
Citat:
Ja, det är hon. Jag övervägde att ta med henne, men hon spelas på ett annat sätt än som pure dmg, hon är mer som en support som har mer aggressiva abilities.

Spelar man henne som support eller tank så utnyttjar man absolut inte henne till max. Man ska skaffa hp och ap sen är man nästan så gott som odödlig och gör dödlig skada. Då hjälper även hennes sköld mer eftersom den skalar helt cp med ap. Tycker det är rätt så konstigt att man inte ser henne lika ofta som innan då hon fortfarande är otroligt stark. Ända nerfen är typ 0.2 ap ratio mindre på skölden och att hitboxen är mindre på Q.
2010-11-13, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sletenkatt
Spelar man henne som support eller tank så utnyttjar man absolut inte henne till max. Man ska skaffa hp och ap sen är man nästan så gott som odödlig och gör dödlig skada.
Givetvis köper man AP. Samtidigt vet jag inte om det är helt rätt att kalla henne magic dps, det man vill åt är ju inte skadan, utan cc:n. Hon gör dock bra skada, men är mer beroende av att laget hjälper till än exempelvis Anivia eller Annie. Hon har två skills som ger bra cc, samt en väldigt bra support-skill. Men visst, nog ska man bygga AP. Men det kan man ju också göra med andra supports, då deras heals och andra skills ofta scalar med AP.
2010-11-13, 10:44
Medlem
Kwelis avatar
Citat:
Givetvis köper man AP. Samtidigt vet jag inte om det är helt rätt att kalla henne magic dps, det man vill åt är ju inte skadan, utan cc:n. Hon gör dock bra skada, men är mer beroende av att laget hjälper till än exempelvis Anivia eller Annie. Hon har två skills som ger bra cc, samt en väldigt bra support-skill. Men visst, nog ska man bygga AP. Men det kan man ju också göra med andra supports, då deras heals och andra skills ofta scalar med AP.

Yep, jag bygger Taric med i princip rak AP så får man fina heals osv
Håller fö med om att Morgana är en supportig mage med fina CC's och schysst dmg. Som du nämnde tidigare är förmodligen Annie och Anivia de bästa dps-magikerna. Om båda är pro föredrar jag nog t.o.m Anivia av dom. Annars är ju en 1500 AP Veigar mysig också

BTW så skulle jag nog förresten köpa Kennen om jag skulle börja spela en ny mage!
2010-11-13, 10:50
Medlem
nicken89s avatar
Någon annan som upplever otroligt långsamma download speeds på deras client när man ska patcha? Har googlat och det finns massor med folk som verkar ha detta problem, undrade bara om FB hade någon lösning på mitt problem
2010-11-13, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nicken89
Någon annan som upplever otroligt långsamma download speeds på deras client när man ska patcha? Har googlat och det finns massor med folk som verkar ha detta problem, undrade bara om FB hade någon lösning på mitt problem
Jo jag har samma problem tyvärr.
2010-11-13, 12:14
Medlem
smacky1234s avatar
nu är jag så jävla trött på rankade matcher med randoms. varje match så går någon afk eller kör ragequit...
skulle vara kul att spela med folk som vet hur spelet fungerar innan dom kör rankad.
Tycker rankad är värre än normal och blir bara värre och värre ju lägre rank man får. Men känns helt omöjligt att vinna något när man kommer i lag som lämnar efter 5 min.
skicka gärna pm om ni vill spela någon rankad som grupp
/smacks90
2010-11-13, 12:17
Medlem
smacky1234s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nicken89
ja brukar få starta om den några gånger, den brukar alltid ligga högt precis i början. drygt att få starta om 3-4 gånger på en patch men känns som det är bättre än att få vänta timmar
2010-11-13, 15:10
Medlem
pjalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kweli
Yep, jag bygger Taric med i princip rak AP så får man fina heals osv
Håller fö med om att Morgana är en supportig mage med fina CC's och schysst dmg. Som du nämnde tidigare är förmodligen Annie och Anivia de bästa dps-magikerna. Om båda är pro föredrar jag nog t.o.m Anivia av dom. Annars är ju en 1500 AP Veigar mysig också

BTW så skulle jag nog förresten köpa Kennen om jag skulle börja spela en ny mage!
Har hellre en bra Anivia i laget än en bra Veigar. Veigar har långa cooldowns, han kan oftast bara lägga allt en gång i en team fight och sen bara stå där och pumpa Q medans anivia har knappt nån cd på sina skills och bara kan dela ut sjuk damage som samtidigt slowar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in