2011-08-31, 18:12
Medlem
Deedles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1993
Det planar ut när du har lite fler games bakom dig (antar att du nyligen börjat spela rankat?).
Lirar nästan aldrig solo-que ranked pga. alla idioter, minst en leaver per game, sista gamsen har jag dock haft skit tur, 2 ryssar som faktiskt kunde spela samt att när en snubbe DC:ade på mitt lag så DC:ade en på deras lag oxå

Kan lägga till att när jag började spelade vann jag 3-4 games irad och kom till 1340 rating, nu har jag 1172 i rating och har 21 förluster samt 19 vunna, dvs. en skillnad på 2 games, rätt sjukt...
2011-08-31, 18:26
Medlem
Mango123456s avatar
AAAAAAAAAAAAAAH så underbart, spelade ett ranked, fick välja sist alla i mitt lag valde helt ok champs, sen ser jag att fiendelaget bara är massa lategame bruisers (garen, warwick, morgana, udyr och rumble) jag valde kogmaw och gick med en alistar lategame jävlar vad de dog fick slutade med 16/5/7 full build solo queue var bra för en gångs skull
Senast redigerad av Mango123456 2011-08-31 kl. 19:04.
2011-08-31, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deedle
Lirar nästan aldrig solo-que ranked pga. alla idioter, minst en leaver per game, sista gamsen har jag dock haft skit tur, 2 ryssar som faktiskt kunde spela samt att när en snubbe DC:ade på mitt lag så DC:ade en på deras lag oxå

Kan lägga till att när jag började spelade vann jag 3-4 games irad och kom till 1340 rating, nu har jag 1172 i rating och har 21 förluster samt 19 vunna, dvs. en skillnad på 2 games, rätt sjukt...

1200 är ju start så att du har 1172 med 2 mer förluster är ju inget konstigt
2011-08-31, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firstclassriot
Lirar ranked games och när jag blivit lottad som den skall banna för mitt lag och är först ut med att banna så finns endast de hjältar jag själv köpt att välja bland att banna.
Däremot om det är motståndarlaget som börjar banna så finns alla hjältar att välja mellan.
Övrig info: Kör lol via mac.

Någon annan som har denna bugg?

Motståndarna i rankat ser ditt lags champions, när man bannar.
Samma för er, ni ser vilka champions de andra laget har.
2011-08-31, 19:44
Medlem
Fooulzs avatar
Tänkte köpa ett par runor och undrar vad som är bäst

Jag har tänkt att spela melee gubbar, såsom Shaco, Nocturne, Tryndamere, Gangplank, Wukong osv, men även några ranged gubbar t ex Sivir, Ezreal, Nidalee osv

Jag har bara 2 rune pages och ena är fullt, och andra är nästan också fullt, men tänkt att byta ut blåa eller gula runor

Antingen behåller jag mina blåa runor (AP 0.17 per level) och byter ut mina gula (0.065 mana reg/sec per level) eller tvärtom

Jag har kollat runt och det ser ut som att de flesta gubbarna (Shaco, Nocturne, trynda osv) använder sig av gula armor runor, och ska därför byta ut AP.

Men vissa använder sig av blåa attack speed runor, och då måste jag byta ut de.

Vilket tycker ni? Vad är viktigast? Armor eller attackspeed?
2011-08-31, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fooulz
Jag har kollat runt och det ser ut som att de flesta gubbarna (Shaco, Nocturne, trynda osv) använder sig av gula armor runor, och ska därför byta ut AP.

Men vissa använder sig av blåa attack speed runor, och då måste jag byta ut de.

Vilket tycker ni? Vad är viktigast? Armor eller attackspeed?
Blå attack speed är inte ens särskilt vanligt att använda. Magic resistance (/level ibland) är ofta bättre. Armor seals är nästan ett måste om man vill jungla. Kör på armor seals du. Billigare dessutom.
2011-08-31, 20:28
Medlem
Sic_s avatar
Kikar lite på shushei, wickd och guardsman bob och gemensamma nämnare är att Orianna ALLTID blir bannad. Är hon så bra eller vad är det som egentligen ligger bakom permaban?
2011-08-31, 20:32
Medlem
endymions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sic_
Kikar lite på shushei, wickd och guardsman bob och gemensamma nämnare är att Orianna ALLTID blir bannad. Är hon så bra eller vad är det som egentligen ligger bakom permaban?

Ja, hon kan vara riktigt farlig.
2011-08-31, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sic_
Hon är OP. Brand likaså.
2011-08-31, 21:21
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sylian
Hon är OP. Brand likaså.
Kan man spela henne, så är hon OP, kan man inte så är hon rätt dålig. Man måste jämnt ligga 2-3 steg före i tanken, rätt svår champ att spela med.
2011-08-31, 21:38
Medlem
Guesswhoiams avatar
Gick tidigare över till West. Nu har jag flyttat tillbaka till EU NE, och vet inte vad jag ska säga

Första två games var det 6/10 som var Ryssar, feeders, leavers, skit kassa spelare etc etc..

Skillnaden mellan West / Eu Ne verkar vara stor.
2011-08-31, 21:58
Medlem
Vad är en bruiser?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in