2011-11-10, 02:02
Medlem
Mystiqes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuffelbutt
Vad ska man köpa för hero då? Sitter och testar igenom gratishjältarna nu. Blir mest Warwick? Och caitlyn ibland för att inte tala om Teemo det lilla aset ^^

Men det måste ju finnas någon som är sådär äckligt obalanserad som är ett måste att ha som man bara smäller allt och alla med

yepp stoppable han svara de flesta som jag hade också i tanken.
Själv när jag hör motståndarlagens akali fått in 2-3kills på kort tid, direkt fixar jag hexdrinker för hon är helt galen när hon kommer upp till lev6.

Cait- är en av mina favo champar och har så jävla sjuk skada i endgame men du får räkna med de kommer dra på sig thornmail om du börja carry hård spelet.

Nasus - hund på rabies utspringande från busken och totalt gangar sönder allt som rör sig

Morgana - Skölda, baita, ulti, stasis...vet inter hur mer jag kan förklara men hon är en sjuk skön champ.

Akali- Går inte förklara hon är sjuk champ, både 5vs5 och 3vs3.

Citat:
Ursprungligen postat av Stoppable
Morgana - Nasus - Caitlyn - Akali

Lägg in även Leblanca (har inte ens på mitt nya konto), hon är liten speciell transa av sig som många har totalt glömt bort henne hur man ska möta mot henne.

Jag har haft turen att ha bra leblanc spelare i teamet som bara vräkte i sig kills, just för många har glömt bort henne totalt....
2011-11-10, 03:01
Medlem
Zebbe47s avatar
Vad tycker ni om Cassiopeia? (ormliknande tjej)

Har ALDRIG sett någon lira henne/den förut, (level 21) och mötte hon mid, själv var jag annie.
Hon hade 2 attacker som hon typ la på marken så gick man där så blev man poison, inte så mycket mer med det.
Late game var hon helt värdelös, gjorde inte mycket för laget och dog direkt, slutade med totalt 2/19/6.

Har ni spelat henne? Var det bara denna spelaren som var sämst?
2011-11-10, 03:05
Medlem
Flaxzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebbe47

Har ALDRIG sett någon lira henne/den förut, (level 21) och mötte hon mid, själv var jag annie.
Hon hade 2 attacker som hon typ la på marken så gick man där så blev man poison, inte så mycket mer med det.
Late game var hon helt värdelös, gjorde inte mycket för laget och dog direkt, slutade med totalt 2/19/6.

Cassiopeia är en skitbra champion, vet inte vilken sten du ligger under men hon spelas ganska frekvent.
2011-11-10, 03:57
Medlem
Arsenal-For-Lifes avatar
Citat:
Vad ska man köpa för hero då? Sitter och testar igenom gratishjältarna nu. Blir mest Warwick? Och caitlyn ibland för att inte tala om Teemo det lilla aset ^^

Men det måste ju finnas någon som är sådär äckligt obalanserad som är ett måste att ha som man bara smäller allt och alla med
Alla hjältar är bra på något specifikt och bättre eller sämre mot vissa hjältar. Vissa är lättare och vissa är svårare. Finns ingen hjälte just nu som är "äckligt obalanserad". Säga vad man vill om Riot, men att ha närmare 80 hjältar utan att någon är direkt OP ska de ha beröm för. Om du spelar på högre ELO så är självklart vissa hjältar starkare än andra, men om du inte spelar ranked så kan du dominera med alla hjältar så länge du är en bättre spelare än dina motståndare.

Om du dock vill "äga" dina motståndare så bör du välja hjältar som "snowballar" bra. Den första hjälten som jag tänker på är förstås Akali. Får du ett par kills med henne kan du i stort sett vinna gamet själv.
Andra exempel på bra "snowball" hjältar är Tryndamere, LeBlanc, Talon, Pantheon och Master Yi. Noterbart är att om du inte blir feedad som "snowball" hjälte så kommer du inte vara direkt stark. Dessa hjältar är alltid riskabla att spela av denna anledning
Senast redigerad av Arsenal-For-Life 2011-11-10 kl. 04:31.
2011-11-10, 07:24
Medlem
Lodarleifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebbe47

Ta dig en titt på hennes abilitys se och lär. Det var väl antagligen någon idiot som köpte henne på REA och failade hårt.. Kan vara ganska jobbigt mot vissa Annie's som alltid ska bli så jävla offensiva på level 6, men Cassio's ulti är bra mot Annie om man är snabb
2011-11-10, 08:24
Medlem
FYFAN! vad jag hatar att Olaf är gratis denna veckan, varje jävla match en Olaf med och den champen är helt enkelt inte bra nog för något. Lovar och svär att det är Olaf som gör att jag förlrar fan hela tiden, skit kul med en jävla yxa som gör typ 5% skada, ser fanskapen springa för sitt liv mer än någon annan.
2011-11-10, 08:36
Medlem
Måste slå ett slag för Ryze, vet att Stoppable har snackat mycket om han men han är inte OP på det sättet att han crittar för 1500 eller tankar 5 personer. Man överlever bra, skadan är mer än pkey och man är varje melees skräck.

Nu sista matchen hade jag 3k HP, 5.1k mana, 180def, 90mdef. Xin, Nocturn Kennen sprang så fort dom såg mig i slutet, dom visste vad som skulle hända ifall dom kom närma, förlorade matchen i alla fall för fick en AFK och hade Olaf och Shen i gruppen som är fan på gränsen lika dåliga.

Banshee's Veil
Frozen Heart
Rod of Ages
Archangel's Staff
Sorcerer's Shoes
Manamune

Tror det är dessa grejer ag köper varje gång, tycker det fungerar bäst.
Senast redigerad av KalleKofot 2011-11-10 kl. 08:42.
2011-11-10, 08:44
Medlem
Bramms avatar
Citat:

Jax i alla lägen.
2011-11-10, 09:01
Medlem
Fuzzybears avatar
God morgon grabbar.
Jag har haft uppehåll sedan augusti och har precis kommit tillbaka till LoL, spelat igenom 60-70 rankade nu och är uppe på 1500~ just nu.
Morg/sion är ungefär standardbanns 14-1500 som det ser ut och firstpick kassadin.
Han är som sagt extremt dryg om laget feedar honom men ivartfall, vad ser ni som counter emot honom mid? Min standardpick emot kassadin är brand, har fortfarande inte förlorat den lineupen i s2(8-9 games)

E när han går fram för silence, q>w efter alt. bara w beroende på hur minions ser ut.
2011-11-10, 09:30
Medlem
Maffiasvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philen

Champions jag kört med: Teemo, Veigar, Fiddlesticks, Master Yi, Ashe, Caitlyn, och Annie

Inget illa menat men detta e nog fanimej den tråkigaste champlistan jag sett:P Leesin, Nidalee och shaco! 3 grymt bra allovergame champs.
2011-11-10, 09:33
Medlem
Maffiasvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuzzybear
God morgon grabbar.
Jag har haft uppehåll sedan augusti och har precis kommit tillbaka till LoL, spelat igenom 60-70 rankade nu och är uppe på 1500~ just nu.
Morg/sion är ungefär standardbanns 14-1500 som det ser ut och firstpick kassadin.
Han är som sagt extremt dryg om laget feedar honom men ivartfall, vad ser ni som counter emot honom mid? Min standardpick emot kassadin är brand, har fortfarande inte förlorat den lineupen i s2(8-9 games)

E när han går fram för silence, q>w efter alt. bara w beroende på hur minions ser ut.

Kennen! enligt mig så e han den bästa midchampen. Solar vem som helst. Kasa är ju svag innan lvl 6 samtidigt som Kennen är ganska snabb och stark.
2011-11-10, 09:34
Moderator
Snuffelbutts avatar
Tack för alla svar. Får börja gå igenom listorna, spela massa games och börja köpa dom som är billigast först. Har sett en hel del för 450 och några för 1350 utöver dom för 6300. Och kom inte och säg att man bara har dom en viss tid, för då blir jag ledsen

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in