2010-11-08, 11:15
Medlem
OneUps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Igor89
Såg att någon nämde Sivir tidigare i tråden. Har börjat lira henne ganska mycket på senaste tiden, mycket rolig Champ imo. Någon som har en schysst build eller tips hur man ska lira henne?
Jag testade henne några ggr igår, körde denna build: http://leaguecraft.com/strategies/guide/7402-sivir-unfortunately-underrated-and-underused.xhtml

Tyckte hon var mycket kul att spela, och gick riktigt bra. Iofs körde jag bara custom game, men alla var lvl 30 iaf.
2010-11-08, 11:29
Medlem
Nihennas avatar
Patch notesen är för skumma för att vara sanna, Riot skulle aldrig göra om Amumu som är en av spelets bästa tanks (kanske spelets bästa?) till en caster.

Har för mig också att i fylledimman i lördags så läste jag en post av Phreak som dementerade också.
Finns som sagt för mycket ändringar som är helt ologiska

Ang. Sivir så är hon hyfsat skoj efter buffsen.
Brukar köra Manamune (Behövs verkligen den eller Chalice för att kunna hålla uppe W så tog den flör lite mer skada)>boots>Banshee's Veil>Blood Thirster>Black Cleaver, Q gör riktigt trevlig skada då

Synd bara att karaktären som helhet är bajstrist att spela
2010-11-08, 11:30
Medlem
Inte spelat på ett tag, så nån som vet om dom nerfat Mordekaiser ? För senast jag kolla så var han OP som fan ( det var när Teemo blev super mario )
2010-11-08, 11:37
Medlem
pjalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thooht
Inte spelat på ett tag, så nån som vet om dom nerfat Mordekaiser ? För senast jag kolla så var han OP som fan ( det var när Teemo blev super mario )
De har buffat honom.
2010-11-08, 11:39
Medlem
bullet^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneUp
Haha, kolla antal röster på denna:
http://i51.tinypic.com/vpdybl.jpg

Det har hänt ett par ggr för oss också
2010-11-08, 11:41
Medlem
Rolig buff jag råkat ut för flera gånger som annie. Får tibbers lasthit på buff's så får man ingen buff.
2010-11-08, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kendouy
För att du får mindre och mindre attackspeed ju mer saker du köper för det. Allt går i procent vet du. Sen har de flesta som ens funderar på att köpa attackspeed redan skills som gör att de ökar sin attackspeed. Vad du vill göra istället är mer skada.
true, fast i vissa fall kan attackspeed vara äg. t.ex. om man har problem med någon eller några i motståndarlaget som pumpar skitmycket armor och hp så drar man madreds plus attack speed så tar man ner hp't fort ändå.
2010-11-08, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pjalle
De har buffat honom.

Skojjar du ?
2010-11-08, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hotspur

Funderar på att köpa Champion bundle, men äger redan 4-5 champs där. Får man något extra då, eller kostar det mindre? Någon form av kompensation alls?

Ingen som har koll?
2010-11-08, 12:00
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thooht
Skojjar du ?

Hans early game har nerfats smått men hans mid och lategame har buffats (tack och lov, han sprang bara runt och gjorde 0 skada i slutet av en omgång, han bara gick runt och tog 0 skada, fanns ingen anledning alls att få ner honom snabbt i team fights utan kunde oftast ignoreras helt.).

Ang Attack speed så är det guld värt på karaktärer som t ex Xin Zhao som har sin W, ju mer AS du har desto kortare CD's får du på dina andra spells, därför är det så viktigt att fixa Phantom Dancer eller liknande som sitt första tier 3-item, brukar köra phage>zeal>boots>PD/Wit's End beroende på motstånd>Frozen mallet>Infinity/Annat AS-item.
2010-11-08, 12:06
Medlem
attacksnigels avatar
Efter att ha läst lite i tråden så verkar det som att ni inte har några större problem med att patcha spelet?

Jag får nämligen tuppjuck nu, har inte spelat spelet så jävla länge men jag tycker det är asroligt och vill spela så ofta jag kan. Spelet patchar dock jävligt ofta vilket får mig att vilja ta livet av mig eftersom den ALDRIG patchar rätt, jag är tvungen att använda ACE_LoLlogfileanalyzer eller nåt liknande och får sitta framför datorn i timmar efter varje patch för att få igång spelet igen.

Har märkt att fler har samma problem när jag går in på deras forum, men grejen är den att denna ace_lollogfile.... inte hjälper mig, den säger åt mig att "Du behöver ladda ner map1.zip" och jag gör det. Efter det så måste jag ladda ner map2.zip och efter det map1.zip igen. Jag gör om det en miljard gånger tills det tillslut funkar.

Ville bara skriva av mig, har nämligen inte fått den senaste patchen att funka ännu.
2010-11-08, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Hans early game har nerfats smått men hans mid och lategame har buffats (tack och lov, han sprang bara runt och gjorde 0 skada i slutet av en omgång, han bara gick runt och tog 0 skada, fanns ingen anledning alls att få ner honom snabbt i team fights utan kunde oftast ignoreras helt.).

Skojjar du eller ? , Mordekaiser ( iaf när jag spela senast , dvs INNAN BUFF ) så var han OP hela gamet, t.o.m noobs lyckades få ihop GRYMMA stats med han, han var så äckligt OP.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in