2011-09-03, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaxz
Bruiser: Irelia, Lee Sin, Nocturne, Renekton
AP Carry: Malzahar, Brand, Cassiopeia, Anivia
AD Carry/Assassin: Vayne, Caitlyn, Miss Fortune

Haha najs att man kör Nocturne, Anivia och Vayne och är bra med dom. En av varje ;P
2011-09-03, 16:08
Medlem
Lite för skönt när det går bra i ranked solo.
4 vinster i rad, spelade en av varje sort (jungler, apcarry, ad carry och support) och gick utmärkt varje game.

Så stor skillnad det är att spela på 1200 rating och 1500 rating med hur samarbetsvänligt laget är under picks och gamet.
2011-09-03, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skoskavet
4 vinster i rad, spelade en av varje sort (jungler, apcarry, ad carry och support) och gick utmärkt varje game.
Du räknar inte med bruisers eller tanks?
2011-09-03, 18:29
Medlem
Mango123456s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sylian
Du räknar inte med bruisers eller tanks?

Vissa junglers är ju bruisers / tanks
2011-09-03, 18:47
Medlem
Mindstormers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ft.
Jag älskar båda två, med Akali kan det inte gå dåligt om du har teamm8's som backar dig i fightsen, grym burst.

Udyr har ju för sköna abilities som är mycket bra att ha i ett lag.
Okej, inte så hög lvl än så mina teammates är inte så erfarna. Mest puckon enligt mig men men...

Någon mer som har kommentarer på Akali vs Udyr? Vilken borde jag välja...
2011-09-03, 18:51
Medlem
Flaxzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLazahYoda
Haha najs att man kör Nocturne, Anivia och Vayne och är bra med dom. En av varje ;P

Jo, dock föredrar jag andra champions framför i alla fall Anivia och Vayne, ämnet var ju tyvvär endast de som kostar 6300 ip. Vilket jag fö inte förstår varför man måste ha just en 6300-champion. Ofta är de inte bättre och inte heller roligare så att köpa dem bara för att dem är dyra känns väldigt onödigt. Speciellt när man uppenbarligen är ny och inte kan spelet speciellt bra är det bättre att köpa antingen fler billigare och hitta sitt rätta jag eller om inte annat en billigare + runes.
2011-09-03, 18:59
Medlem
Tips på bra builds för Xin Zhao? Kör AD med lite små inriktning till tank ofcourse.
2011-09-03, 19:01
Medlem
Flaxzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindstormer
Okej, inte så hög lvl än så mina teammates är inte så erfarna. Mest puckon enligt mig men men...

Någon mer som har kommentarer på Akali vs Udyr? Vilken borde jag välja...

Definitivt Udyr då han fyller ett mycket större lucka i laget med sin tanky dps till skillnad mot akalis burst. Observera att jag inte säger att akali är dålig men för att fylla en lika stor position som Udyr så behöver hon större del farm och är dessutom ganska dålig innan lvl 6. I högre ELO och end-game-turneringar blir hon ytterst sällan pickad då hon inte fyller varken AD/AP carry, Bruiser, tank osv utan är en assassin där bättre val finns, speciellt nu när Talon finns ute (exempelvis).

Udyr viable pos: Sololane, Jungle, Mid (Detta lär du inte få utan full premade dock)
Akali viable pos: Sololane

Medan hans mid är en lägre tier är Udyr är helt klart en Tier 1 både jungler och sololane. Spelad rätt är han oslagbar på lane medan Akali däremot inte är det.

Jag hade gärna fortsatt på ämnet men nu vankas kräftskiva + utgång så om någon vill så kan ämnet tas upp vid min retur sent inatt.
2011-09-03, 19:15
Medlem
Seruls avatar
Svenskar är då fan inte bättre än balter och ryssar. Äckligt jävla skitfolk är vi på nätet och jag avskyr alla bortskämda 14-åringar i det här landet.

Antar att någon kan gissa vad som hänt i föregående ranked.
2011-09-03, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaxz
Jo, dock föredrar jag andra champions framför i alla fall Anivia och Vayne, ämnet var ju tyvvär endast de som kostar 6300 ip. Vilket jag fö inte förstår varför man måste ha just en 6300-champion. Ofta är de inte bättre och inte heller roligare så att köpa dem bara för att dem är dyra känns väldigt onödigt. Speciellt när man uppenbarligen är ny och inte kan spelet speciellt bra är det bättre att köpa antingen fler billigare och hitta sitt rätta jag eller om inte annat en billigare + runes.

Jag sa aldrig att man behövde ha en 6300ip champion, inte heller att de var bättre och roligare att spela, och hur fick du för dig att jag köpte dem bara för att de var dyra? Själva grejen var ju att jag ska köpa med RP, och det skrev jag. Att skaffa 6300 ip tar ju lång tid, så därför använder jag helst RP till dem, medan jag köper andra billigare champions för IP. Jag har köpt väldigt många billiga champions redan för IP, men jag har tröttnat på dem.
2011-09-03, 19:39
Medlem
Mango123456s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thooht
Tips på bra builds för Xin Zhao? Kör AD med lite små inriktning till tank ofcourse.

Attackspeed är också viktigt, du ska pröva i custom game och skaffa full build. Du vet att du gjort rätt när din Q spells CD går off efter hela W har tagit slut.
2011-09-03, 20:02
Medlem
gayfarers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Serul
Svenskar är då fan inte bättre än balter och ryssar. Äckligt jävla skitfolk är vi på nätet och jag avskyr alla bortskämda 14-åringar i det här landet.

Antar att någon kan gissa vad som hänt i föregående ranked.

+1

Har haft x antal games med svenska p12 som förstör gamet och ger svenskar dåligt rykte.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in