2011-09-06, 16:01
Medlem
LXXVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaxz
Lugn nu, du är helt vild, ehehehhehehehehehhe

On a serious note: Det är helt otroligt hur mycket bättre west är än E+N.
men är west verkligen så mycket bättre?
Förvisso de har de bättre spelarna i high-elo men om vi tittar på genomsnitts spelarna så borde väl inte vara någon skillnad? Om man har en elo på t ex. 1500 i nordic east så borde den också vara densamma i west? Eller ligger skillnaden på något annat än elo? Är det kanske för att det finns massa "ryssar" i nordic east som feedar och flamear vilket gör att west känns bättre? Kan säga då att detta problem finns inte bara i east nordic utan troligtvis även i west...

När man började spela lol så var skräcken(i alla fall för mig) att hamna i lag där så kallade spanjorer var med i(de körde allt eller inget och tower divade 24/7 och kommunicera gick inte då de snackade spanska).. Som sagt sådana problem finns i vilken region som helst.
2011-09-06, 16:04
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gayfarer
Isf låter de som att du kör ditt egna race istället för att kommunicera med ditt lag
(ja de finns undantag då de är omöjligt men de är sällan varje game). Jag tror inte
att du "killstealade" alla i ditt lag heller, imo finns de inget som heter de.

Om de inte är dags att pusha när man vunnit en teamfight eller tagit baron, när är de dags då?

Jag skrev inte att vi inte pushade efter baron, för de gjorde vi men 90% av folket i min ELO vet inte när man ska sluta pusha.
90% av folket i min ELO tar även Baron för 300g/person och INTE för buffen.
2011-09-06, 16:05
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
Jag brukar inte bry mig om vem som får kills förutom när det är sånna äckliga idioter som verkligen väntar med att använda sina skills tills motståndaren har typ 20% för att sedan dra hela sitt combo så att dom senare ska kunna skryta för sina 12 åriga vänner vilka bra stats dom hade.

Vilka tror ni blir buffade/nerfade nästa patch?

Orianna nerf och Shen buff är redan confirmed

Källa?
2011-09-06, 16:10
Medlem
LXXVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallman
Köpt taric, vad är det bästa med honom? Tank eller support? Om man får feed i början ska man då ändra till att köra tank eller support, vad blir bäst mid/late game? Sen vilka spells ska man Maxxa och vilka item föredrar ni?
det bästa med taric är att du har chansen att mindfucka motståndarlaget och köra vad du vill.

Visst han är bäst att köra som support men faktum är att han kan även funka som en semitank/junglare.
Har egna erfarenheter av semitank taric medans junglar taric har man sett saintvicious köra många gånger och lyckats.

Det enda tråkiga är att en speciell taric inte funkar i premades utan är bara avsedd för soloque även ifall undantag finns.
2011-09-06, 16:22
Medlem
Flaxzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LXXV
men är west verkligen så mycket bättre?
Förvisso de har de bättre spelarna i high-elo men om vi tittar på genomsnitts spelarna så borde väl inte vara någon skillnad? Om man har en elo på t ex. 1500 i nordic east så borde den också vara densamma i west? Eller ligger skillnaden på något annat än elo? Är det kanske för att det finns massa "ryssar" i nordic east som feedar och flamear vilket gör att west känns bättre? Kan säga då att detta problem finns inte bara i east nordic utan troligtvis även i west...

När man började spela lol så var skräcken(i alla fall för mig) att hamna i lag där så kallade spanjorer var med i(de körde allt eller inget och tower divade 24/7 och kommunicera gick inte då de snackade spanska).. Som sagt sådana problem finns i vilken region som helst.

Jag har inte bytt till west förrän nyligen då jag velat se hur det blir på west i och med att alla sa att dom ville flytta dig, och med begränsad tid har jag ingen lust att flytta till en server där det är konstant kö igen. Hur som helst flyttade jag nyligen och spelstilen är en HELT annan. Helt plötsligt är jag tex inte den enda som köper wards. Att slippa ryskan, polskan, serbiskan osv är helt fantastiskt då jag so far inte sett något annat än ren och fin engelska, tom från fransmännen osv. Hur som helst så är nivån högre och spelstilen bättre, mindre feedande och mer kommunikation.
2011-09-06, 16:24
Medlem
Flaxzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LXXV
Det enda tråkiga är att en speciell taric inte funkar i premades utan är bara avsedd för soloque även ifall undantag finns.

Nu cyklar du på hal is tycker jag, varför i hela världen skulle inte en speciell Taric funka i premades? Det är ju onekligen bevisat att det funkar.
2011-09-06, 16:28
Medlem
LXXVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaxz
Nu cyklar du på hal is tycker jag, varför i hela världen skulle inte en speciell Taric funka i premades? Det är ju onekligen bevisat att det funkar.
Enligt mig så funkar inte en speciell taric på den metan som är den mest dominanta och som spelas mest på turneringar. Fast det är min åsikt kan mycket väl vara att jag har fel då jag inte spelar i turneringar och har bara tittat på stora evengemang där bara en metagame har följts
2011-09-06, 17:27
Medlem
Jingos avatar
Vadå? Ska dem buffa shen igen? Herregud.. han var bra förut nu är han inte det.

EDIT: Nerfa

EDIT: Då var mitt inlägg helt meningslöst Vad bra att dem ska buffa honom! Den förra nerfen gjorde honom helt värdelös.
Senast redigerad av Jingo 2011-09-06 kl. 17:32.
2011-09-06, 17:29
Medlem
Sletenkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jingo
Vadå? Ska dem buffa shen igen? Herregud.. han var bra förut nu är han inte det.

Antagligen drf han kommer bli buffad.
2011-09-06, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naikon
Kassadin blir buffad.

Japp, såg inlägget nu
2011-09-06, 17:45
Bannlyst
hmm, är stores nere eller nått? Har försökt flera gånger nu att köpa RP points men varje gång blir det error
2011-09-06, 18:12
Medlem
fliirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
hmm, är stores nere eller nått? Har försökt flera gånger nu att köpa RP points men varje gång blir det error

om du inte redan visste de så måste du byta ut alla åäö mot a och o, om du redan visste de så är den nog de

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in